En får gratulera.Accreditering ...
Accreditering ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En får gratulera.Accreditering ...
Accreditering ...
Jippi igår kom mitt objektiv dock så väntar jag på filter ifrån cyberphoto som förmodligen kommer idag!![]()
Priset från staterna hamnade på 7300:- inkl frakt
Prova om det fungerar med att markera den vita bakgrunden med Magic Wand och sedan bara trycka delete på tangentbordet.Hur gör man bakgrunden transparant på ett inklippt lager i photoshop? Det är en svart text mot en vit bakgrund som är inklippt i en annan bild och jag vill få det vita att bli genomskinligt lixom![]()
Trevligt. Hunnit klämma något på det än då?Jippi igår kom mitt objektiv dock så väntar jag på filter ifrån cyberphoto som förmodligen kommer idag!![]()
Priset från staterna hamnade på 7300:- inkl frakt

Ah, så lätt var detProva om det fungerar med att markera den vita bakgrunden med Magic Wand och sedan bara trycka delete på tangentbordet.
Trevligt. Hunnit klämma något på det än då?![]()
Sen finns det en funktion som heter, nånting. Ovanför lagren så kan man ställa "genomskinlighet" i procent. Rolig funktion faktiskt.Ah, så lätt var det
Tack ska du ha!
Men eftersom han hade texten i samma lager som den vita bakgrunden (inte i ett separat textlager) så hade det bara lett till att texten tonades ut lika mycket som dess bakgrund om han hade ändrat opacitet.Sen finns det en funktion som heter, nånting. Ovanför lagren så kan man ställa "genomskinlighet" i procent. Rolig funktion faktiskt.
Opacity?
kanske..
Besserwisser :argMen eftersom han hade texten i samma lager som den vita bakgrunden (inte i ett separat textlager) så hade det bara lett till att texten tonades ut lika mycket som dess bakgrund om han hade ändrat opacitet.![]()

Trevligt. Hunnit klämma något på det än då?![]()
Är bra sugen men vill vänta på UV filtret som tyvärr skickas först idag från cyberphoto som blev ett B+W MRC. Jisses kartongen var stor & väldigt lätt så man tänkte va fan har man blivit blåst. Men efter att ha fått bort det mesta av frigoliten så syndes kartongen. Trodde det skulle vara större då jag inte sett ett 70-200 4L IRL men det såg väldigt smidigt ut. Skulle gråta blod om jag fick för mig att prova nu i helgen & tappa det utan UV filtret. Ska ladda upp batterierna, montera på BG & radera minneskortena sen jäklar. Frugan är förkyld så hon höll mig vaken stort sett hela natten så man passade på att läsa bruksanvisningen då.![]()
Så förhoppningsvis så är jag startklar till både Lunda på Tis & Barkaby på Ons!
Har tittat lite mer på One.com webhotellet & det lutar åt att ev pröva ett sådant konto, orkar inte lägga upp en massa bilder & köra via tinypic alt
imageshack.
Jag kollade också på one.com. Avstod det och valde istället surftown.com. Orsaken var uppsägningen av konton på one.com. Den måste ske skriftligen eller via fax annars förlängs det automatiskt. På surftown kan man göra allt via webadministration. Sen var det mest småsaker som avgjorde. Pris och prestanda ungefär lika med viss fördel till surftown i mitt fall..
Så förhoppningsvis så är jag startklar till både Lunda på Tis & Barkaby på Ons!
Om du inte hinner få filtret så har dom ganska bra priser på fotokungen på söder. Lite trist att behöva köpa två dock.
Skulle vara väldigt intressant att få kolla lite på 70-200'n om du har den med till Barkarby på onsdag. Skall inte peta på den, vill bara titta![]()
He he he bara titta inte röra finns ju risken att den smittar av sig
Bra skärpa. Fick du den skärpan utan att dra i sharpness-reglaget i raw-programmet?
RAW är grymt !
Har precis upptäckt det
Min havande fru blir nog hyfsat galen om jag drar och köper ett objektiv för 10 lök efter att jag klagat på dyra barnvagnar för 6 tusen
Men... kan jag bara flika in nyttan med att ta über-bra barnbilder med den så kan det funka ändå![]()
Min IS låter knappt alls. Man måste befinna sig i en ganska tyst miljö för att den ska höras. Om det är lite trafik i närheten så hör man varken IS eller AF.Btw: Ni som kör L-objektiv med IS hur låter det när IS jobbar? Kunde inte låta bli
att prova det lite ikväll. Det enda som surrade väldigt svagt var AF, en del säger att den för en del oväsen IS.
|
|
Sportsterbygge i nästa nummer
I Allt om MC nummer 8 komme... |
|
|
Dags för gräsgasa hos Hydet
Den 1 augusti kör Hydet MC ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |