Diskutera Digital Fotografering här

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
twinner skrev:
2393230 Fint som fan Jkay!!

Tack!! :)
Men har insett nu att jag skulle ställt mig mer åt höger så pelaren inte är så symetrisk. Sen lutar tornhelvetet med.....:mad: :huvet

Hittade ett litet flygfä idag.
Hu va svårt det var att dressera den rackarn till att stå still i luften nån sekund :)

rejser skrev:
2393416 Hittade ett litet flygfä idag.
Hu va svårt det var att dressera den rackarn till att stå still i luften nån sekund :)

Trollsländor står sällan stilla, grymt att du lyckats få en så bra bild när den flyger.. (fast klona bort dammfläckarna nästa gång;) )

rejser skrev:
2393416 Hittade ett litet flygfä idag.

Hehehehe...vad mutade du den med för att den skulle stå still? :D

Tjusigt som fan! :tummenupp

Ärade foto-gurus!

Varje gång man hamnar i denna tråden är här en hel drös med kanonbilder! Schjysst! :tummenupp

Jag har fått något knas med min KM Dynax 7D som jag vill höra om andra råkat ut för.
Jag låter kameran ligga och gosa i sin väska i typ en vecka eller mer. När jag sedan ska använda den slår jag givetvis igång den och allt surrar och har sig som det ska. Tittar, zoomar, fokuserar och trycker, "klonk" låter det och jag får en svart bild och efter det stänger kameran av sig. Det kan ta en till två sådana här försök innan vad-det-nu-är lossnar och allt fungerar som det ska igen.
Min teori är att spegeln eller slutarjalusiet inte öppnas. Kan det becka fast?? :confused:

Kameran köpte jag i januari så där är ju givetvis garanti kvar. Jag vill bara kolla ifall detta är något som är någorlunda vanligt med (D)SLR.er :(

timm skrev:
2398968 Ärade foto-gurus!

Jag har fått något knas med min KM Dynax 7D som jag vill höra om andra råkat ut för.
Jag låter kameran ligga och gosa i sin väska i typ en vecka eller mer. När jag sedan ska använda den slår jag givetvis igång den och allt surrar och har sig som det ska. Tittar, zoomar, fokuserar och trycker, "klonk" låter det och jag får en svart bild och efter det stänger kameran av sig. Det kan ta en till två sådana här försök innan vad-det-nu-är lossnar och allt fungerar som det ska igen.
Min teori är att spegeln eller slutarjalusiet inte öppnas. Kan det becka fast?? :confused:

Kameran köpte jag i januari så där är ju givetvis garanti kvar. Jag vill bara kolla ifall detta är något som är någorlunda vanligt med (D)SLR.er :(
En kompis till mig råkar ut för nåt liknande med sin 7D, tror det är med ett visst objektiv--skall höra med honom. Har du något annat objektiv och testa med?

Oas skrev:
2399706 En kompis till mig råkar ut för nåt liknande med sin 7D, tror det är med ett visst objektiv--skall höra med honom. Har du något annat objektiv och testa med?
Jo, det har jag ju förvisso. Det är bara så segt att sitta och vänta två veckor på att felet kanske ska uppstå. Felsökning at it's best.:näsblod
Jag brukar ha på en rätt trevlig universalglugg för det mesta. Sigmas 18-200mm 3.5-6.3. Har ett telezoom och kit-gluggen liggandes också och jag kan ju prova ha ett av de andra på kameran ett tag och se vad som händer.

Fast, va faen?! Ett inte jätteovanligt fel på 7D enligt lite googlande?!
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1035&message=19258274

Man kanske skulle ta och ringa scandinavianphoto och kolla vad de säger. Hmm...ja, så får det nog bli. :hördu

Har skaffat PS, men kan inte ett jota (om det). Har hört att det finns kurser att köpa på nätet som är som nåt slags guidning genom PS. Nån som har bra tips på sådana? Är de dyra?

Har inte kollat in tråden ordentligt, ska ta och sätta mig ner och beundra lite tror jag...

Regnet öser ner till och från här i skövde...

_DSC3238.jpg

_DSC3240.jpg

chrilla skrev:
2400194 Har skaffat PS, men kan inte ett jota (om det). Har hört att det finns kurser att köpa på nätet som är som nåt slags guidning genom PS. Nån som har bra tips på sådana? Är de dyra?

Har inte kollat in tråden ordentligt, ska ta och sätta mig ner och beundra lite tror jag...

Kolla in www.greycobra.com
Helt jävla kanon med lite annorlunda guider i PS.

Eller www.photoshoppers.se

rimag:

Blött fyrverkeri!!:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti