Dr800 bratstyle för grusåka

Ser grymt ut med uppdateringarna! :tummenupp

Tycker hojen gör sig bättre utan kuts men det verkar du ju vara inne på själv åxå...

Blir ju kalas det där. :tummenupp

Ser även att du har Feltemas styre och risers. Bra skit. :)

Jag tycker helt klart du ska ha kutsen, men formen på tanken är väl inte riktigt den rätta isåfall...

nu har jag fått dit framlampan, en HPD special. Bosch extraljus hus, biltema insats, dr800 parkeringslampa, hundkoja lyktnät, rattar från skrotlådan.
Tanklocket damp ner i lådan också, direkt från Hong Kong

Bifogar några bilder på flattrack kutsen också…får nog höja och byta fälgar om man ska köra med den på…(men funderar på att lacka den när vi ändå håller på och kluddar – ifall man skulle ändra sig :))
Den lilla sadeln ser mumsigast ut, blir väl lite krångligare att fästa baklyktan kanske.
Sen får du göra något åt den där ölburken under mätaren, åtminstone lacka den i svart... :tungan

det blir den lilla bobbersadeln, ska man köra flattrack då får man bygga flattrack också, det här är ju "Schotterstraße brat Stil Kreuz" stuket:D

Baklycktan blir en liten led (biltema) kapslad i en hålborrad plåt, som kommer att sitta ihop med nummerskylten på svingen, (bakom hjulaxeln) osäker på hur lagligt det är…

Sen får du göra något åt den där ölburken under mätaren, åtminstone lacka den i svart...

Kanske skulle kroma den:yoparty

Last edited:
det blir den lilla bobbersadeln, ska man köra flattrack då får man bygga flattrack också, det här är ju "Schotterstraße brat Stil Kreuz" stuket:D

Baklycktan blir en liten led (biltema) kapslad i en hålborrad plåt, som kommer att sitta ihop med nummerskylten på svingen, (bakom hjulaxeln) osäker på hur lagligt det är…

Kanske skulle kroma den:yoparty

Krom är olagligt men skylten är laglig ifall den sitter på vänster sida bakom hjulaxeln.

har latat mig, den borde egentligen varit färdig nu… men jag har fått gjort en del iallafall baklampa, skyltfäste etc – bilder kommer:tungan

Min äldste var ute i garaget för ett tag sedan och torrbröt lite, han har stilen men är lite kort i rocken:)
img0498ii.jpg

Shot at 2010-03-02
img0503s.jpg

har latat mig, den borde egentligen varit färdig nu… men jag har fått gjort en del iallafall baklampa, skyltfäste etc – bilder kommer:tungan

Min äldste var ute i garaget för ett tag sedan och torrbröt lite, han har stilen men är lite kort i rocken:)

Börjar se riktigt bra ut :tummenupp

skylten,
osäker på om det är lagligt med baklyktan där också? Har en extra som jag kan strappa fast uppe å skärmen vid besiktning…
dsc00137i.jpg

Den placeringen ser ut som en gammal chopper, sätt den bak vid sadeln som extra stänkskydd istället passar mycket bättre(min åsikt bara) annars:tummenupp

Vill bara påstå att om du åker med dämpare så skulle inte jag åka med Vaccu-Pan lösningen. Det blir ju ett mottryck i avgaset som motverkar funktionen.

skylten,
osäker på om det är lagligt med baklyktan där också? Har en extra som jag kan strappa fast uppe å skärmen vid besiktning…

Varför inte fixa dit en diskret skyltbelysning i underkant på skylten (som lyser uppåt) Tror det skulle bli rätt snyggt!

Och nästa gång: ge grabben ett par balla solglasögon!

Varför inte fixa dit en diskret skyltbelysning i underkant på skylten (som lyser uppåt) Tror det skulle bli rätt snyggt!

Och nästa gång: ge grabben ett par balla solglasögon!

lampan är borrad i underkant och borde lysa vitt ner på skylten:tummenupp tänkte klistra på en reflex över skattemärket, borde väl vara ok?

lite svårt att sätta skylten vid sadeln, den blir nästan helt vågrät:confused:

ang vacupan, kanske bättre utan dämpare men det borde väl funka ändå?

Kul när det händer saker, för mig står det lite still i mitt garage. -20 =)

lampan är borrad i underkant och borde lysa vitt ner på skylten:tummenupp tänkte klistra på en reflex över skattemärket, borde väl vara ok?

Egentligen inte men de flesta poliser/besiktningsmän säger inget om det.

Förövrigt ett riktigt coolt bygge. Blir bara mer och mer sugen på att sätta igång ett byggprojekt när jag läser denna tråden. :tummenupp

Skall du ha sidmonterad regplåt så gäller egentligen belysning på båda sidor av bakhjulet då lampan inte sitter centrerad. Personligen kör jag med sidmonterad och skiter fullständigt i det :)

Kan bli bråk vid besiktning dock

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...