Dr800 bratstyle för grusåka

ja det är min koja, plåtren, twincam suzuki, flatslides m.m. har kostat några procent av min hörsel:D

Läckert! :tummenupp

Har varit på g att skaffa en mini ett par gånger men insett att jag varken haft tid eller plats för ett sådant projekt...
 
du menar röret som går tvärs över? Det är bara provisoriskt, siktar på 4-5 cm när bakstänkan är på plats:tummenupp

Nja, det ser lågt ut, 4-5 cm är ingenting på grus... :näsblod

För övrigt lär jag fan undra varför man sätter minus på en ärligt menad, vänlig fråga? För ball är den, men det ser onekligen ut att vara lite kort fjädringsväg bak för grusåkat. :va
 
Last edited:
Nja, det ser lågt ut, 4-5 cm är ingenting på grus... :näsblod

Det beror väl lite på vad det är för typ av grus. En flattracker har ju tex ganska landsvägslik fjädringsväg

För övrigt lär jag fan undra varför man sätter minus på en ärligt menad, vänlig fråga? För ball är den, men det ser onekligen ut att vara lite kort fjädringsväg bak för grusåkat. :va

Ducatister vettu, hetlevrade primadonnor och backstabbers, odugliga till all form av samarbete :D
 
Nja, det ser lågt ut, 4-5 cm är ingenting på grus... :näsblod

För övrigt lär jag fan undra varför man sätter minus på en ärligt menad, vänlig fråga? För ball är den, men det ser onekligen ut att vara lite kort fjädringsväg bak för grusåkat. :va


vad menar du med minus:confused::confused:
 
Ducatister vettu, hetlevrade primadonnor och backstabbers, odugliga till all form av samarbete :D

ASG, primadonna? Icke...inte här i alla fall. :fakta :hihi Jänkare däremot, ja-nej...tvivelaktigt släkte.

Grus här hemma = gropiga, taskigt underhållna grusvägar = fjädring... ;) Flatttrack = fjollsport för sådana som inte fattat att HD inte kan bygga geggmoppar. :rofl
 
har jobbat några kvällar med hojen, fixat avgassystemet, ska bara helsvetsa och montera evac ventil, lambda uttag och linda med avgas bandage. bakstänkan sitter också på plats, har även svarvat till övre stötdämparfästen, verkar bli lagom höjd.

Kvar att göra är att komplettera och gömma elsystemet, fimpa tändlåset på styrkronan (blir fia brytare ist.) svetsa fästen och montera batterihållaren, helsvetsa svingen, kapa bort alla onödiga fästöron, bulta fast tank o sadel, kanske byta styre, framlampan, schimsa svingen, nummerskyltfäste (på svingen bakom hjulaxeln), blinkers, bakljus, hitta ett passande tanklock, modda länkaget till gasarna (bara en vajer nu, vill ju gärna köra dubbla) besiktiga:yoparty sen ska den lackas:brinnerup

img04451.jpg

img04461.jpg

img04471h.jpg
 
Så hård att det gör ont. Precis en sån hoj som jag skulle vilja bygga, flattrack-stuket är helt rätt.:tummenupp
 
Kommer låta mysigt med den där Supertrapp burken. :tummenupp
 
Snygg stänka borrat själv eller???
 
Snyggt jobbat! :klappar

Behöver nog ett ryggskydd på grusvägen med tanke på den gigantiska stänkan :D
 
Det ser ju tjusigt ut, eller kanske rått snarare!
Kul bakgrunder i bilderna också, det verkar vara ett intressant garage ni har.
 
Om hells angels hade kört offroad:are så hade de kört denna! Sjusst som fan, ser fram emot att se den färdig. Lär dock inte kännas skönt att få stenar i ryggen..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top