Hade lite lagom huvudvärk pga svarven, det är mycket den ska användas till och jag hade inte fått svar från någon av dem jag mailat ang reservdelar så jag fick göra det bästa av situationen
Skruvade loss verktygshållaren, markerade 2 hål 90 grader mot de ursprungliga och borrade försiktigt upp. Därefter blev det gängtappen och resultatet blev bra!
Kan nog hålla.
När jag kom hem hade jag fått svar av en firma i england så jag passade på att beställa hem en ny toppslid från dem så jag inte står med bralllorna nere nästa gång.
Har dessutom skrynkellackat bakre remskivan, blev bra tycker jag.
Fick dessutom hem nya bakhjulet för en tid sen! Viktmässigt borde det vara lättare än det som sitter på nu, men framförallt ser det bättre ut och kommer dessutom matcha Buell xb framhjulet som oxå det är "ekrat".
Här kommer det bilder!
Borrar nya hål med succesivt större borr för att inte belasta materialet mer än nödvändigt.
Huvudvärk stoppar inte en riktig man från att gänga!
Remskiva före
remskiva efter
nya hjulet
Kommer bli bra när det är pulverlackat svart så det matchar...
..framhjulet som kommer att ara från en Buell xb, med fälgmonterad bromsskiva

Skruvade loss verktygshållaren, markerade 2 hål 90 grader mot de ursprungliga och borrade försiktigt upp. Därefter blev det gängtappen och resultatet blev bra!
Kan nog hålla.
När jag kom hem hade jag fått svar av en firma i england så jag passade på att beställa hem en ny toppslid från dem så jag inte står med bralllorna nere nästa gång.
Har dessutom skrynkellackat bakre remskivan, blev bra tycker jag.
Fick dessutom hem nya bakhjulet för en tid sen! Viktmässigt borde det vara lättare än det som sitter på nu, men framförallt ser det bättre ut och kommer dessutom matcha Buell xb framhjulet som oxå det är "ekrat".
Här kommer det bilder!

Borrar nya hål med succesivt större borr för att inte belasta materialet mer än nödvändigt.

Huvudvärk stoppar inte en riktig man från att gänga!

Remskiva före

remskiva efter

nya hjulet

Kommer bli bra när det är pulverlackat svart så det matchar...

..framhjulet som kommer att ara från en Buell xb, med fälgmonterad bromsskiva