Diskussion olyckor 2011

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Ang helikoptern, borde inte transponderdata från dessa lagras hos LFV? Dom måste ju trots allt vara synliga för flygledare och vad jag vet loggas allt som händer på deras skärmar.


21:40 HKP 546 (Polisen) start Bromma Flygplats åker 73an söderut mellan 180-320 m
21:47 vänder ut utmed 260an vid Haninge 199m
21:50:38 vänder ut mot Tyresö 269m
21:52:22 vänder tillbaka mot 229an 281m
21:55:02 Gubbängen kör in på 73an mot stan 292m
21:56:00 svänger av 73an mot E4 vid Enskede 293m
21:58:00 Västberga mot ödertälje 202m stigande
21:58:56 Fruängen 285m
21:59:36 Kungens kurva 231m
22:00:48 Fittja 292m
22:02:29 Salem 278m
22:05:21 Södertälje/225 295m
22:06:13 Vänder inne i Södertälje 296m
22:06:59 Södertälje/225 mot Stockholm 284m
22:14:36 Västberga 291m
22:14:41 Avbryter 292 meter

Höjder = MSL dvs meter över havet.

Södertälje till Stockholm:
Sträcka: 29,5 km
Tid: 0,13 timmar
Snitthastighet: = 226,92 km/h

Jag kommer inte kommentera mer om detta.
 

Tudde

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Ort
där jag får mat ;)
Hoj
såld :/
en fråga eller två.

då jag själv inte har varit i tokholm å lekt på länge så undrar jag hur vanligt är det att harry leker i luftrummet numera?

för när jag åkte sist i tokholm så var det juh inte direkt jättevanligt med helikopter. mestadels bara när puttefnask ville leka med sin bmx eller sin tråksubba ;)

eller var detta bara från kling å klangs sida att nu skall vi visa vart skåpet skall stå å försöka stäva tendensen till att flera vill leka katt å råtta lek med harry?
 
Last edited:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Hursomhelst så får vi aldrig förringa den sorgen som nu drabbar killens anhöriga, oavsett vad de uttalar sig om i affekt, i chock eller medvetet efter händelsen.

Mina tankar är hos killens mamma och de närstående. Deras saknad och tomhet blir inte mindre bara för att de försöker finna ett syfte i vad som hänt, därav kan inte min ärliga empati för familjen minska heller. Alla som läst om hur kriser påverkar människor vet vad jag talar om.

Att förlora en son på detta sättet är ofattbart, bara tanken på hur familjen mår, familjen som aldrig får träffa eller prata med honom igen, är overklig.

Alla har varit unga, alla har olika förutsättningar och man har inte alltid beslutsförmåga eller beslutsunderlag för att fatta ett korrekt beslut.

//R

Med tanke på hur många som råkar ut för liknande varje dag, eller varje sekund, så kan man ju isf inte ha mycket annat för säg än att tänka på diverse anhöriga hela tiden. Personligen tror jag att anhöriga & bekanta gör det bättre själv.

Och hur ungdomlig vildhet fungerar, och att den skördar en del offer, är inget nytt under solen som behöver förklaras som om det vore det.

Så, med tanke på att detta inte är ett internt sorgeforum bör man väl kunna diskutera kring det tråkiga resultatet av detta ganska extrema exempel på omoget beteende, utan att det ska betraktas som orespekt för anhöriga?
 
Last edited:

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Finns väl inget som säger att de inte tycker de är själv ansvariga om det händer något? Alltså inte polisen. Då är det ju abslout ingen dubbelmoral som du ska tjjaaaatttaaaa om helaaaa tiiiden! :krama

Så du tycker inte det är dubbemoral att i ena studen snacka skit om polisen och deras meningslösa arbete med denna katt och råtta lek för att i nästa sekund tycka att allt var korrekt och bra agerat

Hur kan man i andra trådar föra samtal om hur fel polisen gör för att i denna aktuella situation tycka att allt var korrekt agerat.
Jag drar inte alla SH medlemmar över en kamm. Läs igenom hela tråden igen och gå tillbaka i historiken och kolla hur samtalen förts tidigare.
Man spyr gärna på andra och inte på sig själv.

Vi har helt klart olika perspektiv då vi läser denna tråd.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Vad är det för fråga som jag undviker?
Är du en lagerarbetare eller som lastar pallar och rent allmänt saknar den sociala biten


Du är fan inkompetent till att läsa.
Frågan som du inte svarar på utan kontrar med frågor är vem säger att han förtjänade att dö.

Läs under min nick så ser du om du nu vet vad det betyder.

Kan enkelt förklara för dig att jag är egenföretagare inom svets och smide, är mestadels på byggen och är med på div möten och har folk under mig plus en stor vän/bekantskapskrets så jag vill hävda att jag inte saknar socialkompetens.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Observera: Polisen tog hans liv.
Detta är sant efter som det står på.............

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13359177.ab

Skev journalistik eller.


Nej det är faktiskt (o)frivilligt självmord. i brist på ...............

"Efter 45 minuters jakt i hisnande hastigheter kraschade de in i en vägbom i 200 kilometer i timmen."
"Tänkte ni aldrig på att stanna?
– Jo, han skrek och frågade mig: Vad ska vi göra? Jag sa: Jag vet inte, åk in i tunneln och stanna där så kanske vi kan springa ut därifrån.
De tittade bakåt och såg då en civil polisbil cirka 150 meter bort.
– När vi tittade fram igen såg vi bommen och då skrek jag. "


Aftonbladet ska kanske prova själv om det går att kommunicera på en mc i 200 km/t...
 

payneswe

Game over MC
Gick med
7 Aug 2007
Ort
vittinge
Hoj
Honda fireblade 03
En stor manifestation tycker jag samla ALLA mc åk genom stockholm saktaaaaaaaaaa o länge!!!!!!!!!! till minne av killen tycker det är skit av polisen det va väl inte så bra av han heller men ändå till vilken kostnad !!!! helikopter o allt piunsamt för en rödljuskörning som kosta ett liv
 

Binne

Kung
Gick med
25 May 2005
Ort
Spånga
Hoj
Yamaha YZF 750 Räzer
Med tanke på hur många som råkar ut för liknande varje dag, eller varje sekund, så kan man ju isf inte ha mycket annat för säg än att tänka på diverse anhöriga hela tiden. Personligen tror jag att anhöriga & bekanta gör det bättre själv.

Och hur ungdomlig vildhet fungerar, och att den skördar en del offer, är inget nytt under solen som behöver förklaras som om det vore det.

Så, med tanke på att detta inte är ett internt sorgeforum bör man väl kunna diskutera kring det tråkiga resultatet av detta ganska extrema exempel på omoget beteende, utan att det ska betraktas som orespekt för anhöriga?

Om du ser vilket inlägg jag ursprungligen svarade på, och hur jag formulerade mitt inlägg, så framgår det ganska klart att jag argumenterade emot och ifrågasatte att en person kände mindre empati för killens mamma.

Anser att personen för det första inte bör försöka sprida en sådan åsikt, genom att dela den på ett forum. Anser även att det ska en väldigt speciell typ av personlighet till för att ha en sådan åsikt om man har tillräcklig med kunskap om kriser och psykologi - Har man inte kunskapen och inte viljan att söka den så kan man inte motivera sin åsikt och den är därför, enligt mitt tycke, överflödig.

Därav mitt svar, i ett försök att bidra till djupare insikt.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Aftonbladet ska kanske prova själv om det går att kommunicera på en mc i 200 km/t...

Eller räkna hur långt bort någon befinners sig när man kör 200km/h och ligger runt 30 sekunder bort (ca 1,5 kilometer).

"Konstigt att polisen säger att de inte följde efter när de kom med sirener påslagna inte ens 30 sekunder efter han hade smällt, säger han."

Sedan undrar man vad polisen gjorde mellan de 30 sekunderna och de 3 minuterna det dog för polis att anlända på olycksplatsen.


Du tyckte det behövdes en gnälltråd till eller?
 
Last edited:

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Först vill jag säga att denna tragiska händelse intresserar mig och att många bidrar med iaktagelser för att bringa klarhet i vad som egentligen hände. Det är det som gör tråden läsvärd! Det vore synd om den stängdes pga att moderatorerna inte kan lägga två strån i kors och radera trams-inlägg (typ alla inlägg från adde78 och PeterNorth).

Sen kan jag tycka att många dömer ZX-piloten väl snabbt till att vara totalt livsfarlig. Jag menar, vad vet vi om hans rödljuskörning? Den var kanske snarare att klassa som ecodriving än vansinne? Att han körde runt i 45 min med jagen utan att krascha tyder väl på att han låg innanför sina begränsningar? En bomjävel mitt i Årstalänken låter som jag oxå hade kunnat missa.

Men att inte dumpa passageraren, det kan jag tycka var det allra sämsta beslutet han tog.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Nog för att ACAB-attityden kan verka döfrän när man står och spänner sig utanför Donken men någon måtta får det väl ändå vara? Kör man så fort väljer man att forma sitt eget öde och då går det fan inte att skylla på någon annan.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Ja herregud vilken soppa. Jag ger mig fan på att alla snutarna helt bergis trodde det var GhostRider dom jagade (svart hoj, svart ställ osv.) "Honom ska vi ta" NU när han ute o finåker med skjuts...
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Sen kan jag tycka att många dömer ZX-piloten väl snabbt till att vara totalt livsfarlig. Jag menar, vad vet vi om hans rödljuskörning? Den var kanske snarare att klassa som ecodriving än vansinne? Att han körde runt i 45 min med jagen utan att krascha tyder väl på att han låg innanför sina begränsningar? En bomjävel mitt i Årstalänken låter som jag oxå hade kunnat missa.

Men att inte dumpa passageraren, det kan jag tycka var det allra sämsta beslutet han tog.


Ecodriving måste nog fan vara nåt av det dummaste inlägg jag läst här i denna tråden!
Men man ska kanske skita i allt vad trafikregler heter och hävda till ecodriving för att man inte stannade vid rött/ stopplikt om polisen ser en.
Tror att jag ska köra genom järnvägsbommarna där jag bor för att spara 3 droppar diesel när tåget ska komma.

En bom som folk i normal hastighet upptäckts, dock väldigt sent, men i 200+ så hann de inte se dem förrän det var för sent.
Jag har fått lära mig att man ska inte hålla högre hastighet än att man kan stanna vid ett eventuellt hinder på vägen.

Ja OM han gjorde en kamikazekörning mot rött kan jag förstå att snuten vill få tag i honom. Du kan gärna skicka PM med info vad som var det verkliga problemet i det här fallet om du känner till det.

Om man ligger och triggar polisen med att visa finger och dyligt, drar mot rött och enkelriktat när det är poliser omkring så finns det ett stort uppsåt att få jagen.
 
Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Ja OM han gjorde en kamikazekörning mot rött kan jag förstå att snuten vill få tag i honom. Du kan gärna skicka PM med info vad som var det verkliga problemet i det här fallet om du känner till det.

Inget körkort.
Mc'n har ingen reg-skylt.
Han kör för fort.
Han kör mot rött.
Han pekar finger mot polisen.
Han stannar inte när polisen försöker stoppa honom.
Kör först på gångväger i ca 100km/ h
Väljer själv att inte stanna när polisen står med laser
Väljer själv att köra ifrån polisen

Har jag glömt något? Fyll gärna på.

http://www.sporthoj.com/forum/showpo...&postcount=900

Läs detta inlägg när du ändå är i faaarten.
 
Last edited:

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Ecodriving måste nog fan vara nåt av det dummaste inlägg jag läst här i denna tråden!
Men man ska kanske skita i allt vad trafikregler heter och hävda till ecodriving för att man inte stannade vid rött/ stopplikt om polisen ser en.
Tror att jag ska köra genom järnvägsbommarna där jag bor för att spara 3 droppar diesel när tåget ska komma.

En bom som folk i normal hastighet upptäckts, dock väldigt sent, men i 200+ så hann de inte se dem förrän det var för sent.
Jag har fått lära mig att man ska inte hålla högre hastighet än att man kan stanna vid ett eventuellt hinder på vägen.



Om man ligger och triggar polisen med att visa finger och dyligt, drar mot rött och enkelriktat när det är poliser omkring så finns det ett stort uppsåt att få jagen.
1) "Jag har fått lära mig att man ska inte hålla högre hastighet än att man kan stanna vid ett eventuellt hinder på vägen."
Ja och det är ju många procent som ALLTID håller på den regeln
2) Skärp dig, du tolkar inlägg som Fan själv läser Bibeln.
3) Hur kan du veta att han pekade finger? Du läser ett inlägg där det påståendet finns och gör det till sanning för att det passar dig.
4) Solen skiner och jag loggar ut nu!
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
1) "Jag har fått lära mig att man ska inte hålla högre hastighet än att man kan stanna vid ett eventuellt hinder på vägen."
Ja och det är ju många procent som ALLTID håller på den regeln
2) Skärp dig, du tolkar inlägg som Fan själv läser Bibeln.
3) Hur kan du veta att han pekade finger? Du läser ett inlägg där det påståendet finns och gör det till sanning för att det passar dig.
4) Solen skiner och jag loggar ut nu!


1 Nu låter du som min tonårsdotter när hon vill nåt. Men alla andra har ju!
2 Hur ska man tolka det som när du skriver ecodriving för att en person kör mot rött?
Om du skrev det med ironi kan jag inte svara på för jag såg ingen :D:yoparty:):näsblod:confused::tummenupp:tungan
Sen att jag drar långsökta paraller fast det är precis samma sak för jag vill spara några droppar bränsle genom att köra genom bommarna och därmed spara miljön.
3: Nej men vittnesuppgifter säger det ivf och ingen som var där dementerar detta..
4. Grattis här är det molnigt och ska med snart logga ut för vi ska ha 14 årskalas för en naiv 14 åring som tror på allt hon ser och läser på internet plus att alla andra säger att det är så.
Hoppas du får en god tur och utan tragiska ecodrivingbeslut:)
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top