Din hjälm?

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
View attachment 421477
LS2 CR1 DIABLO med mörkt visir och pinlock beställt.

någon mer som kör LS2?
dom hade ett häftigt system som är luftkuddar man pumpar upp i kinderna för att få hjälmen att passa bättre på alla.

min gamla HJC R-PHA10 har gjort 3 säsonger nu så kände för nått annat, men vill ändå hylla HJC, var den bästa hjälmen jag haft hittills!

Satt faktiskt och tittade på en sån i morse på Aliexpress. Vart jävligt sugen att beställa en men fick aldrig tummen ur :)

Har du sett den på någon svensksida?
 
Last edited:

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Har alltid haft åsikten att antingen har man Arai eller shoei eller nåt annat om man inte har råd med en riktig hjälm.... Troligtvis helt åt helvete, jag vet...

Provade nyligen en HJC R-PHA 10 Plus och jävlars vad skönt den sitter. Nån som vet skillnaden på R-PHA 10 plus, R-PHA 10 och R-PHA ST?
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Har alltid haft åsikten att antingen har man Arai eller shoei eller nåt annat om man inte har råd med en riktig hjälm.... Troligtvis helt åt helvete, jag vet...

Provade nyligen en HJC R-PHA 10 Plus och jävlars vad skönt den sitter. Nån som vet skillnaden på R-PHA 10 plus, R-PHA 10 och R-PHA ST?

Jag tror att ST betyder att det är inbyggt solvisir
Jag köpte nyss en shoei gt air men jag tycker den bullrar mer, sämre ventilation och är mindre skön än min gamla HJC is 15.

Nästa hjälm blir en HJC igen :tummenupp
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jag tror att ST betyder att det är inbyggt solvisir
Jag köpte nyss en shoei gt air men jag tycker den bullrar mer, sämre ventilation och är mindre skön än min gamla HJC is 15.

Nästa hjälm blir en HJC igen :tummenupp

Bra, tack för det. Jag tror (kanske också felaktigt) att pannskyddet är begränsat i en solvisirhjälm så den går bort. Jag kanske får anledning att revidera den åsikten nån gång i framtiden. Min nästa kruka blir nog en R-PHA 10 med eller utan plus.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22

Fabio

Njuter som bäst vid 11.000 rpm
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Gixxer K1 1000cc
Kan någon posta en bild på den tidigaste hjälmen dom vet med "Fena" baktill? Utan är skitfult tycker jag, därav mitt val utav hjälm.
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Satt faktiskt och tittade på en sån i morse på Aliexpress. Vart jävligt sugen att beställa en men fick aldrig tummen ur :)

Har du sett den på någon svensksida?
jag han bara åka en kort sväng med den hittills men jag gillar den!

Lelles mc säljer ls2 men jag beställde min från Ebay, nån säljare i frankrike blev bra mycket billigare än lelles pris:)
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
jag han bara åka en kort sväng med den hittills men jag gillar den!

Lelles mc säljer ls2 men jag beställde min från Ebay, nån säljare i frankrike blev bra mycket billigare än lelles pris:)

Okej.
Du får gärna återkomma och berätta mer om hur du trivs med den sen när du har åkt en rejäl sväng :)
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Okej.
Du får gärna återkomma och berätta mer om hur du trivs med den sen när du har åkt en rejäl sväng :)
Jag har kört med LS2 hjälm sedan 2013 tills i år då det blev en Nolan. Den är inte den tystaste hjälmen på marknaden men den rockar sönder biltemas och motsvarande hjälmar. den är dessutom väldigt lätt. upplever min nolan som ganska tung efter att ha kört LS2 många hundra mil.
Köpte min (mina, en till tjejen oxå) i Polen för 350kr styck och för de priset så var det helt klart en mycket prisvärd hjälm och kommer solklart behålla båda 2 som passagerar hjälmar.

Bra att veta: Biltemas visir passar rakt på denna hjälm, så det kostar 100spänn om du vill ha ett biltema pinlock visir till den, både klart och tonat.

:tummenupp
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Jag har kört med LS2 hjälm sedan 2013 tills i år då det blev en Nolan. Den är inte den tystaste hjälmen på marknaden men den rockar sönder biltemas och motsvarande hjälmar. den är dessutom väldigt lätt. upplever min nolan som ganska tung efter att ha kört LS2 många hundra mil.
Köpte min (mina, en till tjejen oxå) i Polen för 350kr styck och för de priset så var det helt klart en mycket prisvärd hjälm och kommer solklart behålla båda 2 som passagerar hjälmar.

Bra att veta: Biltemas visir passar rakt på denna hjälm, så det kostar 100spänn om du vill ha ett biltema pinlock visir till den, både klart och tonat.

:tummenupp

Okej tack för infon :)
Är det modellen ff396 du har kört med eller någon av deras andra?
Jävligt sugen på att beställa en från Aliexpress faktiskt. Men funderar på om dom hjälmarna kanske är för den asiatiska marknaden och inte passar mitt klumpiga huvud :) annars var dom jävligt billiga där jämför med eBay.
 
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Hägersten
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Någon mer än jag som har tejp längs övre kanten av visiret? Vande mig vid det sedan jag tävlade i Karting för massa årsedan, men nu ser jag aldrig några färdiga/tillskurna tejpremsor någonstanns att få tag på...
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min senaste, AGV Ti Tech Rossi-replica. Begagnad på blocket. Behöver sys lite i inredningen..... men väldigt fin i övrigt. Toyman :tummenupp

IMG_7645.jpg
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Någon mer än jag som har tejp längs övre kanten av visiret? Vande mig vid det sedan jag tävlade i Karting för massa årsedan, men nu ser jag aldrig några färdiga/tillskurna tejpremsor någonstanns att få tag på...

Personligen har jag satt dit en remsa mörk solfilm, det är sällan jag känner att jag behöver solbriller eller helt mörkt visir. Skönt i alla tunnlar i alperna och i Stockholm.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top