Domen föll! 1 månads fängelse!!!

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Jag har för mig att polismannens namn stod i domen, det innebär att publicering på nätet kan ha varit ett brott mot PUL. Men den troligaste anledningen är nog att SH:s medlemmar än en gång har knäckt serverutrymmet med ideliga nedladdningar :)

gladh
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
gladh skrev:
Jag har för mig att polismannens namn stod i domen, det innebär att publicering på nätet kan ha varit ett brott mot PUL. Men den troligaste anledningen är nog att SH:s medlemmar än en gång har knäckt serverutrymmet med ideliga nedladdningar :)

gladh

men lägg upp dom här då! :D
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
DwD skrev:
men lägg upp dom här då! :D

För det första så sparade jag inte domen.
För det andra så kommer jag inte ihåg polismannens namn.
För det tredje, om jag hade gjort det så hade jag inte känt för att bryta mot PUL idag heller.
För det fjärde, om du verkligen vill läsa domen så är det bara att slå tingsrätten i Trollhättan (kan ha varit Lidköping, men minnet är som sagt svagt).

gladh
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
gladh skrev:
För det första så sparade jag inte domen.
För det andra så kommer jag inte ihåg polismannens namn.
För det tredje, om jag hade gjort det så hade jag inte känt för att bryta mot PUL idag heller.
För det fjärde, om du verkligen vill läsa domen så är det bara att slå tingsrätten i Trollhättan (kan ha varit Lidköping, men minnet är som sagt svagt).

gladh


ok,ok,ok,ok. :7peta :hihi
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Men för ****tan! Nu han jag inte kolla, sparade en länk men nu är det borta ? Jag hade tänkt att i lugn och ro läsa igenom alla dokument, men se, näe, det fick man inte.

Riktigt pissed off blir jag... nästa gång ska jag inte vänta med att dra hem materialet....

:gnissla :gnissla :gnissla

EDIT: Om någon har materialet, pm:a mig... //EDIT


WestW skrev:
Här har ni domen och en ljudupptagning på förhöret med MC-polisen
http://medlem.spray.se/mpire/
 
Last edited:

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
"Janne" - Jag trodde ett ögonblick där att det var "NakenJanne" Och föreställde mig det framför mig, naken på en hoj och dra polisen! :lol
 

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
bikerwoman skrev:
Säger bara en sak.....skyll dig själv ! Du kanske mognar i fängelset, vem vet?
Hoppas att du känner dig ball när du sitter där!

:kocko Man ska inte sparka på en som redan ligger.......
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
gladh skrev:
Jag har för mig att polismannens namn stod i domen, det innebär att publicering på nätet kan ha varit ett brott mot PUL. Men den troligaste anledningen är nog att SH:s medlemmar än en gång har knäckt serverutrymmet med ideliga nedladdningar :)

gladh

Stämmer bra det. Namnet stod klart och tydligt samt att det även nämdes i ljudupptagningen.

Finns en del av det här nu.

http://w1.157.telia.com/~u15704893/
 
Last edited:

Uffe Gotland

för mycket jobb och för lite köra
Gick med
9 Dec 2003
Ort
Visby/Gotland
Hoj
Suzuki GSXR1100W -93
WestW skrev:
Stämmer bra det. Namnet stod klart och tydligt samt att det även nämdes i ljudupptagningen.

Finns en del av det här nu.

http://w1.157.telia.com/~u15704893/

Kan inte säga annat än att ger man sig in i leken så får man leken tåla. Har man tagit körkort så vet man vilka regler som gäller och vet vad som händer om man bryter mot dessa. så sluta gnälla.
Därmed inte sagt att jag själv är laglydig i alla lägen men tar de mig så vet jag vad som gäller och tar mitt straff utan att gnälla som en valp som vissa här gör...
 

HanneZ

Guest
Polisen låter som en robot!

Hade han inte mörkt visir?

/ Hannes
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Uffe Gotland skrev:
Kan inte säga annat än att ger man sig in i leken så får man leken tåla. Har man tagit körkort så vet man vilka regler som gäller och vet vad som händer om man bryter mot dessa. så sluta gnälla.
Därmed inte sagt att jag själv är laglydig i alla lägen men tar de mig så vet jag vad som gäller och tar mitt straff utan att gnälla som en valp som vissa här gör...
det hela gäller väl inte om han får ett hårt straff eller inte, utan sättet han får det på :(
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
gladh skrev:
För det fjärde, om du verkligen vill läsa domen så är det bara att slå tingsrätten i Trollhättan (kan ha varit Lidköping, men minnet är som sagt svagt).
Med baseball-trä? :fatta!
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Fel att köra som han gjorde fast inte tusan ska poliser kunna dömma en person på så här lite grund. :kocko
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Marals76 skrev:
Fel att köra som han gjorde fast inte tusan ska poliser kunna dömma en person på så här lite grund. :kocko
Poliser dömer ingen, det gör domstolarna. Allt annat än en friande dom i hovrätten vore en sensation, för övrigt.
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
HanneZ skrev:
Polisen låter som en robot!

Hade han inte mörkt visir?

/ Hannes
Det framgår ju inte till 100% om föraren hade klart visir eller inte.

Man kan utan vidare vid rätt ljusförhållanden se ansikten tydligt genom rökfärgade visir (inte mörkrök eller spegelvisir).

Antagligen hade Carlsson en lånehjälm från firman eftersom han tydligen bara har mörka visir på sina hjälmar. Jag har väldigt svårt att tro att polismannen godtyckligt utsett en anställd som han fick för sig att sätta dit.
 

HanneZ

Guest
Ugluk skrev:
Det framgår ju inte till 100% om föraren hade klart visir eller inte.

Man kan utan vidare vid rätt ljusförhållanden se ansikten tydligt genom rökfärgade visir (inte mörkrök eller spegelvisir).

Antagligen hade Carlsson en lånehjälm från firman eftersom han tydligen bara har mörka visir på sina hjälmar. Jag har väldigt svårt att tro att polismannen godtyckligt utsett en anställd som han fick för sig att sätta dit.
Ja tyckte polismannen sa att "han hade klart visir, precis som mig"

vore intressant o se vad det är för hjälm, ja har inte direkt stor öppning i min hjälm, dessutom ser ja ut som en gris(mer än vanligt) när kinderna e tilltryckta så där snyggt :D
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top