Digitalkamera HJÄLP!!!

Bästa publiserade bild i denna tråd är ju den tagen med en Minolta G400. Verkar ju vara bästa kameran

Denna är tagen med en Casio QV-R4, kameran heter numera ngt liknande QV-RV4s eller ngt sånt.
Den ska vara uppgraderad från min modell, snabb som en iller i starten och lagom stor enligt mig. :)
Bilden är nertagen 50% i storlek i paint.
//Tobbe

Bifogat

• Detalj depåstöd.JPG
    Detalj depåstöd.JPG
    55.6 KB · Visningar: 124
Fast nu funderar jag mer och mer på CASIO EXLIM EX Z40. Kanske inte super optik, men man får ju alltid med sig kamran i alla fall :tummenupp

akora skrev:
Fast nu funderar jag mer och mer på CASIO EXLIM EX Z40. Kanske inte super optik, men man får ju alltid med sig kamran i alla fall :tummenupp

Som någon sa, Kolla på www.cyberphoto.se
Där har de även jämförelsebilder från de flesta kameror så du direkt kan titta hur kvaliteten blir på bilderna! Lycka till Rikard!

Köp en Pentax Optio S4i, superliten och bra. Jag har snäppet äldre modellen (3.2 Mpix) och är helnöjd.

Har varit där och kollat, men det finns inga bilder får den kameran jag vill ha :(

akora skrev:
Har varit där och kollat, men det finns inga bilder får den kameran jag vill ha :(

Men Exilimen är en ripoff av Pentax Optio S. De köper optiken från Pentax men då köper man ju hellre en kamera gjord av Pentax än av Casio.

akora skrev:
Funderar på en Minolta DiMAGE G400. De kostar 3k kr och har 4Mpix. Någon som har någon bra erfarenhet av denna kamera?

Vill ha en liten kamera som tar "okej" bilder. Några andra bra förslag?

Har kört med en g400 nu i 6 månader och måste säga att den funkar skitbra, bra batteritid, snabbstartad, behändig, går att köra helmanuellt.
kan absolut rekomendera den speciellt nu då den sjunkit i pris

orsak till att inte välja g400, ja är du ute efter super skärpa så finns bättre saker men då kostar dom mer eller är klumpigare

akora skrev:

Är du sugen på Z40, kolla då på Pentax Optio S4i, ännu mindre.

Och som redan sagts Casio är Pentax i grunden.

www.cyberphoto.se, där kan du se lite bilder också.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra