Domare sparkad i huvudet

Nu fokuserar du i mikrokosmos.
Självfallet KAN inte rapporteringen vara annat. Men den är inte tillnärmelsevis SÅ kritisk som den BORDE vara tycker jag.
Jag talar alltså inte enbart om DENNA händelse som du säkert fösrtår.
Utan om hur vi hela tiden verkar acceptera felaktigheter rent generellt i samhället så länge "de hålls inom vissa grupper" som det så vackert heter.
Eller varför slår inte polisen ner på all KAT-handel i Rinkeby?
Säkert är dock detta: Hade det varit "vitingar" som skrikit negerjävel, ni är bara slavar...osv så hade det tagit betydligt större hus i helvete.

Vilket om man funderar lite till är väldigt mycket mer intressant än man först kunde tro eftersom man skulle kunan tolka det som den värsta formen av rasism, att man menar att de där syrianerna ändå inte kan bättre eller begriper bättre eller att kat-somalierna inte är lika viktiga att rädda ur missbruk som andra.
Det är om inte annat väldigt roligt att beskylla näbbstövelstenkastare för att stå för dold och strukturell rasism. :)

Vilket om man funderar lite till är väldigt mycket mer intressant än man först kunde tro eftersom man skulle kunan tolka det som den värsta formen av rasism, att man menar att de där syrianerna ändå inte kan bättre eller begriper bättre eller att kat-somalierna inte är lika viktiga att rädda ur missbruk som andra.
Det är om inte annat väldigt roligt att beskylla näbbstövelstenkastare för att stå för dold och strukturell rasism. :)

Du sa det!
:tummenupp

Eller varför slår inte polisen ner på all KAT-handel i Rinkeby?

Vet inte. Kanske av samma skäl som man undlåter att göra razzior på de stureplansetablissemang där näsgodis konsumeras helt öppet av vita och fina människor.

Lyssna på polisradion i Malmö ett tag. 9 av tio bilar som stoppas för rutinkontroll har en förare med utländskt klingande namn. I många fall punktbevakning av kända brottslingar, men även tillämpad sannolikhetslära av enskild polisman. Så min bild är inte att invandrare kommer undan med allt de företar sig.

Vet inte. Kanske av samma skäl som man undlåter att göra razzior på de stureplansetablissemang där näsgodis konsumeras helt öppet av vita och fina människor.

Lyssna på polisradion i Malmö ett tag. 9 av tio bilar som stoppas för rutinkontroll har en förare med utländskt klingande namn. I många fall punktbevakning av kända brottslingar, men även tillämpad sannolikhetslära av enskild polisman. Så min bild är inte att invandrare kommer undan med allt de företar sig.

Det sa jag inte.
För såvitt de lagförs för sina handlingar blir de straffade.
Det är mer allmänhetens agerande och "se mellan fingrarna" mentalitet som stör. Man "hör inte" eller "ser inte" när nån spöar sin kärring ex.vis. Sen att invandrare de facto ÄR överrepresenterade i brottstatistiken osv gör ju att Harry Haffa inte behöver gissa två gånger när han ska välja ut var han ska åka och leta efter snodda bilar osv. Då blir ju Rosengård ett givet abborrgrund för den late/smarte polisen.

Sen är nog narkotikaroteln i Sthlm NOG så aktiva i de "fina" kvarteren.
Detta VET jag. MEn jag kan givetvis ha fel även här.

Hej!
Jag tror ingen har skrivit att invandrare kommer undan med allt de företar sig.

Hälsningar,
Markus

Nähäpp...

Dr.Bike skrev:
Utan om hur vi hela tiden verkar acceptera felaktigheter rent generellt i samhället så länge "de hålls inom vissa grupper" som det så vackert heter.

Att acceptera felaktigheter som begås av invandrare för att de är invandrare... Man kan onekligen tolka saker olika.

Att acceptera felaktigheter som begås av invandrare för att de är invandrare... Man kan onekligen tolka saker olika.

Inte alls käre vän.

Du vet lika väl som jag att de brott som begås med religions eller kulturell bakgrund inte alls tas lika seriöst i svenskt rättsväsende.
ÄR det bara. Det har ju bevisats i många program (Aschberg/Uppdrag granskning osv)

Förklara gärna hedersrelaterade brott, och mord.

Dels förekomst ö.h.t

Och sen gärna varför de kommer lägst i prio.
Polisen låter folk som känner sig hotade dö - det vet du väl?
Fadime i Uppsala t.ex.

Det är mer allmänhetens agerande och "se mellan fingrarna" mentalitet som stör. Man "hör inte" eller "ser inte" när nån spöar sin kärring ex.vis. Sen att invandrare de facto ÄR överrepresenterade i brottstatistiken osv gör ju att Harry Haffa inte behöver gissa två gånger när han ska välja ut var han ska åka och leta efter snodda bilar osv. Då blir ju Rosengård ett givet abborrgrund för den late/smarte polisen.

Sen är nog narkotikaroteln i Sthlm NOG så aktiva i de "fina" kvarteren.
Detta VET jag. MEn jag kan givetvis ha fel även här.

Vem ser mellan fingrarna?

Män är överrepresenterade i brottstatistiken. Skall polisen punktbevaka dig för att du är man?

Vad praktiskt att VETA. Det eliminerar liksom behovet av fortsatt diskussion. :tummenupp

Det är mer allmänhetens agerande och "se mellan fingrarna" mentalitet som stör. Man "hör inte" eller "ser inte" när nån spöar sin kärring ex.vis.

Ah, du menar som fallen i det där programmet om invandrares barn som får stryk hemma i stor utsträckning och att skolpersonalen väljer att inte anmäla? Är det sådant integrationsfrämjande beteende du menar?

Sådant förekommer inte i vårat fina jämställda land, här har alla lärt sig att respektera våra fina värderingar. :)

Gäller den svenska synen på barnuppfostran i det mångkulturella Sverige? När invandrarbarn misshandlas vågar samhället inte ställa sig på deras sida. Möt barnen som ensamma tvingas kämpa mot sina våldsamma föräldrar. Reporter: Evin Rubar.

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=825040

Inte alls käre vän.

Du vet lika väl som jag att de brott som begås med religions eller kulturell bakgrund inte alls tas lika seriöst i svenskt rättsväsende.
ÄR det bara. Det har ju bevisats i många program (Aschberg/Uppdrag granskning osv)

Förklara gärna hedersrelaterade brott, och mord.

Dels förekomst ö.h.t

Och sen gärna varför de kommer lägst i prio.
Polisen låter folk som känner sig hotade dö - det vet du väl?
Fadime i Uppsala t.ex.

Faktiskt vet jag inte alls lika väl som du. Kanske för att jag inte hämtar in min bild av situationen från Robert Aschberg och co. Så nu när vi fastställt att jag inte vet hur det ligger till (Du har ju förklarat hur det bara ÄR, who can argue with that?) blir ju mitt perspektiv tämligen ointressant.

Ett hedersrelaterat mord är ett mord som alla andra, men med en annan upprinnelse och ett annat motiv än vad vi är vana vid. Utreder inte polisen mord bara för att de är hedersrelaterade? Undlåter polisen att agera om en kvinna upplever hederskulturella hot? Var lägger de resurserna istället? Alla "svenska" kvinnor som känner sig hotade av någon de lever med (en "svensk"). Hur många "svenska" fyllemisshandlar av frugan prioriteras av polisen?

Jag måste erkänna att jag inte alls känner igen den verklighet som du VET råder. Jag får börja kolla mer på TV3 så kanske det klarnar.

Vem ser mellan fingrarna?

Män är överrepresenterade i brottstatistiken. Skall polisen punktbevaka dig för att du är man?

Vad praktiskt att VETA. Det eliminerar liksom behovet av fortsatt diskussion. :tummenupp

Nu börjar du bli upprörd. Och ditt omdöme grumlat.

1. Vem som ser mellan fingrarna? Det sa jag ju: Allmänheten, du och jag. Polisen. Men ffa journalister och inte minst politiker som inte vågar rapportera det de ser då det inte är salongsfähigt. Eller varför säger de inte på efterlyst att det var en man med invandrarbakgrund när man ändå SER det på kameraupptagningarna från butiken banken motsv???
Och du vet svaret du med.

2. Vilken ökenjämförelse! Polisen vet ju VILKA grupper av män som ÄR överrepresenterade. M.a.o din logik brister.
Eller tycker du att det är lika logiskt att man misstänker alla män bara för att män är överrepresenterade? Det är ju som att vi skulle misstänka även korna och fåren (bara för sakens skull) för att ha tagit en höna i hönshuset fast vi redan vet att det var räven!

3. ja. det är praktiskt att veta ibland hördudu. Men vi kan diskutera det iaf.

Faktiskt vet jag inte alls lika väl som du. Kanske för att jag inte hämtar in min bild av situationen från Robert Aschberg och co. Så nu när vi fastställt att jag inte vet hur det ligger till (Du har ju förklarat hur det bara ÄR, who can argue with that?) blir ju mitt perspektiv tämligen ointressant.
Din härskarteknik är avundsvärd. Här sågar du mitt faktaunderlag och underförstått påstår du att ALLT jag vet kommer från Aschberg. Vidare att även DET i sig skulle vara av dålig/felaktig kvalite´. Smart.!

Ett hedersrelaterat mord är ett mord som alla andra, men med en annan upprinnelse och ett annat motiv än vad vi är vana vid. Utreder inte polisen mord bara för att de är hedersrelaterade? Undlåter polisen att agera om en kvinna upplever hederskulturella hot? Var lägger de resurserna istället? Alla "svenska" kvinnor som känner sig hotade av någon de lever med (en "svensk"). Hur många "svenska" fyllemisshandlar av frugan prioriteras av polisen?

Jag måste erkänna att jag inte alls känner igen den verklighet som du VET råder. Jag får börja kolla mer på TV3 så kanske det klarnar.
Ännu en förringande ganska arrogant kommentar som var helt onödig Kuritas.

Last edited:
Nu börjar du bli upprörd. Och ditt omdöme grumlat.

1. Vem som ser mellan fingrarna? Det sa jag ju: Allmänheten, du och jag. Polisen. Men ffa journalister och inte minst politiker som inte vågar rapportera det de ser då det inte är salongsfähigt. Eller varför säger de inte på efterlyst att det var en man med invandrarbakgrund när man ändå SER det på kameraupptagningarna från butiken banken motsv???
Och du vet svaret du med.

2. Vilken ökenjämförelse! Polisen vet ju VILKA grupper av män som ÄR överrepresenterade. M.a.o din logik brister.
Eller tycker du att det är lika logiskt att man misstänker alla män bara för att män är överrepresenterade? Det är ju som att vi skulle misstänka även korna och fåren (bara för sakens skull) för att ha tagit en höna i hönshuset fast vi redan vet att det var räven!

3. ja. det är praktiskt att veta ibland hördudu. Men vi kan diskutera det iaf.

1. Om du SER att det ÄR en MAN med INVANDRARBAKGRUND så BEHÖVER de väl inte SÄGA det?

2. Vad är en grupp? Skall man separera kriminella män från hederliga män? Svenskar från invandrare? Det jag föreslår är att man separerar kriminella invandrare från hederliga sådana. Din polisfisketeori bygger på att alla mörkhyade skall ingå i gruppen potentiellt kriminella. Precis som alla motorcyklister inte skall behöva räkna med nitisk överbevakning bara för att Ghostrider och anhang lever rövare på vägarna.

3. Du trodde dig veta att jag var upprörd. Eftersom du hade fel där skall du nog räkna med att något annat som du "vet" också kan visa sig vara felaktigt.

Tillägg angående härskarteknik: Du skriver att jag minsann vet lika bra som du i vissa frågor? Du skriver även att du vet hur det ligger till, vilket per definition gör motsatt åsikt till osanning. Är det ödmjukt? Det kanske är så att man blir bemött med samma nivå som man lägger själv.

Du kan ju förstås vara omedveten om hur arroganta dina inlägg i den här tråden kan uppfattas. Jag lägger medvetet in syrligheter i mina inlägg. Om du tar illa vid dig så ber jag om ursäkt. Jag vill bara diskutera.

Last edited:
Nu kan jag inte hålla mig längre!
Det är nästan så att ni säger att det är fel att vara "svensson-rasist" numera. Nazister och rasister göre sig icke besvär, men den gamla hederliga "rasismen" som alla svenskar går och bär på måste ändå få förekomma utan att man trampar någon på tårna.
Typiskt exempel på svensson-rasism är att bara tycka illa om invandrare som ställer till med besvär för andra i sin omgivning genom att slåss och bråka mm. Även de som kör merca för socialbidrags-pengen får man tycka illa om.
Eller är jag ute och cyklar igen?
Ähh, jag skiter i vilket då jag är rasist mot alla människor som inte är som jag.

3177095 Nu kan jag inte hålla mig längre!
Det är nästan så att ni säger att det är fel att vara "svensson-rasist" numera. Nazister och rasister göre sig icke besvär, men den gamla hederliga "rasismen" som alla svenskar går och bär på måste ändå få förekomma utan att man trampar någon på tårna.
Typiskt exempel på svensson-rasism är att bara tycka illa om invandrare som ställer till med besvär för andra i sin omgivning genom att slåss och bråka mm. Även de som kör merca för socialbidrags-pengen får man tycka illa om.
Eller är jag ute och cyklar igen?
Ähh, jag skiter i vilket då jag är rasist mot alla människor som inte är som jag.
Finns folk som anser att om man sjunger "Du gammla, du fria" så begår man hets mot folkgrupp. Tittar man snett på en person från annan härkomst är man rasse. Tittar man på det där gänget på 10-15 killar som står å ropar "jävla fitta" "svennebög" lr liknande så är man rasist. Skulle man freda sig i en sån situation blåser aftonhoran upp det till ett rasistbrott...

Något är väldigt fel i Sverige och det är fan inte pga oss för det var inte såhär förr....!

:nicka :hihi
/J

Finns folk som anser att om man sjunger "Du gammla, du fria" så begår man hets mot folkgrupp.

Nej men det gör det väl faktiskt inte alls?
Jag håller med om att problem i princip är oövervinnerliga men just det där är väl inget problem, på riktigt? :)

3177495 Nej men det gör det väl faktiskt inte alls?
Jag håller med om att problem i princip är oövervinnerliga men just det där är väl inget problem, på riktigt? :)
Ställ dig på valfritt torg i vilken större stad som helst en lördagskväll och börja sjunga... Mitt tips är att det går på mindre än 2 minuter sen är du nerspakrad och kallad för rasist!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing