DreamHack Winter 05

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Någon som ska till DreamHack i jönköping 24e -> 27e nov?
Det är i Elmiahallen och är j*v*i*t maffigt!... Sist var vi 5800st~ där!

Dreamhack:
DreamHack är världens absolut största lan,
datorfestival och demoparty!
I år släpper vi över 6000 datorplatsbiljetter!
På DreamHack möter du tusentals likasinnade
under 4 dagar som ägnar sig åt allt man kan
tänkas göra med sin dator - spel, kommunikation,
moddning och överklockning, programmering, film,
musik, design och så vidare.

Hoppas vi ses där!

Xyron skrev:
Någon som ska till DreamHack i jönköping 24e -> 27e nov?
Det är i Elmiahallen och är j*v*i*t maffigt!... Sist var vi 5800st~ där!

Dreamhack:
DreamHack är världens absolut största lan,
datorfestival och demoparty!
I år släpper vi över 6000 datorplatsbiljetter!
På DreamHack möter du tusentals likasinnade
under 4 dagar som ägnar sig åt allt man kan
tänkas göra med sin dator - spel, kommunikation,
moddning och överklockning, programmering, film,
musik, design och så vidare.

Hoppas vi ses där!

japp ska dit med 8 polare...
biljetterna släpps den 10e o det brukar vara rykande åtgång på dom..
blir till o beställa en ny hdisk dit...

Cyanid skrev:
japp ska dit med 8 polare...
biljetterna släpps den 10e o det brukar vara rykande åtgång på dom..
blir till o beställa en ny hdisk dit...

Biljetterna släpps väll den 12e??
Japp blir nog att utöka från mina 440gb nu till nått större :yoparty

Biljettsläpp 12 oktober
Biljetterna släpps 12 oktober klockan 00:00 för medlemmar i Svenska Spelföreningen. Icke-medlemmar kommer att kunna köpa biljetter den 19 oktober. :fyllisar

Xyron skrev:
Biljettsläpp 12 oktober
Biljetterna släpps 12 oktober klockan 00:00 för medlemmar i Svenska Spelföreningen. Icke-medlemmar kommer att kunna köpa biljetter den 19 oktober. :fyllisar

okey..hade för mig att det var den 10e dom släpptes...men detta dh så kan man inte boka platser eller?var ngt med att det var 10 års jubileum.

Xyron skrev:
Biljettsläpp 12 oktober

okey..hade för mig att det var den 10e dom släpptes...men detta dh så kan man inte boka platser eller?var ngt med att det var 10 års jubileum.

hehe jag har precis köpt en 250 gb hdisk men den kommer vara fylld om ngn vecka..ska ta o köpa en till där uppe.

Jag ska dit, för att tanka!
Inget spelande för min del, sitter med bärbar data och externt.
Blir nog 350gb uppgradering på DH, dom brukar ju ha sköna priser där!

Cyanid skrev:

Nog kan man boka platser som vanligt, skulle inte vilja trängas om 6000 platser när det öppnar annars :näsblod
Sen kommer man vara lagomt mör efter 120mils resa också :rofl

Xyron skrev:
Cyanid skrev:

Nog kan man boka platser som vanligt, skulle inte vilja trängas om 6000 platser när det öppnar annars :näsblod
Sen kommer man vara lagomt mör efter 120mils resa också :rofl

en kompis lurade mig:P

120 MIL!
fan jag har bara 7 :7peta
kommer upp dit vid 3 på natten till torsdag detta dreamhack också..fan vi trodde vi skulle vara först då men ett par hade varit där sen kl 8 :gnissla

är det bara tre stycken har på sh.com som ska dit?

Intressant tanke...

Dreamhack + Pontén + Razzia = :näsblod

Cirka 6'000 pers med, vad skall man chansa på, 100 gig upphovsrättsskyddat material per skalle är 600'000 gig, eller 600 TB om jag inte räknat fel någonstans (vilket är mycket möjligt).

Vad tror ni?

Funderar på att köpa maxbiljetter och sedan sälja. Men har ingen större koll på efterfrågan, men har för mig att de tar slut på endast någon timme, är det sant?

SSB skrev:
Intressant tanke...

Dreamhack + Pontén + Razzia = :näsblod

Cirka 6'000 pers med, vad skall man chansa på, 100 gig upphovsrättsskyddat material per skalle är 600'000 gig, eller 600 TB om jag inte räknat fel någonstans (vilket är mycket möjligt).

Vad tror ni?
Var ligger det olagliga i att inneha upphovsrättsskyddat material?

APB brukar för övrigt bli rätt så utbuade när de besökt DH.

Estremo skrev:
Var ligger det olagliga i att inneha upphovsrättsskyddat material?

APB brukar för övrigt bli rätt så utbuade när de besökt DH.
Du förstår säkert att jag menar upphovsrättsskyddad material du inte betalat ägaren till sagda material för rätten att nyttja. :tomten

Att de skulle bli utbuade när de bär ut 6'000 burkar för närmare analys efter att de erhållit en husransakansorder från något mutad åklagare struntar de säkert i. Frågan är om du skulle svettas när dom hämtade din dator?

Förstår inte riktigt det roliga i att gå på såna där jäääättelan. Förklara.
Smålan hemma hos en polare (8 pers eller nått) är askul däremot =)

SSB skrev:
Du förstår säkert att jag menar upphovsrättsskyddad material du inte betalat ägaren till sagda material för rätten att nyttja. :tomten

Att de skulle bli utbuade när de bär ut 6'000 burkar för närmare analys efter att de erhållit en husransakansorder från något mutad åklagare struntar de säkert i. Frågan är om du skulle svettas när dom hämtade din dator?
Fast så länge man inte laddar hem eller delar med sig av det finns det väl inget olagligt med det? Var mest det jag syftade på. Eller har jag missuppfattat det?

Sen så krävs det ju lite mer konkreta bevis för att de ska få polisen att beslagta någons burk. Blir nog svårt att samla till sig det för 6000 pers på så kort tid. De själva som organisation har ju inte mer makt än vilken flickscoutförening som helst, förutom de privilegier som Datorinspektionen av någon anledning har gett dem.

Och lite bryr de sig nog med tanke på de totalknäckta uttryck deras företrädare haft när han pratat där tidigare år. Tillräckligt för att man ska tycka synd om honom. Jo jag skulle nog ha svettats en aning, kanske till och med aningen mer än vad man brukar svettas på lan.

Fy sjutton. Visste att det var stort, men inte enormt!

DreamHack:
Världens största LAN
DreamHack Winter 2004 certifierades av Guinness World Records och Twin Galaxies som världens största LAN-party med följande officiella siffror: Antal betalande LAN-deltagare som dök upp var 5272 och 5852 datorer var kopplade till nätverket!

Jag ska dit....bor typ 5km därifrån...=)

Jag kommer nog ha på mig sporthoj.com tröjjan så hejja gärna till om ni ser mig...jag sitter på rad 25!

zpeppy skrev:
Jag ska dit....bor typ 5km därifrån...=)

Jag kommer nog ha på mig sporthoj.com tröjjan så hejja gärna till om ni ser mig...jag sitter på rad 25!

Jo blir nog att jag ska ha på mig tröjjan med om den hinner komma.
Börjar längta lite nu...Sitter på rad D38 plats 7,9,11,13

Ta med er stark magnet.
Vill dom beslag ta o kolla upp vad du har på datorn på med magneten på hdd så är det nog rätt lungt sen =)

Freddola skrev:
Ta med er stark magnet.
Vill dom beslag ta o kolla upp vad du har på datorn på med magneten på hdd så är det nog rätt lungt sen =)

Japp, det är bara sitta redo med en stark jävla magnet... :tummenupp
(det fungerar faktist, disken blir obrukbar..men ack så mycket pengar man kan spara)

Freddola skrev:
Ta med er stark magnet.
Naj så gör man inte....man gör helt enkelt så att om antipiratbyrån vill göra nått ställer man sig upp, fattar tag i stolen och svingar en hård sving mot huvudet sedan så säger man att de var självförsvar elr nått, du har ju trots allt 6000 vittnen som står bakom dig...;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg