Din hjälm?

f1gm09.jpg

HJC FG-17 1995:- + svart vinyl från reklamfirman här bredvid

Perfekt passform för mitt ganska runda huvud och hyffsat tyst

2014_ff396.jpg
LS2 CR1 DIABLO med mörkt visir och pinlock beställt.

någon mer som kör LS2?
dom hade ett häftigt system som är luftkuddar man pumpar upp i kinderna för att få hjälmen att passa bättre på alla.

min gamla HJC R-PHA10 har gjort 3 säsonger nu så kände för nått annat, men vill ändå hylla HJC, var den bästa hjälmen jag haft hittills!

View attachment 421477
LS2 CR1 DIABLO med mörkt visir och pinlock beställt.

någon mer som kör LS2?
dom hade ett häftigt system som är luftkuddar man pumpar upp i kinderna för att få hjälmen att passa bättre på alla.

min gamla HJC R-PHA10 har gjort 3 säsonger nu så kände för nått annat, men vill ändå hylla HJC, var den bästa hjälmen jag haft hittills!

Satt faktiskt och tittade på en sån i morse på Aliexpress. Vart jävligt sugen att beställa en men fick aldrig tummen ur :)

Har du sett den på någon svensksida?

Last edited:
Har alltid haft åsikten att antingen har man Arai eller shoei eller nåt annat om man inte har råd med en riktig hjälm.... Troligtvis helt åt helvete, jag vet...

Provade nyligen en HJC R-PHA 10 Plus och jävlars vad skönt den sitter. Nån som vet skillnaden på R-PHA 10 plus, R-PHA 10 och R-PHA ST?

Har alltid haft åsikten att antingen har man Arai eller shoei eller nåt annat om man inte har råd med en riktig hjälm.... Troligtvis helt åt helvete, jag vet...

Provade nyligen en HJC R-PHA 10 Plus och jävlars vad skönt den sitter. Nån som vet skillnaden på R-PHA 10 plus, R-PHA 10 och R-PHA ST?

Jag tror att ST betyder att det är inbyggt solvisir
Jag köpte nyss en shoei gt air men jag tycker den bullrar mer, sämre ventilation och är mindre skön än min gamla HJC is 15.

Nästa hjälm blir en HJC igen :tummenupp

Jag tror att ST betyder att det är inbyggt solvisir
Jag köpte nyss en shoei gt air men jag tycker den bullrar mer, sämre ventilation och är mindre skön än min gamla HJC is 15.

Nästa hjälm blir en HJC igen :tummenupp

Bra, tack för det. Jag tror (kanske också felaktigt) att pannskyddet är begränsat i en solvisirhjälm så den går bort. Jag kanske får anledning att revidera den åsikten nån gång i framtiden. Min nästa kruka blir nog en R-PHA 10 med eller utan plus.

Kan någon posta en bild på den tidigaste hjälmen dom vet med "Fena" baktill? Utan är skitfult tycker jag, därav mitt val utav hjälm.

Satt faktiskt och tittade på en sån i morse på Aliexpress. Vart jävligt sugen att beställa en men fick aldrig tummen ur :)

Har du sett den på någon svensksida?
jag han bara åka en kort sväng med den hittills men jag gillar den!

Lelles mc säljer ls2 men jag beställde min från Ebay, nån säljare i frankrike blev bra mycket billigare än lelles pris:)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back