Dr800 bratstyle för grusåka

Håller på med elsystemet, använder samma härva men allt sitter på helt olika ställen…det gäller att tänka till!

sugen på att köra nu, att ge järnet;)

Tog med cykeln till jobbet idag och provkörde, gubbarna fick känna lite på den också:)Har bara frambromsen kopplad så det var läge att ta det försiktigt på gruset…riktigt rapp på gasen nu med 2" och flatslides, låter jädrigt gött också, betydligt råare än förut:yoparty
Slutvikten hamnade på 155kg utan soppa. Nu river jag för slutsvetsning/bortkapning av onödiga fästen på ramen och lack.

tankning med hemmagjord tratt, lyckades skvimpa bensin över nästan hela cykel…
dsc00159oe.jpg

dsc00169rs.jpg

dsc00170t.jpg

dsc00164pw.jpg

ruppade lite på tvåan:tummenupp
dsc00163p.jpg

dsc00160ud.jpg

dsc00167h.jpg

Tog med cykeln till jobbet idag och provkörde, gubbarna fick känna lite på den också:)Har bara frambromsen kopplad så det var läge att ta det försiktigt på gruset…riktigt rapp på gasen nu med 2" och flatslides, låter jädrigt gött också, betydligt råare än förut:yoparty
Slutvikten hamnade på 155kg utan soppa. Nu river jag för slutsvetsning/bortkapning av onödiga fästen på ramen och lack.

tankning med hemmagjord tratt, lyckades skvimpa bensin över nästan hela cykel…
..........

-------

Riktigt grym. :tummenupp

Stenhård!

Från det ena till det andra, har du hittat orginalavgassystemet än? :)

Stenhård!

Från det ena till det andra, har du hittat orginalavgassystemet än? :)

det ligger uppe på garaget, det jävliga är att jag glömde skicka med det när sambon och hennes gubbe var här förra helgen:huvet
kanske att dom kommer nästa helg, funkar det?

annars tar jag isär och skickar upp skiten, kostar kanske en hundring? (avtal med dhl)

//mackan

Grym! :yoparty

Bra jobbat! Mer bilder när det är lackat tack :)

Fan så fräsigt det blev!
Nu blev man ju skitsugen på att bygga en egen :)

jo men betänk att jag är 2.10/175kg muskler:yoparty

Vet vad du menar!
Är själv bara(?) 1 å 88.

Men tycker att många hojar tjäns små.
Helst vill man ha en hoj som sitter som ett pungbråck.

Men hur skulle det bli om man höjde baken något och fläska på en fetare tank? Fast det skulle förmodligen sabba stuket... :gnissla

det ligger uppe på garaget, det jävliga är att jag glömde skicka med det när sambon och hennes gubbe var här förra helgen:huvet
kanske att dom kommer nästa helg, funkar det?

annars tar jag isär och skickar upp skiten, kostar kanske en hundring? (avtal med dhl)

//mackan

Det är igen panik, nästa helg funkar perfa.

Kanoooon du lär ju ha skitkul i sommar på den :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Mycket vacker! om du lägger ihop alla timmar detta underverk tog. vart hamnar vi ca då? om ja får fråga.

...
Har du byggt på DR chassit eller har du satt DR motorn i ett annat chassie? DR har ju inte den typen av stötdämpare bak normalt..

Hittade denna tråden och har återkommit gång efter annan för att beskåda det vackra. Verkligen ett stenhårt bygge. :Bugar

Blev nyfiken på eventuellt svar på ovanstående fråga men hittar det inte. Har frågan missats kanske? :va

Ser fram emot ytterligare bilder när lackering och återmontering är genomförd. :yoparty

tack för alla komplimanger kul att ni gillar den;)

osäker på hur många timmar det har tagit att bygga den, men inte så värst många…oftast är jag inte ute i garaget före halv tio (har tvillingbebisar m,m:) så helt klart ett bra projekt om man inte har så mycket tid! Det har iallafall tagit en vinter, men ibland sitter man mest och lurar med en kall pilsner ute i garaget – man måste ju leva också:tummenupp

angående ramfrågan: Ramen är helt orörd, bara kapad rakt av där bakre dämparna sitter, där har jag gjort ett avslut med fastsvetsade stötdämpar fästen som jag snidade till i svarven, jag har också svetsat dit ett svagt böjt rör lite längre fram, det dubblerar som bakre tankfäste/främre sadelfäste

jag tar bilder på alla delar innan jag sätter ihop dom sen,
då är det lättare att se det som är gjort:tummenupp

//mackan

Tack för svaret på ramfrågan. Mycket finurligt gjort. Vilken framgaffel har du tagit? Hittade svar på svingvalet men inte gaffelvalet.

Ska ramen gå i samma svarta stuk som tanken eller är det tänkt att det ska sticka ut lite mer rent färgmässigt?

Ser fram emot alla bilder sen. :banana

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...