dreva ner Rs125:a

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
funderar lite på att dreva ner min Rs125:a men jag vet inte vad för drev som skulle vara lagom, jag vill alltså åt så mycket acc som möjligt utan att hojen varvar ihäl sig. Vilka drev ska jag ha och vart ska jag köpa dem?

Maveriq skrev:
funderar lite på att dreva ner min Rs125:a men jag vet inte vad för drev som skulle vara lagom, jag vill alltså åt så mycket acc som möjligt utan att hojen varvar ihäl sig. Vilka drev ska jag ha och vart ska jag köpa dem?

Ähh onödigt o dreva ner den, köp lite extra trimm istället så den blir starkare :tummenupp

Varför dreva om? Axx'et påverkas inte nämnvärt av att du drevar ner den, däremot kommer du att få växla mycket oftare och den kommer att bli "surrigare". Går den inte till rött på 6'an med originaldrev? Det gjorde min RS...

Precis, dreva inte om den, är ju bara jobbigt

Min är omdrevad sen jag köpte den, skitjobbigt, vid maxvarv på 6an så går den i 130, då kan du ju tänka dig hur det ä o ligga o åka i 110, varvar typ 9000, skitjobbigt, ska dreva om den...

Lyssna på folk i denna tråd. Det finns oftast en anledning till varför saker är som de är på en hoj original. Annan sak om du kör roadracing, då drevar man om för att passa just den banan man kör på för tillfället.

okej men vad bra då har man fått svar på det då :tummenupp

Hmm, har en fråga och lånar denna tråden...

Om hojen gör 130 på maxvarv med 6an, så går man upp en kugg fram, nån som vet vad den skulle toppa på maxvarv med sexan i då?

Poyjs skrev:
Alldeles riktigt. Mitt nya med en kugg mer gjorde exakt 10-15 km/h.=Lönar sig som F_N
Okej, gött... Ska se om jag orkar skruva bort kåpan o kika, har inte orkat det en, vi kör ju hoj hela dagarna, farsan o jag, hehe...

Busgrabb skrev:
Exakt 10-15 Km/h :va

HAHA. a ok du har rätt. låter konstigt med EXAKT. men du fattar.

Annars tog mitt jobb med att få av drevet och sätta på det nya typ 2.5 timmar. CP MONGO ARG man blev :huvet :huvet :mad: :mad: Fick ta en slägga och slå på det nya men det höll och håller änu.!

cRoC skrev:
Du vet inte om de har någon hemsida? 50kr är ju grymt billigt :Bugar
framdrev kostar 59kr här på motortema, jag kör me 16kugg nu, ligger på ca 7 000 varv i 110km/h (på sexans växel), tänker gå upp till 17kugg,, eller ska man kanske stiga till 18?? vad tycker ni?.. men vad har kör ni med för kugg just nu?, och vilket varvtal håller den i 110km/h?

nicke skrev:
framdrev kostar 59kr här på motortema, jag kör me 16kugg nu, ligger på ca 7 000 varv i 110km/h (på sexans växel), tänker gå upp till 17kugg,, eller ska man kanske stiga till 18?? vad tycker ni?.. men vad har kör ni med för kugg just nu?, och vilket varvtal håller den i 110km/h?

12 kugg :D i 110 ligger den väll på typ 9000 varv, gött va? :huvet
JAAA, jag ska dreva om...

Jag har bara ett 14 kugg och den gör 130. 6:an 8000 varv: kan vara utväxling

Nicke: 7000 varv i 100km/h. (drygt 7500 i 110 tror jag), har 16-drev. Har beställt ett 17-drev för 50kr :) (LillemansMC i lund)

Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen