Vem ser mellan fingrarna?
Män är överrepresenterade i brottstatistiken. Skall polisen punktbevaka dig för att du är man?
Vad praktiskt att VETA. Det eliminerar liksom behovet av fortsatt diskussion.
Nu börjar du bli upprörd. Och ditt omdöme grumlat.
1. Vem som ser mellan fingrarna? Det sa jag ju: Allmänheten, du och jag. Polisen. Men ffa journalister och inte minst politiker som inte vågar rapportera det de ser då det inte är salongsfähigt. Eller varför säger de inte på efterlyst att det var en man med invandrarbakgrund när man ändå
SER det på kameraupptagningarna från butiken banken motsv???
Och du vet svaret du med.
2. Vilken ökenjämförelse! Polisen vet ju VILKA grupper av män som ÄR överrepresenterade. M.a.o din logik brister.
Eller tycker du att det är lika logiskt att man misstänker alla män bara för att män är överrepresenterade? Det är ju som att vi skulle misstänka även korna och fåren (bara för sakens skull) för att ha tagit en höna i hönshuset fast vi redan vet att det var räven!
3. ja. det är praktiskt att veta ibland hördudu. Men vi kan diskutera det iaf.
Faktiskt vet jag inte alls lika väl som du. Kanske för att jag inte hämtar in min bild av situationen från Robert Aschberg och co. Så nu när vi fastställt att jag inte vet hur det ligger till (Du har ju förklarat hur det bara ÄR, who can argue with that?) blir ju mitt perspektiv tämligen ointressant.
Din härskarteknik är avundsvärd. Här sågar du mitt faktaunderlag och underförstått påstår du att ALLT jag vet kommer från Aschberg. Vidare att även DET i sig skulle vara av dålig/felaktig kvalite´. Smart.!
Ett hedersrelaterat mord är ett mord som alla andra, men med en annan upprinnelse och ett annat motiv än vad vi är vana vid. Utreder inte polisen mord bara för att de är hedersrelaterade? Undlåter polisen att agera om en kvinna upplever hederskulturella hot? Var lägger de resurserna istället? Alla "svenska" kvinnor som känner sig hotade av någon de lever med (en "svensk"). Hur många "svenska" fyllemisshandlar av frugan prioriteras av polisen?
Jag måste erkänna att jag inte alls känner igen den verklighet som du VET råder. Jag får börja kolla mer på TV3 så kanske det klarnar.
Ännu en förringande ganska arrogant kommentar som var helt onödig Kuritas.