Domare sparkad i huvudet

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Hur står det till inom sporten idag:confused:

division 7, inte direkt VM....

En domare slogs ned och sparkades i huvudet under en fotbollsmatch mellan Tornparkens FK och Svensk-Syrianska IF i division 7

När slutsignalen gick samlades flera spelare från Svensk-Syrianska runt domaren som visade röda kort för två av dem.

- Då följde en av killarna i Svensk-Syrianska efter honom och slog till honom i huvudet så att han stupade, berättar mannen som vill vara anonym.

- När han låg på planen kom en annan spelare i samma lag fram och sparkade honom. De hade också skrikit rasistiska tillmälen åt honom. Det var en mycket upphetsad stämning.

Någon timma efter matchen samlade ordföranden i Svensk-Syrianska, Hanibal Afrim, laget och meddelade att det inte kommer att få spela de fyra återstående seriematcherna:

- Det som har hänt är rena skandalen och på måndag kommer jag att meddela förbundet att vi drar ur laget ur serien, säger Hanibal Afrim, ungdomsledare sedan 26 år.

- Det spelar ingen roll vad man tycker om domaren eller hans insats det finns inget som rättfärdigar det som hänt.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=692843

Last edited:
Åh, det är så förvånande.
Det händer ju nästan aldrig nu för tiden det där.

Åh, det är så förvånande.
Det händer ju nästan aldrig nu för tiden det där.

så pass, jag kollar inte på sport så jag hänger väl inte med riktigt.

edit: något säger mig att syrianska har varit i blåsväder tidigare

Last edited:
så pass, jag kollar inte på sport så jag hänger väl inte med riktigt.

edit: något säger mig att syrianska har varit i blåsväder tidigare

Det kan jag inte tro om syrianska, de som alltid uppträder städat :näsblod
På en seriematch mot mitt gamla lag så kom det en busslast med "supportrar" (fast de kom i mercedes och bmw's) och uppträdde allmänt illa. Gapade och svor och tyckte de var skithäftiga, blev sura när de fick spö med 2-1 och givetvis var det domarens fel.
Detta var 8 år sedan, kan ju inte tro att det har blivit bättre.

Division 7 ? Så lågt man kan komma? Verkar låga överhuvudtaget... Att sparka på en liggande människa borde automatiskt nedvärdera personerna ifråga till grisföda. Supportrar i Div.7? Skulle aldrig tro att sådant skulle hända i en div.7 match, framförallt här. Jaja, inför totalt spelförbud i 10år, minst. För resten av laget då. De direkt skyldiga skall snarast ombesörjas transport till närmsta svinfarmare för utfodring.

/Nolltolerant och jävligt lack på allt skitfolk.

Problemet är att dom inte kan räkna som dom har inte den blekaste aning om vad Division 7 betyder...

Spelar väl ingen roll vilken division det handlar om för våld hör definitivt inte till idrott överhuvud taget. :mad:

Underligt nog verkar fotboll och våld höra ihop - konstigt att förbudsivrarna aldrig vill förbjuda den skitsporten:va
Hade det varit samma bråk runt någon motorsport hade det varit förbjudet för länge sedan!

Usch vad du är negativ, vi är ju nära paradiset på jorden nu.

Ja, det enda som fattas är en tränyckel runt halsen så man kan se fram emot slutet där femotielva jungfrur står och väntar på att få bli påsatta av Skallahman.

Sånt händer inom IDROTT

Kom ihåg, Sport luktar bensin. Idrott luktar svett!

Idrott förbrödrar!

Kom ihåg det nästa gång ni ser ett huliganbråk.

Något säger mig att syrianska har varit i blåsväder tidigare

No shit Sherlock!

Men det får du inte säga offentligt!
För eftersom de är invandrade svenskar så kan du inte kritisera dem!
Då är du rasistisk.
Basta!

Det MÅSTE du förstå (och acceptera) att de HAR det så i sin KULTUR, så om de misshandlar kvinnor eller beter sig som svin mot vita guss så är det bara du som är inskränkt.
Att kicka den dumma dumma domaren i huvudet är ju bara en del i ett naturligt beteende.
Det var ju mest på skoj...

Var har du hört att deras beteende är acceptabelt bara för att de inte är infödda? All rapportering jag har hört har varit av kritiserande natur.

Nu fokuserar du i mikrokosmos.
Självfallet KAN inte rapporteringen vara annat. Men den är inte tillnärmelsevis SÅ kritisk som den BORDE vara tycker jag.
Jag talar alltså inte enbart om DENNA händelse som du säkert fösrtår.
Utan om hur vi hela tiden verkar acceptera felaktigheter rent generellt i samhället så länge "de hålls inom vissa grupper" som det så vackert heter.
Eller varför slår inte polisen ner på all KAT-handel i Rinkeby?
Säkert är dock detta: Hade det varit "vitingar" som skrikit negerjävel, ni är bara slavar...osv så hade det tagit betydligt större hus i helvete.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing