Diameter på runt pokerbord?

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Jag har lagt ut en fråga på pokerforum.nu men det brukar inte hagla in svar där och eftersom SH är den största kunnandebasen så provar jag lyckan här oxå.

Vi ska bygga en massa pokerbord till våran klubb, ska ha runda men är lite osäker på vilken diameter vi ska ha. En spån/plyfa skiva är väl 120*240? Perfekt för att få ut två st skivor med en diameter på 120cm men det känns lite litet.

Någon som har koll på detta?
Har spelat på en klubb i sthlm där dom har runda bord men har inte haft med mej någon tummstock vid de tillfällena jag varit där.

mjukis skrev:
Jag har lagt ut en fråga på pokerforum.nu men det brukar inte hagla in svar där och eftersom SH är den största kunnandebasen så provar jag lyckan här oxå.

Vi ska bygga en massa pokerbord till våran klubb, ska ha runda men är lite osäker på vilken diameter vi ska ha. En spån/plyfa skiva är väl 120*240? Perfekt för att få ut två st skivor med en diameter på 120cm men det känns lite litet.

Någon som har koll på detta?
Har spelat på en klubb i sthlm där dom har runda bord men har inte haft med mej någon tummstock vid de tillfällena jag varit där.

120 e ganska stort... borde va lagomt... ta ett tummaträ å måla en cirkel på parketten i vardasrummet å föreställ dig hur de e å sitta vid

jag byggde ett ovalt poker bord med bredden 120 och 220 långt blev jävligt nice måste jag säga däremot så måste jag nog byta ut duken då jag får fingrarna ur a****** :tummenupp

det finns en sida på internet i sverige om du googlar på pokerduk.....
den var av vääldigt bra kvalitet och varför jag inte köpte det vet jag ej *stupid* :huvet
köp för i helvete inte hobbyduken som de kallar pokerduk på olika tyg affärer den luddar och verkar aldrig sluta göra det heller... :fatta!

Kan ju posta bild på mitt bord någon dag om det är intressant???

jimler skrev:
jag byggde ett ovalt poker bord med bredden 120 och 220 långt blev jävligt nice måste jag säga däremot så måste jag nog byta ut duken då jag får fingrarna ur a****** :tummenupp

det finns en sida på internet i sverige om du googlar på pokerduk.....
den var av vääldigt bra kvalitet och varför jag inte köpte det vet jag ej *stupid* :huvet
köp för i helvete inte hobbyduken som de kallar pokerduk på olika tyg affärer den luddar och verkar aldrig sluta göra det heller... :fatta!

Kan ju posta bild på mitt bord någon dag om det är intressant???

www.magnusanderssonab.com :7peta :)

Vi har inte tänkt bygga något ovalt bord då det är träligt att deala till den som sitter rakt över på kortsidan, så vi vill ha runda bord.

Tack ändå.

heimdal skrev:
120 e ganska stort... borde va lagomt... ta ett tummaträ å måla en cirkel på parketten i vardasrummet å föreställ dig hur de e å sitta vid

120 är ganska litet har vi kommit fram till, 140-150 är nog mer det vi söker för att slippa sitta o trängas om det blir så att vi måste klämma in 10 pers på en turnering. Ska slänga ihop 5-6 bord så det är viktigt att det blir rätt.

Ni är välkommna att spela med oss :banana

jimler skrev:
jag byggde ett ovalt poker bord med bredden 120 och 220 långt blev jävligt nice måste jag säga

Ovalt funkar ju bäst när man har en fast, dedikerad dealer. Ska man ha ett bord för cash game med polarna hemma så fungerar ju ett runt bord bättre.

*/ ?>
Back