Dina märkligaste PM?

Men säg att du skrivit nåt i förtroende då?
Skulle du vilja haft det utlämnat?

Haha, det borde vara ämne nog för en ny tråd. Men jag skickade ett sjukt förvirrat PM till en tjej här på forumet om att jag hade drömt om henne (jag har inte ens träffat henne, och kommer förmodligen inte göra det heller).
Jag skrev det tidigt som fan på morgonen och innehöll en massa dravel. Inget snuskigt hoppas jag men dagen efter ångrade jag mig skapligt mycket.
Men det roligaste var nog att jag valde ut henne som mottagare helt random efter att ha läst ett inlägg av henne.

UKE? Det är ingen medlem på sporthoj.com - PM:en skickades av någon annan. Trevlig ton va...? Samma avsändare som mitt bidrag i tråden.

:dummer

Å fan! Hmmm ja det verkar vara en trevlig person...
JAg letade aldrig efter nicket så jag visste inte att det inte fanns här.
Och som sagt... det finns en del gobitar i vår herres hage.

Haha, det borde vara ämne nog för en ny tråd. Men jag skickade ett sjukt förvirrat PM till en tjej här på forumet om att jag hade drömt om henne (jag har inte ens träffat henne, och kommer förmodligen inte göra det heller).
Jag skrev det tidigt som fan på morgonen och innehöll en massa dravel. Inget snuskigt hoppas jag men dagen efter ångrade jag mig skapligt mycket.
Men det roligaste var nog att jag valde ut henne som mottagare helt random efter att ha läst ett inlägg av henne.

Ja du ser... ;)
Jag känner spontant att jag aldrig skulle våga dela ett förstroende med någon jag ser lägger ut PM här t.ex.
Min tanke är: KOmmer denne någon hänga ut mina PM då oxå.
Förtroende tar år att bygga upp, minuter att rasera.

Folk får gärna kalla mig skitstövel o.dyl men aldrig ljuga.
Ljuger de är de gone.
Samma sak med saker sagda i förtroende.
JAg skulle t.ex aldrig ens lägga ut vad någon riktigt arg person hade skrivit till mig. Om jag haft nån som gjort det vill säga. Lagom arga PM har det väl iofs kommit! :D
Vem vet - personen kan ju ångra sig, och sen blir man vänner istället! :)
Då hade en uthängning inte direkt gjort att den vänskapen hade uppstått.
JAg menar: Några av mina "argaste" ordkombattanter här på SH är de jag oxå har störst respekt för och vördar som vänner. En del har oxå blivit mkt goda vänner irl.
Varför skulle jag hänga ut dem för "fifteen seconds of fame" ?

Mina PM består av alltemellan rena dödshot till fumliga raggningsförsök. Ett och annat vettigt PM har jag fått också, men de är nog subtlia raggningsförsök de också.

Jag måste rensa och göra plats i lådan på veckobasis och TYVÄRR försvann ett riktigt mustigt dödshot från gÅssTr1der i en rensning, det grämer mig än.
Nå, jag får nog snart ett nytt!

Här är ett karakteristiskt PM från BRASSARN jag visst har sparat:

-----------------
hejsna

Tjena DUCKIE!

Fräcka ögon fröken har skaffat då!!

BRASSA på fullt i snön å yr i helvet!!!

BRASSARN over and out

---------------

Håller med inlägget och vill tillägga att PM står för Personal Message eller Privat om man så vill. Att lägga ut PM strider mot god netikett och är dödsstraff på enligt mig.

Sorry om jag trampar på några tår men att kukmäta genom att berätta hur farliga hot man får eller hur många raggningsförsök man utsätts för, mjaäe...

Seriösa hot bör hanteras av Swedie och ev polisanmälas.

Mina 2 cent.

Håller med inlägget och vill tillägga att PM står för Personal Message eller Privat om man så vill. Att lägga ut PM strider mot god netikett och är dödsstraff på enligt mig.

Sorry om jag trampar på några tår men att kukmäta genom att berätta hur farliga hot man får eller hur många raggningsförsök man utsätts för, mjaäe...

Mina 2 cent.

Det är dock skillnad på ömsesidiga privata konversationer och oönskad/ensidig korrenspondens.
Skickar man ett PM till en okänd människa innehållande diverse plumpa uttalanden så har det knappast skett i förtroende.

3122559 Håller med inlägget och vill tillägga att PM står för Personal Message eller Privat om man så vill. Att lägga ut PM strider mot god netikett och är dödsstraff på enligt mig.

Mina 2 cent.
..Newsflash.. Internet är "allmän egendom" och detta ska man ha klart för sig innan det gnälls om..

- "Men vad gör mina nakenbilder på nude.com"
- "Men det där skrev jag ju i förtroende"

Lägg bara ut sådant som du har råd att "förlora"..

3122676 Märklig åsikt.
Så du utbyter aldrig tankar eller känslor över internet?
Självklart, men samtidigt är jag medveten om att det jag skriver kan läsas av andra.. Att det skulle finnas någon form av "etikett" är skrattretande, således förvånas jag över att människor fortfarande tror att ev PM osv, är "hemliga handlingar"..

..Newsflash.. Internet är "allmän egendom" och detta ska man ha klart för sig innan det gnälls om..

- "Men vad gör mina nakenbilder på nude.com"
- "Men det där skrev jag ju i förtroende"

Lägg bara ut sådant som du har råd att "förlora"..

Ah, tack för infon. Hade ingen aaaaaning. :rolleyes:

Jag pratade om netikett, att döma av ditt senare inlägg, ett för dig okänt begrepp. Sen att det finns en jäkla massa idioter och annat löst pack på nätet det är en annan femma.

Internet är allmänt visst, men det behövs människor för att publicera, internet gör det liksom inte själv. Så PM är inte alls offentliga i den bemärkelsen du försöker få dem till. Detsamma gäller för diverse bilder. De blir offentliga i samma sekund som någon av någon anledning måste hävda sig, kan vara genom ett eget behov att synas eller hämnas någon annan.

Håller med dig Duckie om att det finns undantag.

Som när en huvudvärkstablett börjar fungera.

--------------------------------------------------------------

Hej hopp pille snopp.

Har just satt dig på min Ignorelist. Vilken lättnad. Plötsligt syns inte de överflödiga raderna!

/ <Nickname>

:hihi

Det som gör det roligt är att han ljög, han hade inte satt mig på sin ignore-list. :D

Ena annan klassiker:
Inskickat av STRIXEN
Att du är en liten bondfittta som inte har kommit nånstans här världen är trist för dig.
Men om du hade haft lite stake och vågat köra din heavy style irl framför en sån som mig nån gång så hade du, jag lovar, haft det ännu tristare.

Bakom sin dataskärm är man så stor, så tuff och dum...

Bonnjävel!!

Tyvärr är STRIXEN inte kvar här på forumet. :(

Är det bara jag eller kan man dra en paralell till att det mest är allmänt korkade människor som sysslar med hot över internet? Vad är det för fel på folk? Visst att jag stör mig på folk på forumet ibland men att besvära sig med att skicka ett PM och hota någon irl är ju bara så tragiskt att det till slut blir kul :hihi.

skickat av XXXXX

"Men herregud, din jävla fjortis. Det är ju bara du som tycker att det är roligt.

Fattar du inte bättre än att folk blir förbannad över det du skriver så har du allvarliga problem, och om du tror att du kan få folk att hålla käften för att DU säger det, så är du fel ute.

Nejdu, surfa vidare till Lunar."

fick det här när jag var ganska nyreggad här på SH...:rolleyes: absolut första pm:et jag någonsin fick när jag tänker efter:D

Jag svarade ju bara på ditt. Har nog tagit bort det tyvärr.

Last edited:
Brassarn

Mina PM består av alltemellan rena dödshot till fumliga raggningsförsök. Ett och annat vettigt PM har jag fått också, men de är nog subtlia raggningsförsök de också.

Jag måste rensa och göra plats i lådan på veckobasis och TYVÄRR försvann ett riktigt mustigt dödshot från gÅssTr1der i en rensning, det grämer mig än.
Nå, jag får nog snart ett nytt!

Här är ett karakteristiskt PM från BRASSARN jag visst har sparat:

-----------------
hejsna

Tjena DUCKIE!

Fräcka ögon fröken har skaffat då!!

BRASSA på fullt i snön å yr i helvet!!!

BRASSARN over and out

---------------

HAhahahaha, har du också honom som kompis!
Jag har tyvärr tappat bort hans totalt oförglömliga psykbryt som han PM:a mig för ett bra tag sen, men jag hade det som signatur ända tills Mod bad mig avlägsna det för att det var för grovt! Det gick i stort ut på att jag som gammal gubbe kunde dra nåt ännu äldre över mig för jag åkte bara moped eller vad det nu var, på min 1100. Synd som fan att jag inte har det kvar, för Brassarns pm är i en klass för sig själva!
/T

3122748 Ah, tack för infon. Hade ingen aaaaaning. :rolleyes:

Jag pratade om netikett, att döma av ditt senare inlägg, ett för dig okänt begrepp. Sen att det finns en jäkla massa idioter och annat löst pack på nätet det är en annan femma.

Internet är allmänt visst, men det behövs människor för att publicera, internet gör det liksom inte själv. Så PM är inte alls offentliga i den bemärkelsen du försöker få dem till. Detsamma gäller för diverse bilder. De blir offentliga i samma sekund som någon av någon anledning måste hävda sig, kan vara genom ett eget behov att synas eller hämnas någon annan.

Håller med dig Duckie om att det finns undantag.
Tror det är du som inte förstår, schtumpan.. Det behöver inte vara någon "otäcking" som vill illa.. Dina PM osv kan säkert utan problem läsas av forumets "ägare", serverfixare, ev forum-hackers osv..

Vad dessa sedan väljer att göra med informationen är ovisst, men speciellt hemligt är det knappast.. Däremot kan man vara relativt anonym och det är ju kul.. Jag och Swedie är kanske två gamla systrar som gillar motorsport och tekakor!?

Självklart, men samtidigt är jag medveten om att det jag skriver kan läsas av andra.. Att det skulle finnas någon form av "etikett" är skrattretande, således förvånas jag över att människor fortfarande tror att ev PM osv, är "hemliga handlingar"..

Nej, där har du fel.
Det FINNS en etikett/Netiquette.

Sen att vissa idioter inte respekterar den är en annan sak och det hela handlar om etik och moral samt uppfostran osv.
Men så kommer du/ni/de som kör den coola stilen säkert märka hur många förtroenden osv som du/ni får i framtiden.
Är du happy med att ha en arrogant och nedlåtande syn på vad som är ok så kommer det alltid tillbaka på en själv. Förr eller senare. Alltid.

Det finns nämligen några enkla levnadsregler som på intet sätt ändrat sig sedan internet gjorde sitt intåg.
Vissa kan ju häva ur sig vadsomhelst bara för att de är anonyma t.ex.
Tycker att en sån attityd är närmast självförnedrande för den som saknar respekt för andra.
För bara för ATT det går att vara en idiot på internet (anonymt) så MÅSTE man ju inte. Eller hur?

Fast... det finns många som tar ut sitt miserabla liv på att vara rutten med flit. De verkar må bra då.
Kolla gärna filmsnutten "om ett möte på ett företag vore som en diskussionstråd på internet" som ligger i det här forumet.
Lärorik.

Men regel 1 som alltid funkar oavsett var man befinner sig är:

"
Allt vad i viljen att människorna skola göra eder
-
det skolen i och göra dem​
"

Tror det är du som inte förstår, schtumpan.. Det behöver inte vara någon "otäcking" som vill illa.. Dina PM osv kan säkert utan problem läsas av forumets "ägare", serverfixare, ev forum-hackers osv..

Vad dessa sedan väljer att göra med informationen är ovisst, men speciellt hemligt är det knappast.. Däremot kan man vara relativt anonym och det är ju kul.. Jag och Swedie är kanske två gamla systrar som gillar motorsport och tekakor!?

JOdå - den möjligheten finns alltid.
Men...då har man gått över en gräns, och då talar vi om dataintrång osv.
Sånt kan man aldrig skydda sig mot helt och hållet.
MEn det var ju inte det vi talade om, utqn om etikett att lägga ut sånt man själv fått osv.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...