Dieselskatt

Förslaget går vad jag förstått ut på att skatten grundar sig på hur mycket skit som bilarna släpper ut. En gammal häck utan partikelfilter o liknande blir nog inte billig att köra, medans nya bilar med den senaste tekniken vad gäller miljötänkande blir mycket billigare. Eftersom det är skatten som sjunker och dieselpriset som går upp kommer folk med snåla bilar och kort körsträcka per år att gynnas. Inte som det är idag dvs. att det lönar sig att köra gamla häckar som spyr ut avgaser och drar mycket diesel. Ett vettigt förslag om jag har förstått det hela rätt.

Köp en Cheva diesel Van 1700:- ( dkänd med passagerare i lastutrymmet...för gallret plockas ju inte ur :D ) cirka i skatt.......o andra sidan bör man kunna renovera th700r4 lådor då... Nån som vet nån som är villig o kika över en helrenoverad låda som lock up'en inte funkar på...

Det nämns inget om hur det påverkar lastbilar. Jag har idag en skatt på drygt 1.300kr/år på min rejsbuss (reggad som lätt lastbil) och det är ju billigt och bra - dessutom är den ganska ny och med katalysator och partikelfälla m.m.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back