Donkenfunderingar

"Bor: UMEÅ" :rolleyes:

Om du stänger av Refused-cd:n och kopplar på smaklökarna nästa gång du är där så kommer du märka att Max smakar... ingenting. Värre än Sibylla.

Själv bor jag i Uppland och tycker Max gör riktigt goda burgare. McD vill jag inte ens kalla mat och BK går väl ner.

Så du har fel i din tes angående norrlänningarna.

1:a Bulltofta kött burgarna
2:a Sibylla/MAX
3:a (4a?) Frasses
4:a (5a?) Mc Donalds
5:a (u got my wift) BK

färdig snackat lås tråden ;D

Fy satan va sugen ja blev på en sån här när man läser tråden.
Synd bara att det är lite långt att åka...

Bifogat

• arbys-roastburger.png
    arbys-roastburger.png
    118.1 KB · Visningar: 31
Själv bor jag i Uppland och tycker Max gör riktigt goda burgare. McD vill jag inte ens kalla mat och BK går väl ner.

Så du har fel i din tes angående norrlänningarna.

Uppland, det ligger väl norr om Mälaren?, Alltså norrlänning:arsele .

Som flera sagt, Max kokar ju förfan sina burgare, att överhuvudtaget jämföra det med en stekt eller grillad burgare från whatever är ju löjligt.

McD är väl knappast någon kulinarisk höjdare, men det är gott och man vet vad man får oavsett var i världen man befinner sig.
Att få dra en Big o Co efter en värdelös flygresa som satt magen i gungning, det är fan som att käka mammas mat.

Igår käkade jag ett FriscoMål fy fan vad grym den var! brukar byta ut bacon till pepperoni mmmmm riktigt nice. Blir deras Italian Trio :D

Uppland, det ligger väl norr om Mälaren?, Alltså norrlänning:arsele .

Som flera sagt, Max kokar ju förfan sina burgare, att överhuvudtaget jämföra det med en stekt eller grillad burgare från whatever är ju löjligt.

McD är väl knappast någon kulinarisk höjdare, men det är gott och man vet vad man får oavsett var i världen man befinner sig.
Att få dra en Big o Co efter en värdelös flygresa som satt magen i gungning, det är fan som att käka mammas mat.

Vad är det för skitsnack om att de kokar sina burgare? Senast jag var där så såg jag ju själv hur det låg burgare på ett stekbord.
Och hur du som E-tunabo inte rankar Corner högst är för mig en gåta :D Iofs, det skulle väl vara för alla jävla pundare och alkisar som sitter nere i ena hörnet där för jämnan som drar ner betyget.

Påstå att McD är bäst= :dummer

Igår käkade jag ett FriscoMål fy fan vad grym den var! brukar byta ut bacon till pepperoni mmmmm riktigt nice. Blir deras Italian Trio :D

Världens godaste bröd på dem! Men har de kvar italian trio? Jag letade senast men fick ta en hot chipotle istället, inte alls lika god som den starka italian-burgaren :( Dock fortfarande 100ggr bättre än McD's bästa, QP...

Last edited:
Världens godaste bröd på dem! Men har de kvar italian trio? Jag letade senast men fick ta en hot chipotle istället, inte alls lika god som den starka italian-burgaren :( Dock fortfarande 100ggr bättre än McD's bästa, QP...

Beställ en Frisco, be dem ta bort bacon och lägga på pepperoni istället, blir då i alla fall en av de tre italienska brugarna de hade förut.

Åt en supreme på Max idag. Hade inte köttet varit så tråkigt hade det blivit toppbetyg.

Annars är väl en BK xxl aldrig fel... Godaste burgarna äts dock grillade, utomhus, på fyllan..

Lite halvt OT, men i burgarnas hemland US of A lyckades jag aldrig hitta en god hamburgare, dom var antingen torra som en skosula, eller dränkt i sötsliskig "liquid smoke".

Det närmaste jag kom en anständig hamburgare var "Beefalo-burger" en blandning mellan vanlig nötboskap och buffel, smakade intressant och gott.

Jag tycker nog det är hugget som stucket mellan Max och BK, beroende på vad man är sugen på så klart.
Något som är helt säkert är att de båda håller bättre kvalité än McD. Det absolut värsta med donken är ju deras svampiga pommes :zpy

Tyvärr finns det väldigt få Max här i sthlm :( Max i gävle är alltid ett givet stopp när man åker upp och hälsar på föräldrarna :D

En stilla undran till TS... Du fick din QP i en kartong, men tycker att detta blir för kladdigt för att äta och bestämmer dig för att leta fram servetterna du fick med dig i påsen. Du öppnar kartongen, tar fram hamburgaren och lindar in den med gasbinda som Florence Nightingale. Under bilfärden? Hade det inte varit enklare att stanna bilen, käka burgaren under kontrollerade former (det tar väl cirka en minut?), och sen köra iväg med full koll på vägen? Dessutom hade du sluppit smaka servett.

Alla mina utländska vänner är fullkomligt kära i Max. Så fort dom kommer hit så äter dom på max varje dag och köper med sig maxdressing när dom åker hem. Dom ber även att man tar med sig maxdressing när man åker dit.

En släkting berättade att nån nere i Iran hade snott hela Max konceptet och kört med där! de blev tydligen ett helvete och de byte namn o lite menyer!

En stilla undran till TS... Du fick din QP i en kartong, men tycker att detta blir för kladdigt för att äta och bestämmer dig för att leta fram servetterna du fick med dig i påsen. Du öppnar kartongen, tar fram hamburgaren och lindar in den med gasbinda som Florence Nightingale. Under bilfärden? Hade det inte varit enklare att stanna bilen, käka burgaren under kontrollerade former (det tar väl cirka en minut?), och sen köra iväg med full koll på vägen? Dessutom hade du sluppit smaka servett.

Nej,tid är pengar!

Och nej,smakade inte servett,är ju därför jag överhuvudtaget funderar på vad som serveras där eller om mcd-servett är något man kan leva på i bistertider ungefär som en modern variant av barkbröd.

Henrik

Det finns inget bättre än att slänga i sig ett Supreme-mål samtidigt som man rattar bilen med knäna mellan Västerås-Arboga. Kan omöjligt vara farligare än att tex sminka sig, mata ungen, lösa korsord eller annat som man gör samtidigt som man kör.
Ok, det kanske bara är jag som löser Metros korsord på väg till jobbet samtidigt som jag kör men det andra gör säkert massvis med människor dagligen.

Det finns inget bättre än att slänga i sig ett Supreme-mål samtidigt som man rattar bilen med knäna mellan Västerås-Arboga. Kan omöjligt vara farligare än att tex sminka sig, mata ungen, lösa korsord eller annat som man gör samtidigt som man kör.
Ok, det kanske bara är jag som löser Metros korsord på väg till jobbet samtidigt som jag kör men det andra gör säkert massvis med människor dagligen.

Brukar mellan skräpmaten SH-surfa med mobilen på motorväg,törs man säga det?

Henrik

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...