Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Ser det nu. Började kl 22.00
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fy fan säger jag bara. Att lyssna på Bush ord och se resultatet.
Vadå, demokrati?
Sen vet jag inte hur mycket rätt eller okej det är för en vanlig svensson i extremt trygg miljö, att knappt få ha en åsikt om hur illa amerikanska soldater beter sig vid vägspärrar - man är inte kaxig vid en vägspärr, någon annanstans eller i något annat scenario när man vet att vilken sekund som helst, vilket oskyldigt objekt som helst kan innebära ens död - man är jävligt nervös, man är på sin jakt och "letar" efter hot konstant; det handlar ju om ens egna överlevnad.
Samtidigt är det ju rent idioti att använda sig utav KRIG för att stoppa terrorism - felet med terrorism beror på kultur, samhälle, tankesätt - sådant stoppas inte med vapen och ammunition, det handlar om KUNSKAP och RESPEKT.
Dagens media... journalister har idag mer makt och påverkan av samhället är någonsin - och ändå är den så jävla rutten och pinsam i 98% av fallen. Fy fan va jag är trött och hatar massmedian.
Sen vet jag inte hur mycket rätt eller okej det är för en vanlig svensson i extremt trygg miljö, att knappt få ha en åsikt om hur illa amerikanska soldater beter sig vid vägspärrar - man är inte kaxig vid en vägspärr, någon annanstans eller i något annat scenario när man vet att vilken sekund som helst, vilket oskyldigt objekt som helst kan innebära ens död - man är jävligt nervös, man är på sin jakt och "letar" efter hot konstant; det handlar ju om ens egna överlevnad.
Vadå, demokrati?
När man ser hur folket blivit behandlade av alliansen förstår man ju att folk hatar USA ännu mer idag än vad man antagligen någonsin gjorde innan kriget började.
Låter stabilt, hade kanske varit bättre med saddam kvar, vad var problemet med Saddam? han var väl inte skyldig till 9/11?
det var väl 12 år tidigare?
Man ska inte glömma att Saddam helt oprovocerad invaderade Kuweit och kastade senapsgas på sina landsmän när man säger att det kanske varit bättre att han satt kvar. Antagligen gick han in i kuweit för att sno deras stålar och olja istället för att leta upp egen olja och senapsgasade sina landsmän för att dom inte tyckte som han.
Irak invaderade Kuwait. DÅ invarderade USA Irak. Däremot de andra attackerna hände långt innan.
Det "roliga" är att USA har gett miljoner och åter miljoner samt vapen i mängder till både Afganistan under Sovjets invasion, samt till Irak...
För att sedan bomba sönder deras land totalt.
Sick.
Använde de gas vid invasionen av Kuwait? Vad jag vet var det i kriget mot Iran 1980-88 samt det mest uppmärksammade, terrorgasningen av civila kurder i Halabja.
Avskyvärt, hursomhelst.....
Det ska finnas nån film på youtube, med datum och händelser, som visar när och vad usa har stött och störtat i deras nutidshistoria. Har letat men hittar den fanimej inte. Tror det är nån Michael Moore-produktion. Nån som vet vad jag menar? Langa gärna upp länken här då isånafall![]()
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |