Diskutera Digital Fotografering här

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
EOSinfo fungerar på min 50D

Ja men det står det i infotesten på EOSinfos featuresida :) Kameror som har DIGIC III/IV går att utläsa infon förrutom 1D*, 500D och nån till.Vi med DIGIC II bildprocessorer, och neråt, får försöka hitta ngt annat. :)

Men den verkade inte alls komma överens med min 7D :(

Blev de nå sjyssta bilder igår? :)

Det sitter DIGIC IV i din 7D...därav anledningen. :)

Last edited:
Jo, fast EOSInfo ska ju klara just DIGIC IV :va

AARRGGHH tankevurpa! Tänke tvärtom fast än då rätt men det blev fel. Det kan vara som med 500D att Canon först hade den öppen för läsning men att man senare täppte till möjligheten. Flå´t....:rodnar

Lugnt! ;)

Fast man kan ju fråga sig varför det ska vara så förbannat svårt att få ut antal tagna bilder? :huvet

Agree, det borde inte vara värre än att det skulle ha kunnat synas i menyn eller nått. Så jävla übertopsecretmegaspiondödshemligt är det ju inte.

Agree, det borde inte vara värre än att det skulle ha kunnat synas i menyn eller nått. Så jävla übertopsecretmegaspiondödshemligt är det ju inte.
Nej, det är ju inte svårt att hålla reda på heller om man skriver upp det varje gång man tömmer kortet :gnissla Dom skulle kunna lägga energin på att få kameraeländet att ha rätt bildnummer när man byter minneskort istället :mad:

Nej, det är ju inte svårt att hålla reda på heller om man skriver upp det varje gång man tömmer kortet :gnissla Dom skulle kunna lägga energin på att få kameraeländet att ha rätt bildnummer när man byter minneskort istället :mad:

Hahaha! Ja, sannerligen! Men det är väl som så att det kommer per automatik och är nog inte helt lätt att lösa. Handlar ju om löpnummer.

Premiärkörde mitt Tokina 11-16 2,8 idag på Stockholmscrossen. gud vad jag gillar den! :kär

24bte2p.jpg

Beställde nyss ett Sigma 18-50/2.8 :)
Men värst vad alla ska köpa grejer helt plötsligt. Själv så har jag ju inte köpt något på 1½ evighet nu. :brinnerup
Få väl ta mig i kragen och beställa en vidvinkel eller något. :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...