Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tror det är rätt pris med. Kostar en slant över 8 på dustin t.ex... En grymt bra glugg..2769468Har själv en 17-40/4L och jag kan säga att det är en kanonglugg! Köp köp köp!
Priset är helt rätt, det är trots allt en L glugg också, dom står sig bra i pris..Tror det är rätt pris med. Kostar en slant över 8 på dustin t.ex... En grymt bra glugg..
Priset är helt rätt, det är trots allt en L glugg också, dom står sig bra i pris..
Som sagt, skön pricksäker snabb rackare, bara kyypa!
OK för 2.8, men frågan är skarp den är vid 2.8? Är den lika skarp i hela registret? Jag har också hört att 17-50 är bra, men jag förespråkar canon´s!
As you can see, there's some barrel distortion at 17mm, but not as much as the Canon EF-S 17-85 IS shows.
At $450 it's quite reasonably priced, especially if you compare it with the Canon EF-S 17-55/2.8 IS USM ($1200). Of course it doesn't have Image Stabilization, but it is $750 cheaper! It's closer in price to the EF-S 17-85/4-5.6 IS USM ($550). Optically the Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di-II LD Aspherical [IF] is better than the Canon EF-S 17-85/4-5.6 IS, and though 1-2 stops faster, it lacks IS and the zoom range is smaller. I haven't yet had a chance to look at the Canon EF-S 17-55/2.8 IS USM, but at $1200 it would have to be really good to justify the price.
As usual the decision about which lens to buy is a matter of compromise. You can have good, fast, optics, you can have IS, you can have a lens for about $500, but you can't have all of them in a single lens! If you're after high optical quality, a fast lens which can blur backgrounds and stop action but you don't want to spend more than about $500, the Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di-II LD Aspherical [IF] is a lens you could be very happy with.
Kan vara en fördel att jämnföra rätt gluggar om du vill visa något
Då jag heller inte är någon master på detta så tycker jag vi lämnar det här, jag föredrar canon gluggen och du den andra, vi kan väl vara vänner ändå![]()
Man bör även se till kvalitetskänsla etc. när man kollar objektiv. Visst är t.ex 50mm 1,8 gluggen riktigt bra (har en själv) bildmässigt men den är slö och jag skulle aldrig våga ta med den ut om det ens bara duggregnade litegrann.2770462Hehe, absolut!Jag föredrar varken den ena eller den andra. Jag har ingen uppfattning om Canongluggen überhaubttaget (eller någon annan glugg), det är bara ultrafrågvisnörden som kommer fram i mig. Man är ju ingengör och därmed lätt handikappad att ifrågesätta allt.
![]()
Jag frågade mest för att jag var nyfiken på vad "extra" man får för pengarna, änna.
How som helst. Back to topic (vad det nu var/är).
Och schkål i lagomlandet, Fredagsbärsen sa precis kpischhh.![]()
Man bör även se till kvalitetskänsla etc. när man kollar objektiv. Visst är t.ex 50mm 1,8 gluggen riktigt bra (har en själv) bildmässigt men den är slö och jag skulle aldrig våga ta med den ut om det ens bara duggregnade litegrann.
17-40:n är grym på alla sätt och vis, säljer den för att jag klarar mig bra med en 24-105:a f:4 på en 5D.
17-40:n finns alltså fortfarande kvar. Köp den så skickar jag med lite Bomberklistermärken, nyckelringar och sådant också
MVH
Johan
Mattias gick lös på en D50 idag. Vad tycker ni om dom här?
Mattias gick lös på en D50 idag. Vad tycker ni om dom här?
Väl i backen kan välja 2 vägar:
Antingen tar du dig tid och ställer in manuell exponering för aktiv skidfoto brukar variera så förbenat mellan mörka skidkläder, blå himmel eller kritvit snö allt i samma serie...det är galet att tro att exponeringsystemet skall ha en vettig chans.
Alternativ kör du S (Shutter prio och överexponerar +0,7 till 1,0) men testa dig fram. Kör du raw så kan du försöka hämta tillbaks högdagrar i ps när du kommer hem. Lajja med slutartider.....beroende på om du frysa snösprut eller få en rörelse i ett hopp....
Fet minnen och snabbaste automateld är givet...5fps...muhahahaha
i
Tar man inte hellre en ny Tamron 17-50/f2.8 Asperical Dii för 4 papp som håller minst lika bra (enligt de flesta reviews jag läst) kvalitet och prestanda? Och med större bländare?
Var med en kompis och tittade på när hans son spelade innebandy, jag tog en del kort ISO 600-800. Bra-dåligt, vad kan man göra bättre???![]()
BILDER
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti