Dieselskatt

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Nån som läste det eventuella förslaget på skatten på dieslar i dagens aftonbladet? Försökte hitta artikeln på nätet men hittar den inte.
Verkar ganska sjukt i alla fall att dieseln kommer kosta över 11 kronor. Man kan ju fråga sig hur mycket bensinen kommer öka i så fall. Dom hittar säkert på en ny skatt till den! :huvet
Vi kanske ska starta ett eget parti där vi bara inriktar oss på transportfrågor :yoparty
Swedi kanske kan bli ledare :Bugar

sportarn skrev:
Nån som läste det eventuella förslaget på skatten på dieslar i dagens aftonbladet? Försökte hitta artikeln på nätet men hittar den inte.
Verkar ganska sjukt i alla fall att dieseln kommer kosta över 11 kronor. Man kan ju fråga sig hur mycket bensinen kommer öka i så fall. Dom hittar säkert på en ny skatt till den! :huvet
Vi kanske ska starta ett eget parti där vi bara inriktar oss på transportfrågor :yoparty
Swedi kanske kan bli ledare :Bugar

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,475416,00.html

Går det förslaget igenom så gäller det att hitta billig diesel!

KawaChris skrev:
Har för mig att det går att köra på vanlig villaolja, nån som vet?
Det går väl, men det är färgningsmedel i den och tar farbror blå fram en liten test så tror jag böterna blir ganska saftiga. 10000 för privatbil och 50000 för lastbil. :(

sportarn skrev:
Det går väl, men det är färgningsmedel i den och tar farbror blå fram en liten test så tror jag böterna blir ganska saftiga. 10000 för privatbil och 50000 för lastbil. :(

Bara avgaserna inte färgas är det nog ganska riskfritt :tungan

sportarn skrev:

Ja, men du har ju precis varit utomlands och tankat, något som inte är förbjudet.

oFFkeFF skrev:
Ja, men du har ju precis varit utomlands och tankat, något som inte är förbjudet.
Då får du väl tanka i finland. Är väl bara där som dom har gröndiesel som är dyrare än den vanliga. Kan ju funka för vissa i öster men inte för oss på andra sidan sverige. Sen kan dom nog vara riktigt jävliga och vilja se papper på att du rest utomlands!

sportarn skrev:
varför inte? tror ju knappast det är något olagligt!
Okej. Jag har aldrig gjort det men flera som bor närma mig har. Man häller upp 1m3 i en genomskinlig kembehålare och låter det stå i solen så kommer färgen sjunka till botten. Detta funkar. Vi använder bara diesel i traktorn så vi fuskar inte :D Har inga dieselbilar utan "bensinsnåla" BMWs

Jag har en Mercedes E-klass från 1998 och betalar idag nästan 7000 per år i skatt. Kanske kan jag tjäna lite på något skatteförslag för en gångs skull då den nog räknas som en nyare diesel.

Grejjen är ju att det är "fordonskatt" de pratar om hoppas inte mina farhågor besannans då det gäller skatten på hojjar. Min ducce släpper nog ut en del :va

Vad jag förstått skulle skatten höjjas på äldre dieselbilar. Utan katalysator(?).

YamahaJojje skrev:
Okej. Jag har aldrig gjort det men flera som bor närma mig har. Man häller upp 1m3 i en genomskinlig kembehålare och låter det stå i solen så kommer färgen sjunka till botten. Detta funkar. Vi använder bara diesel i traktorn så vi fuskar inte :D Har inga dieselbilar utan "bensinsnåla" BMWs

Det funkar säkert. Det funkar i alla fall med T-röd. Den blir klar som vatten efter en dag i solen (åtminstone den flaskan jag glömde framme...)

*/ ?>
Nyheter
Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

Back