"I'm Gunnerysergeant Hartman !!!"ZwaniZ skrev:2172974Vad säger ni till era döttrar när dom närmar sig 13-14
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"I'm Gunnerysergeant Hartman !!!"ZwaniZ skrev:2172974Vad säger ni till era döttrar när dom närmar sig 13-14

Lantis skrev:2174623skall flickor få dejta när tiden är inne.
Min dotter (nu 6 år) skall få dejta när hon fyllt 30 (självklart med mig väntades i bilen utanför restautanten/bion etc).

fan där ser man va nåra år kan göra....våran 9:a va den klart värsta på 10 år enligt vår rektor...Mark skrev:2173940Tjenis JonaZ!
Jag gick oxå på Tynneredsskolan men såg inte alls samma saker som du. Jag blir 27 i år så vi gick några år "från" varandra.
I min årskurs var det betongbarnen som rökte i störst utsräckning. Det var även många invandrare. Arbetarungarna, svenska som invandrare var dom som levde rövare utan snack.
Jag har bott på Näset och i betongen så jag hade bra koll på dom flesta där.
Detta är ju dock bara våra uppfattningar.
hade du kanske Jan Jonasson i Biologi, Anita i matte o Gilgen i Engelska, Bertil i gympa och Gunilla Svensson i Svenska?
![]()
fattyade va du menade första gången ox...tror tvärtom...Ten-0 skrev:2174075Jag tror du har missförstått mig. Att alkoholismen skulle vara mindre hos "överklassen" är absolut inte det jag försökte få fram, inget jag heller tror. Min poäng var att langandet troligen är större bland "arbetarklassen" än den är hos "överklassen".
Det är i alla fall vad jag har upplevt.
Bonnapöjk från Laholm, låter farligt. Bara att låsa in henne o släppa ut henne vid 18-års ålder. Kanske något senare. Vill ju vara säker på att hon inte springer ut o sysslar med sånt som man själv ville att tjejerna skulle göra när man själv var i den åldern.ZwaniZ skrev:2172974Jag tror jag vet en del om min tös . Hon är snart 14 å har en bonnakille som hon träffar.
Blanco skrev:2173714Jag vågar inte läsa inläggen då jag har en dotter på 10 år.... Och jag vill inte veta vad som händer i tonåren....![]()
Jag gick också på tynneredsskolan. Bushan kananananananJonaZ skrev:2173904Jag kan bara svara för vad som hände när jag gick i skolan..e 31 idag..gick i tynneredsskolan i v.frölunda.
blandade socialgrupper allt från "de fina barnen" till "socialbidrags barn"
dom fallen som handlade om fylla,knark,misshandel,graviditeter mm handlade till 90% uteslutande om dom fina barnen dvs dom som hade föräldrar med lite bättre positioner i samhället o kallade sig välbergade.Dom som alltid kom på nya mt5r hade värsta kläderna ja U name it..det visade sig oxo att dessa hade den tidigaste alkoholdebuten dom flesta rökte om det va ngn som blivit gravid eller misshandlad på ngn fest så va det just dessa.
Så att tro att alkoholproblemen skulle va större i arbetarklassen tror jag inte på..Däremot kanske det e så att dom som har rykte om sig att vara fina i kanten o vill passa in sänker sina krav på sig själva för att passa in i samhället vilket resullterar i att det e dom som märks mest när dom krälar i skiten..

FUBAR skrev:2181602Jag gick också på tynneredsskolan. Bushan kanananananan![]()

Mitra skrev:2181763Tja det gäller att ha klara regler för när man ska komma hem m.m OCH att man stannar uppe och kollar att de kommer hem.
Vilken enorm trygghet det var att veta att de alltid visste när man kom hem för då kände man att de brydde sig om en. (inte de första gångerna men sen) OCH att man alltid kunde känna att vad som än hände så kunde man ringa och de kom på stuts och hämtad. Fanns bara en regel vid hämtande SPY inte i bilen![]()
Vet många kompisar som var lite avis för att mina satt uppe eller var vakna och kollade när man kom hem. Fick ofta höra mina bryr sig inte, tror inte ens att de hade saknat mig förren e.m nästa dag om något hade hänt. (skulle ju inte störa om de låg och sov efter utgång)
Men framför allt är det viktigt att man ÄR en förälder och inte en kompis. Det är tillåtet att säga nej och få vrålat till sig att man är både det ena och det andra.![]()
![]()
så kom morsan och hämtade en nästa var gång, så länge det inte fanns någon vän som kunde skjuss en.
har varit bäst, renutsagt.jente skrev:2209726Vad jag hajar av det hela så är din föräldrar som min mor...
Kaisa mordet va ju under den tiden som man gick ut mycket i Norrköping så morsan va nog rätt stolt över att hon vet att inget skulle hänt syrran och mig.
Min morhar varit bäst, renutsagt.
du har så rätt låter som att din var exakt som min
)Lantis skrev:2174623skall flickor få dejta när tiden är inne.
Min dotter (nu 6 år) skall få dejta när hon fyllt 30 (självklart med mig väntades i bilen utanför restautanten/bion etc).

Scorpion.SE skrev:2210691Tihi, skaffa en "trunk monkey" kolla denna länken vad det är:
http://www.trunkmonkey.com/content/view/44/51/
Men de kan ju också användas till detta om man har döttrar:
http://www.trunkmonkey.com/content/view/75/51/

ZwaniZ skrev:2172974Vad säger ni till era döttrar när dom närmar sig 13-14
Jag tror jag vet en del om min tös . Hon är snart 14 å har en bonnakille som hon träffar. Jag har lite koll på vilka föräldrarna är.
Hårda bud eller frihet under ansvar "som jag säger"
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen