Mja, det är ju inte så att alla objektiv utom EF-S passar på alla kameror. Alla objektiv från Canon som heter bara EF passa vilken Canon som helst med rätt fattning. Men även Sigma och Tamron har ju objektiv som inte passar för kameror med större sensor än APS-storlek.
Japp, 1D har ett lite eget format (28,1x18,7mm) mellan fullformat (1Ds och 5D) och de som befinner sig kring crop 1,6x. Lite slarvigt skrev jag inte ut det och att 1Ds är fullformatsversionen.
Men kort sagt så finns det många bra anledningar att välja L-optik istället för den billigaste möjliga man kan hitta. Om man inte har väldigt dåligt med stålars och MÅSTE köpa nytt objektiv det vill säga.
Själv så vet jag iaf vad mitt nästa objektiv allra troligast kommer att bli...
(EF 70-200/2,8 L IS USM)
70-200/2.8 L IS är ett riktigt bra objektiv. Det finns för bra pris i tyskland och USA. Jag kommer köra hoj ett par år till, sen när ekonomin har blivigt fin och man har ordnat sig en fin bil och boende så kommer jag skaffa mig en ny utrustning. Det är så jävla mycket pengar bara
Stativ + stativhuvud: 10 000:-
Kamerahus: 20 000:-
Objektiv: 100 000:-
Div utrustning 5000:-
130 000:- för en komplett utrustning. Jävla piss att man vill ha ett 600mm
)

Det som är gjort med den är att jag lagt på lite surface blur på mitt ansikte, lite vignettering ev pillade jag lite på highlights/shadows också. Du har inte tänkt på att glasögonen är tejpade?