Det här är ju ett resultat av attitydproblemen här på forumet och när vi kör.
Det finns mängder och åter mängder av trådar här på forumet där vissa personer deklarerar att man aldrig ska stanna.. det är "bara" att dra osv..
Samma människor sitter dessutom ofta i någon annan debatt-tråd om "bombåka" på gata och förklarar att det är helt okej att skita i precis alla trafikregler.. man kan hantera sin hoj oavsett hastighet, vet vad man håller på med helt enkelt.. och framförallt att om det skiter sig så drabbar det bara en själv och man är beredd att ta konsekvenserna av det.
Men när det väl smäller (i många fall är det bara en tidsfråga) så är det alltid någon/något annat som orsakat det.. är det inte grus så är det kalla däck eller polisen..
Det beror aldrig, helt utan undantag, på den egna körningen. Folk grinar i minneslunden eller olyckstråden över vilken otur någon hade.. Hur är det att "ta konsekvensen"?
Som kuriosa så kan jag tillägga att för så sent som för en vecka sen så gick minst 2 personer av i högerkurvor.. för den som tänker lite längre så betyder det att hade dessa piloter haft ett möte i fel ögonblick så hade de tagit en kanske helt oskyldig med sig..
För en del personer, särskilt yngre, så är det häftigt att vara lite "outlaw".. När man läser/ser sådant så är det klart att man gör likadant.
Det funkar i 999 fall av 1000, på ren tur.. men den dagen det inte funkar så går det ofta riktigt illa. Kan man inte tänka på det innan man hetsar folk att bete sig på ett visst sätt?
T om jag kör mina "bombrepor" när jag kör med personer jag litar på.. men varför detta hetsande på nätet om att allt handlar om att allt går ut på att köra så fort som möjligt och att i alla lägen "dra snuten"?