vad toppar er 660?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag har varvat min till ca 128km/h, men sedan går den så segt att jag ger upp. Vad gör era?
Förressten, finns det något varvtalsstopp på 660n?
 
Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Mingves skrev:
Jag har varvat min till ca 128km/h, men sedan går den så segt att jag ger upp. Vad gör era?
Förressten, finns det något varvtalsstopp på 660n?

Driver du med oss? Om inte lämna in för den är långt från frisk.
 

SmacK

Sparar på framdäcket!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ready to RACE!
Jag kan ju bara säga att min går bra mycket snabbare än det där.. å den segar inte vid 128 heller. Låter som det ä nått fel.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Mingves skrev:
Jag har varvat min till ca 128km/h, men sedan går den så segt att jag ger upp. Vad gör era?
Förressten, finns det något varvtalsstopp på 660n?

Den gör ju i trakten kring 130 på fyran så lite mer borde den göra på femman. Är den avstrypt som den ska? Den går absolut inte som den ska om den inte gör mer än 128.

Det är väl klart att det finns en varvalsregulator på hojen, det gör det väl på alla hojar nu för tiden? Däremot finns det ingen som är kopplad till hastighet och begränsar den på något sätt, den bara begränsar dina möjligheter att skicka kolven genom topplocket och upp i din käke underifrån genom övervarvning.

//Eric
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Har varit uppe i 172 med min, gick småsegt sista 10 men innan dess går det raskt!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
faen min sunkiga gammla ktm 640 som inte var riktig gick ju lätt upp till 150 sen masa den upp sig till 170..enligt mätarn aså ..
fixa de där om de inte e du som gasar för lite :3freak
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Min går som en påse nötter, men toppar 160 iallafall... (hål i avgasröret sprutar avgaser mot luftburken, jag vet, det suger pung)
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Tommy skrev:
184 på mätaren helt orginal.
WTF, jag tycker den har varit lite trög att wheela med. Går era lätt upp på 2an? Min går knappt upp på ettan...
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Mingves skrev:
WTF, jag tycker den har varit lite trög att wheela med. Går era lätt upp på 2an? Min går knappt upp på ettan...


men va i h!!!! lämna in fö faen!!!!
är den avstrypt igentligen?

o då va nöjd med den som den är nu..vänta tills de är ordning på den :yoparty
du måste skoja med oss aså????
 
Last edited:

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Mingves skrev:
WTF, jag tycker den har varit lite trög att wheela med. Går era lätt upp på 2an? Min går knappt upp på ettan...

WTF!!? Min gör 184, har ett par kugg större drev bak. 2an går den upp på hela tiden, vare sig jag vill eller inte... 3an är inte heller några problem, men då får man rycka till lite (ingen kopplig). 128kmh, ungefär det brukar min visa när jag släpper ner den från bakhjulet på 3an, och då har man ju 2 växlar kvar...

Du får nog ta och lämna in din, den verkar inte vara med i matchen för fem öre!!
 
Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Vart uppe i 155 kmh, sen börjar det bli segt i nacken med crosshjälm så jag har slutat gasa där. Men det är nog inga problem att få upp den 20kmh till iaf.
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
Mingves skrev:
WTF, jag tycker den har varit lite trög att wheela med. Går era lätt upp på 2an? Min går knappt upp på ettan...

Allvarligt....min den braappar upp på slangen på 2:an utan problem...3:an likaså...du har nått allvarlig fel på din...kolla upp det där och åtgärda...låter som om du inte ens har hälften av dom hk den kan ge!
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Dainese skrev:
Allvarligt....min den braappar upp på slangen på 2:an utan problem...3:an likaså...du har nått allvarlig fel på din...kolla upp det där och åtgärda...låter som om du inte ens har hälften av dom hk den kan ge!
Den kanske gör lite mer än 135km/h, men då skakar den bra och man kommer nog kunna sega upp den i 140 eller lite till... :confused:
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Mingves skrev:
Den kanske gör lite mer än 135km/h, men då skakar den bra och man kommer nog kunna sega upp den i 140 eller lite till... :confused:


fortfarande inte rätt!!!!!
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
ozeo skrev:
fortfarande inte rätt!!!!!
Jag har kollat på nålarna som var i röret som kom med hojen, det är ett som heter K42 och ett OBDVT som e i röret....
Sedan finns en sexkantig bult som e ca 2 cm med gänga längst ner.
Dock inget main...
 
Last edited:
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top