Diskutera Digital Fotografering här

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Sviestadbild

Tjena alla,
Tog en bild på en tisdagsträning som blev skarp och rätt skaplig.
Lagt på lite oskarp mask och sen spara för web annars orörd.
Canon 400D med 70-200 f/4.0 IS med bländare 5.6 och 1/2000 s, ISO 400.
Kritik mottages :)

Bifogat

• Sviestad.jpg
    Sviestad.jpg
    229.3 KB · Visningar: 79
Nikon D60?

Kameradoktorn har Nikons D60 med 18-55/3,5-5,6 samt blixten SB-400 på köpet för 5.990. Är inte så bekant med Nikons grejor så jag undrar kort och gott om det är ett bra pris?

/Mackan

jag funderar på att uppdatera kameraväskan lite:):rolleyes:

Canon EF 800/5,6L IS USM

Bifogat

• 800_56.jpg
    800_56.jpg
    12.4 KB · Visningar: 33
jag funderar på att uppdatera kameraväskan lite:):rolleyes:

Canon EF 800/5,6L IS USM
Varför då inte se om du hittar någon begagnad Canon EF 1200mm f/5.6L USM istället? Är det avsaknaden av IS som gör att du föredrar en 800mm framför 1200mm? :tungan

Annars så ger ju ett EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM och en 2x Extender också en hel del brännvidd (ger iofs även bländare så man får slutartider motsvarande nattfoto också).

Varför då inte se om du hittar någon begagnad Canon EF 1200mm f/5.6L USM istället? Är det avsaknaden av IS som gör att du föredrar en 800mm framför 1200mm? :tungan

Annars så ger ju ett EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM och en 2x Extender också en hel del brännvidd (ger iofs även bländare så man får slutartider motsvarande nattfoto också).
för dem har den inte på cyberphoto pro..iknte vad jag kunde se iaf:hihi

Tog det dyraste, 115lök:gnissla

Varför köpa saker till rena reapriserna. Vill du göra hål i plånboken passar det här bättre http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=200500c Endast 149995 kr :tummenupp

Sånt där billigt skit befattar jag mig inte med. Liten pissglugg i mina ögon! :mad:

Det ska vara ett Carl Zeiss Apo Sonnar T*1700 på 256 kilo! :yoparty

Här e en tjej med sitt nya Apo Sonnar T* 1700.
C-2.jpg

Här hänger ett ex i taket:
cele4wvIadgg.jpg

LÄS MER HÄR!

jag fick ett brev ifrån dom som servar mitt objektiv idag.
"Hej Rickard
Vi har nu tittat på ditt objektiv & vi kan ej se felet med vårat kamerahus, men på de hit skickade bilderna ser vi att det är frontfocus med ditt kamerahus.
Därför behöver vi få in ditt kamerahus hit för att kunna justera objektivet med det.

"

Då undrade jag varför det blivit så och om det objektivet blir "låst" vid detta kamerahus.

"Justerar du in det med ditt nuvarande hus kan vi inte garantera att det blir bra med ett annat hus, utan att du måste justera in det med det nya huset också."

Nån som har varit med om att man måste justera in objektivet efter huset nån gång?

Eller är det bara en justering som görs som kommer funka på alla, fast dom vill ha ryggen fri ifall det inte skulle funka?

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026