Night-Rider
speedbully.se
Hur som helst så är det skrämande !! 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
DN skrev:"Samtidigt har motorcykeldöden bara det senaste året fördubblats i Stockholm"
sandstream skrev:...Om det stämmer att många av olyckorna sker i hög fart på 70-vägar under bra förhållanden så borde vägverket jobba mer med att få folk till banorna.
Där har iaf jag lärt mig hur snabbt man kan köra utan att tumma på säkerheten (ligger själv en bra bit från gränsen av vad hojen klarar av och kör lugnare i trafiken än på bana).
Sidan 7-8 i bildpresentationen "MODELLER OCH KLASSER" i vilken man redogör modeller som varit inblandade i olyckor.Olzki skrev:Ja...men var hittade du infon om att din VFR800 är klassad som supersport?
De redogjorde för en klassificering i början men inget om vilka modeller som de ansåg ingick i respektive kategori. Kan det kanske vara så att man väljer att dölja detta i linje med rapportens syfte eller har jag bara missat något?
/O
Maverick_ou812 skrev:Sidan 7-8 i bildpresentationen "MODELLER OCH KLASSER" i vilken man redogör modeller som varit inblandade i olyckor.
Där finns modellerna listade samt hur många av varje sort som varit inblandade i en olycka.
1 st VFR 750 fanns det och den var klassad som supersport, själv tycker jag den borde hamnat med Blackbirden i sporttouring. Annars ljuger ju statistiken...![]()
Precis den teorin drog jag för en klasskompis i gymnasiet som förespråkade anarkiStrider skrev:Eller annorlunda uttryckt min frihet blir någon annans ofrihet. För mycket frihet kan hur märkligt det än låter vara sämre än lite mindre frihet ibland.
UrbanTiger skrev:Alla motorcyklar med ett styre som i orginal har handtagen lägre än övre gaffelkronan klassas som dödsmaskiner.
nä inte vill du det, bara att rejsa vidare ju..K-Man skrev:Personligen skulle jag föredra döden framför förlamning.
I England gjorde ett försäkringbolag en enkät bland mc-åkande kunder och många ville ha fler bandagar för att på säkert sätt lära sig hantera sin hoj bättre. Nu har detta försäkringsbolag anordnat flera bandagar!!! Vakna Trygg-Hansa!!!
Bland det bästa jag läst på länge här på SH!K-Man skrev:Vi är alla mycket väl medvetna om de risker vi utsätter oss för när vi ger oss ut på våra hojar men samtidigt är det en del av detta som gör det så roligt med hojåkningen, eller hur? Tänk efter innan du svarar nåt spydigt på detta. Själv håller jag till stor del med om att "man känner sig som mest levande när man leker med döden" och på sätt och vis är det väl det alla hojåkare gör eftersom vi är så mycket mer utsatta är bilisterna.
Att tro att man kan få bort olyckor där människor på nåt vis är inblandade är befängt. Nollvisionen är bland det dummaste jag nånsin hört talas om. Att med sunt förnuft och attitydförändring få folk att minska de risker de utsätter sig för utan att ta bort det roliga tycker jag är rätt väg att gå. Fler sanktionerade och välorganiserade bandagar i alla former för alla typer av motorister är ett jättebra sätt. Nu gäller det för oss att få myndigheter och försäkringsbolag att fatta detta.I England gjorde ett försäkringbolag en enkät bland mc-åkande kunder och många ville ha fler bandagar för att på säkert sätt lära sig hantera sin hoj bättre. Nu har detta försäkringsbolag anordnat flera bandagar!!! Vakna Trygg-Hansa!!!
K-Man skrev:Jag tycker att det är synd att man inte fokuserar mer på en minst lika viktig grupp i olycksstatistiken, nämligen de som överlever med svåra skador och kanske även handikapp för livet....
R2 skrev:jag har sagt det förut och säger det igen..
varför ska vi betala moms på hjälm och ryggskydd? helt snevridet.
Maverick_ou812 skrev:Jag har grubblat på den där DN artikeln hela dagen då jag kände mig "träffad" tro det eller ej! Varför det då undrar du? Jo jag äger tydligen en Supersporthoj (Honda VFR800Fi).![]()
Jodå, det är sant!
Iallafall enligt statistiken... i Vägverkets "Djupstudie över MC olyckor 2000-2003"
Till sist... En Honda VFR 800Fi är ingen Supersporthoj. Det är en sporttouring. Det sägar alla till mig heeeela tiden.![]()
Skulle nog bli Radical-racing isf.R2 skrev:nä inte vill du det, bara att rejsa vidare ju..
läste också om det där , kolla här http://www.bennetts.co.uk/track_day.htm
Tack! Det var kul att höra!Maverick_ou812 skrev:Bland det bästa jag läst på länge här på SH!![]()
Det är detta vi behöver arbeta för!
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |