Digitalkamera HJÄLP!!!

eisbaer skrev:
Det där behöver du inte oroa dig över. Tror runt 1/800 (en åttahundradels sekund) är tillräckligt för de mesta fartfoton. Ska inte svära på det dock, kanske krävs kortare om man ska fånga en snabb hoj men 1/2000 räcker!

15-1/2000 innebär helt enkelt den tiden slutaren är öppen. Dvs om du låter den vara öppen i 15 sekunder så hinner allt på bilden röra sig i 15 sekunder. Lång slutartid kräver stativ och fast motiv om du nu inte vill skapa oskärpa. Har du den öppen i en tvåtusendelssekund så hinner inte motivet så långt under den tiden om du förstår =)

Under 2000 skulle jag rekommendera Dimage 530 http://www.cyberphoto.se/minolta/digital/g530.php
Väldigt snabb!, helt okej bildkvalitet. Vet inte hur många kort sekvenstagningen är på dock. Kostar 2000 cirkus.

Edit. Missade A85an. Den har utgått men om den är ungefär lika bra som 95an så är det ett bra köp.

Thanks!!! :Bugar

Kollar precis pa Konica Minolta DiMAGE G600, den kostar 2534kr inklusive SanDisk SecureDigital 256MB.

Inte vad jag kallar dyrt med tanke pa att G500 jag kopte innan kostade 3500.

Rasorblade skrev:
blev en sådanhär!!! :tummenupp

Upptäckte igår att mina MC-stövlar håller på att falla i bitar, så det blir nog nya sådana innan det blir en ny kamera... Tyvärr. :(

Säger bara, köp inte Spruce.. Fast nu är det väl ingen här som är så dum. :näsblod :tuttar

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph