Dobrich mästare i 250R.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
1. Mårtensson
2. Agerholm
3. Pallander
4. Dobrich
5. DP
6. Lindfors
7. Sjöström
8. Kihlander
9. Hällström

Watz, Cajback, Corneliusson, Oscar och fler kraschade.
Grattis til Dobrich sm blev svensk mästare!

Tydligen tufft men kul.

Nyteknik skrev:
Snopet för Oscar med tre av fem DNF i mästerskapet.
Oscar fick sig tydligen en rejäl flygtur eftersom Corneliusson vurpade framför honom och han hade inte en chans att väja utan blev luftburen...

Goodstuff skrev:
Oscar fick sig tydligen en rejäl flygtur eftersom Corneliusson vurpade framför honom och han hade inte en chans att väja utan blev luftburen...
Det gäller för bakomvarande att hålla tillräckligt avstånd så att man hinner bromsa. :mattias

Skämt å sido hoppas jag att han inte gjorde sig illa. Ser fram emot att se den officiella resultatlistan med varvtider.

Var du där?

Watz körde något helt hysteriskt sedan han kommit förbi Palander och jagade ikapp Mårtensson på 2 varv. Jag var säker på att han skulle ta hem det när han får ett elakt jättesläpp ut ur första dubbelhögern(där han iofs alltid kör med sladdande bakhjul..) och sen tappar han framhjulet på returen.

För egen del känns det snorskönt att man börjat köra motorcykel och inte bara ligga och toura. Min hett efterlängtade 1.06-tid var såååå nära....

Kom iväg sist av alla och fick använda de första varven åt att plocka placeringar.Siste gubben jag körde om var Jörgen Player och sen kom jag ikapp guzzo. Sen låg jag i rygg på honom i några varv innan jag börjar tappa honom igen. Dels fick jag ett par elaka släpp och dels började guzzo skruva upp tempot rejält och åka 1.06-tider. Vi åkte ikapp Titum och Jonas men alldeles för sent för min del så de sista varven slog jag av och safade in i mål. Guzzo lyckades dock smita förbi både Jonas och Titum in på en 8:e plats! Bra jobbat! Själv kom jag följaktligen 11:a(bästa placeringen hittils) med bästa tid 1.07.1

Helt klart karriärens roligaste racehelg och såå skönt att man kan lägga denna säsongen till handlingarna med ett bra resultat i bakfickan.

Chris Ash skrev:
Watz körde något helt hysteriskt sedan han kommit förbi Palander och jagade ikapp Mårtensson på 2 varv. Jag var säker på att han skulle ta hem det när han får ett elakt jättesläpp ut ur första dubbelhögern(där han iofs alltid kör med sladdande bakhjul..) och sen tappar han framhjulet på returen.
Vet du hur det gick med den brutna foten?

Chris Ash skrev:
För egen del känns det snorskönt att man börjat köra motorcykel och inte bara ligga och toura. Min hett efterlängtade 1.06-tid var såååå nära....--edit--
Helt klart karriärens roligaste racehelg och såå skönt att man kan lägga denna säsongen till handlingarna med ett bra resultat i bakfickan.
fan vad kul! Grattis!

Mårtensson diskades! Blev tydligen handgemäng när resultatet av diskningen offentliggjordes. Prisutdelning i 250R har ännu inte genomförts....
Aggerholm således vinnare.

Watz hade bästa varvtid och nytt varvrekord. 1.00.700
Tydligen kraschade han pga att hojen skar ut ur högern på baksidan!

Goodstuff skrev:
Mårtensson diskades! Blev tydligen handgemäng när resultatet av diskningen offentliggjordes. Prisutdelning i 250R har ännu inte genomförts....

Ojojoj rena Biaggi vs Rossi fasonerna...får jag gissa på omkörning under gulflagg?

Så Watz hoj skar? Det slog mig aldrig, men det såg allt lite konstigt ut.

Skönt att varvrekordet är tillbaka där det hör hemma.....:)

Vet inte exakt vilka som var inbegripna i handgemäng men det var inte två förare utan en förare och en utomstående.

Visst är det skönt med varvrekord där det hör hemma. ;)

Fan att man missade all action. :död Coolt med Watz varvrekord. :yoparty

Grattis Chris. Lät inte lika uppåt efter Sviestad, nu blir det lättare att motivera sig inför nästa säsong antar jag. :)

Goodstuff skrev:

Varvrekord är alltid najs, vild gissning är att han hade knäckt minutgränsen om han kört sin gamla hoj :banana

Slagsmål? Heh, Lite Janne Flash Nilsson fasoner borde väl göra ett under för tv-siffrorna :3freak Folk får la skärpa sig lite...

Chris Ash skrev:

För egen del känns det snorskönt att man börjat köra motorcykel och inte bara ligga och toura. Min hett efterlängtade 1.06-tid var såååå nära....

Kom iväg sist av alla och fick använda de första varven åt att plocka placeringar.Siste gubben jag körde om var Jörgen Player och sen kom jag ikapp guzzo. Sen låg jag i rygg på honom i några varv innan jag börjar tappa honom igen. Dels fick jag ett par elaka släpp och dels började guzzo skruva upp tempot rejält och åka 1.06-tider. Vi åkte ikapp Titum och Jonas men alldeles för sent för min del så de sista varven slog jag av och safade in i mål. Guzzo lyckades dock smita förbi både Jonas och Titum in på en 8:e plats! Bra jobbat! Själv kom jag följaktligen 11:a(bästa placeringen hittils) med bästa tid 1.07.1

Skitbra kört! Men du skulle ha gett dig f-n på att inte släppa Guzzo och tagit honom på yttern i sista kurvan. :tungan

Osannolikt att köra 1:00 som Watz. Vad jag förstår var det inte på någon übergrym hoj heller. Kanske hade under minuten varit möjlig på hans ordinarie...?

Slagsmål och slagsmål. Var ju inte där men handgemäng kan ju vara ganska milt också.
Sydn att Fredde inte fick köra hela racet för det hade säkert kunnat blir snabbare ändå.

Chris Ash skrev:

Grattis, kul att få avsluta säsongen så. :tummenupp

reklam nisse skrev:
sjukaste va att rebien körde 1.01 med sin 125......./BrInK
Det var faktiskt värre än Watz 1.00,7.

Men det är en ganska blygsam gissning att Watz hade kört under minuten om han hade varit helt frisk och med en hoj som var hans egen utprovade.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka