Detta är fan det dummaste jag läst på länge!

von reisen skrev:
Ironi eller ej i artikeln så är det ett känt fenomen i sverige "att bota dem sjuka genom att medicinera dem friska". Något kollektivt ansvar som man har jag inte heller lyckats känna... :tomten

Snacka om att gå på ytan av ett problem.
Man måste nog jobba i andra änden om man vill minska kvinnovåldet.

Men de där kanske är sån "Positiv diskrimenering"? :va

RocketQueen skrev:
Snacka om att gå på ytan av ett problem.
Man måste nog jobba i andra änden om man vill minska kvinnovåldet.

Men de där kanske är sån "Positiv diskrimenering"? :va
Kan meddela att såna killar får det svårt när dom väl hamnar på en riktig anstalt.Tjejer ska behandlas väl,av ALLA.

gladh skrev:
Män utsätter andra män för våld. Män utsätter kvinnor för våld. Kvinnor utsätter andra kvinnor för våld, fast i ringa utsträckning. Däremot händer det oerhört sällan att kvinnor utsätter män för våld.

Var ligger problemet. Tja, gissningsvis ligger bollen hos den manliga delen av befolkningen.

gladh
FEL!
Ytterligare en myt som bygger på feministiska fördomar med offermentalitet och manliga förövare. Faktum är att kvinnor utövar partnervåld i större utsräckning än vad män gör.
Kvinnor är fysiskt aggressiva oftare än män. Och män blir oftare utsatta för våld.
http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,356316,00.html

KNAS skrev:
FEL!
Ytterligare en myt som bygger på feministiska fördomar med offermentalitet och manliga förövare. Faktum är att kvinnor utövar partnervåld i större utsräckning än vad män gör.

och aftonbladet har alltid rätt och vinklar alltid ur den mest objektiva vinkeln :3freak

men det finns en poäng. Det ska vi inte sopa under mattan att det är lika förkastligt för någon av könen att ta till våld. Det är självklart fel. Procentuellt så är det våld som dödar och lemlästar svårt inte det som kvinnor står för.

Senast idag läste jag att var tionde dag dör en kvinna av misshandel i
hemmet av sin partner eller ex-partner. Det är lite mer än man vill tro eller hur?

KNAS skrev:
FEL!

Som Fan läser bibeln.

Artikeln säger att män och kvinnor är lika goda kålsupare på det område som uppenbarligen kallas "milt våld" (hade ingen aning om att det existerade en sån klasificering). Alltså fall när en örfil eller ett slag delas ut i grälets hetta. Offtast under inverkan av alkohol.

Inte fan är det män som generat står på akuten och stammar att "jag gick in i en skåplucka i köket" när ansiktet är blåslaget för 5:e gången i rad.

Eller är det samma sak för dig?

gladh

gladh skrev:
Inte fan är det män som generat står på akuten och stammar att "jag gick in i en skåplucka i köket" när ansiktet är blåslaget för 5:e gången i rad.

Är det för att det är mer normalt enligt våra oskrivna lagar att män slåss ibland?
Eller är det för att kvinnorna inte vill erkänna att dom har blivit misshandlade?
Eller är det en kombination av båda sakerna?

Min gissning är att om en man nu skulle gå in i en skåplucka mitt i natten så skulle vederbörande hellre
skylla på att han fått en snyting än att han skulle erkänna att han gått in i en kökslucka...

Hade en bekant som blev rejält blåslagen av sin tjej ett par ggr (inget han erkände öppet dock). Hon kunde tydligtvis få ganska häftiga aggressionsutbrott och han var inte den typen som slog tillbaka.

Men även om mörkertalet är stort så är det givetvis befängt att påstå att den typen av våld är vanlig i förhållande till mäns våld mot kvinnor.

Ok Jin Chun skrev:
Ja, alla tycker att det är självklart...men det är inte mitt problem. För de som blir utsatta för ett våldsbrott är det jobbigt men shithappens... :rolleyes:
Nä tig ihjäl det bara, då försvinner det säkert.

Tiga ihjäl? Ska jag ta ansvar för att vissa genetiska sopor som kan anses vara av manligt kön våldtar kvinnor? Det är inte jag som ska bestraffa och döma våldtäktsmän, det är domstolarna. Så min fråga till dig är: Vad, konkret, vill du vi ska göra? Gå med plakat på stan? Hur skulle detta hjälpa tror du?

Ok Jin Chun skrev:
och aftonbladet har alltid rätt och vinklar alltid ur den mest objektiva vinkeln :3freak

men det finns en poäng. Det ska vi inte sopa under mattan att det är lika förkastligt för någon av könen att ta till våld. Det är självklart fel. Procentuellt så är det våld som dödar och lemlästar svårt inte det som kvinnor står för.

Senast idag läste jag att var tionde dag dör en kvinna av misshandel i
hemmet av sin partner eller ex-partner. Det är lite mer än man vill tro eller hur?
En avhandling från Stockholms universitets sociologiavdelning kanske är aningen mer objektiv. Denna är mycket läsvärd! Slagen man:
http://assar.se/slagenman.pdf

Jag instämmer till fullo med ditt slutsatsdragande om partnervåld. Men tack vare feminismen bagatelliseras partnervåldet mot män. Det finns inte ens ett ord för sådant partnervåld då både kvinnomisshandel och mansmisshandel pekar på att män misshandlar kvinnor.

Den faktan är felaktig, åter ett fall av feministisk doktrin. Enligt BRÅ är siffran 16 kvinnor per år som dödas av närstående män. Av dessa män är 80% psykiskt störda eller psykiskt sjuka. 60% redan dömda för brott.Hälften var arbetslösa eller förtidspensionerade. Invandrare är överrepresenterade. Av 164 gärningsmän var 60 födda i utlandet - majoriteten i Europa.
"Det verkar alltså inte som om vilken man som helst slår sin partner tills hon dör. Till det krävs att han är socialt utslagen och/eller psykiskt störd." skriver Expressen på ledarsidan 011108, och det låter väl rimligt?

gladh skrev:
Som Fan läser bibeln.

Artikeln säger att män och kvinnor är lika goda kålsupare på det område som uppenbarligen kallas "milt våld" (hade ingen aning om att det existerade en sån klasificering). Alltså fall när en örfil eller ett slag delas ut i grälets hetta. Offtast under inverkan av alkohol.

Eller är det samma sak för dig?

gladh
Psykiskt våld är även en form av misshandel. Är det ok att slå sin flickvän? Är det ok att knäa sin pojkvän i skrevet? Men om hon/han tiggde om det?

Sociologiuppsatsen Slagen man innehåller mycket matnyttigt om detta ämne:
http://assar.se/slagenman.pdf

Du tror inte att en man håller käften och tiger om blåmärket som flickvännen förorsakat på honom?

mb skrev:
Men även om mörkertalet är stort så är det givetvis befängt att påstå att den typen av våld är vanlig i förhållande till mäns våld mot kvinnor.
Den uppsvällda propagandan fylld av lögner som bland annat fågel fenix och ROKS sprider är inte vettig nog att dra slutsatser från.

Om jag skulle få stryk av min fru skulle jag:

1 Inte kunna tänka mig att slå tillbaka.
2 Förmodligen inte ta allvarlig skada.
3 Aldrig tala om det för någon.

HÄR finns det säker anledning att tala om mörkertal.

Dessutom finns det otaliga rapporter som motbevisar din tes. Bland annat "Riding the donkey backwards" som vittnar om att otaliga män har misshandlats av sina fruar genom tiderna, fullt jämförbara antal faktiskt.
http://www.fact.on.ca/Info/dom/george94.htm

Last edited:
Bo_jahn skrev:
Tiga ihjäl? Ska jag ta ansvar för att vissa genetiska sopor som kan anses vara av manligt kön våldtar kvinnor? Det är inte jag som ska bestraffa och döma våldtäktsmän, det är domstolarna. Så min fråga till dig är: Vad, konkret, vill du vi ska göra? Gå med plakat på stan? Hur skulle detta hjälpa tror du?

Förstår inte varför tvunget vi "normala" män ska ta tag i våldtäktsbrotten när vi är precis som kvinnorna inte ansvariga för brotten.

\Masonit

KNAS, inte tror jag att den man som blir blåslagen av sin tjej erkänner det, lika lite som det är lätt för en kvinna att hon har blivit slagen av sin man. Man vill inte vara misslyckad.Varför ljuger så många kvinnor om sina skador? För det är nog fler än de 16 fall som BRÅ redovisade som blir regelbundet misshandlade. Jag tror att mörkertalet är större än vad "feminister" tror också. Män sitter också i den stereotypa fällan. Man ska vara stor stark karl! Inte gråta, inte visa känslor.

Plakat är inte nödvändigt så... men att låta bli att tala om ett ämne för att det är känsligt och för att det inte är så många etc. är att tiga ihjäl det. Jag hävdar fortfarande att Gömda och Asyl är två böcker som visar att det är nå't fel när offret tvingas fly, byta identitet och till slut få asyl i ett annat land. Det finns inga universallösningar, men bara att göra folk lite mer medvetna om det hela så har man kommit en liten bit på vägen.

Masonit skrev:
Förstår inte varför tvunget vi "normala" män ska ta tag i våldtäktsbrotten när vi är precis som kvinnorna inte ansvariga för brotten.

\Masonit

Egentligen är jag nog ute efter en gemensam manifestation från båda könen men det är nog en utopi.

Men säg så här om en tjej skulle göra något som gjorde att män i allmänhet drog alla kvinnor över en kam skulle jag bli vansinnig, för det är så förbannat orättvist bara, därför är jag så förvånad att män inte visar sin ilska mer.

ktmjacke skrev:
Kan meddela att såna killar får det svårt när dom väl hamnar på en riktig anstalt.Tjejer ska behandlas väl,av ALLA.

Självklart Jacke men de känns som lite knasigt att förbjuda all amän att handla på bolaget (eller mer än en viss kvot).
Tänk om man kunde jobba med de verkliga problemet istället. Alla män slår ju inte tjejer för att de dricker...

Ok Jin Chun skrev:
KNAS, inte tror jag att den man som blir blåslagen av sin tjej erkänner det, lika lite som det är lätt för en kvinna att hon har blivit slagen av sin man. Man vill inte vara misslyckad.Varför ljuger så många kvinnor om sina skador? För det är nog fler än de 16 fall som BRÅ redovisade som blir regelbundet misshandlade. Jag tror att mörkertalet är större än vad "feminister" tror också. Män sitter också i den stereotypa fällan. Man ska vara stor stark karl! Inte gråta, inte visa känslor.
Instämmer. Mörkertal kan man alltid snacka om. Jag säger verkligen inte att kvinnosaksfrågor ska bagatelliseras inom detta området. Snarare att vi bör skrota den feministiska politiken som smutskastar och försummar mannen. Det är inte bara kvinnan om borde ha rätt till självförsvarskurser, taxirabatter när mannen åker på lika mycket stryk som henne.

Bo_jahn skrev:
Vad, konkret, vill du vi ska göra? Gå med plakat på stan? Hur skulle detta hjälpa tror du?
Masonit skrev:

\Masonit
Håller delvis med, men det vi faktiskt kan göra är att vara vaksamma och säga ifrån när de här tendenserna upptäcks (även om det betyder att vi själva åker på några käftsmällar istället). Samhället är i trängande behov av mer civilkurage och icke-våld.

KNAS skrev:
Instämmer. Mörkertal kan man alltid snacka om. Jag säger verkligen inte att kvinnosaksfrågor ska bagatelliseras inom detta området. Snarare att vi bör skrota den feministiska politiken som smutskastar och försummar mannen. Det är inte bara kvinnan om borde ha rätt till självförsvarskurser, taxirabatter när mannen åker på lika mycket stryk som henne.

Ett samhälle där varje människa är lika mycket värd och där man jobbar hårt med att få bort det som är stereotypt. Där advokater inte ställer irrelevanta frågor eller slänger ur sig dumma saker (extremfallet där han liknade någons dotter vid en hora). Där det inte behövs tjejtaxa t.ex. Det är vad jag vill...men det är nog en bit kvar..

(under tiden kan vi kanske passa på och njuta lite av sommaren och åka mc)

KNAS skrev:
Psykiskt våld är även en form av misshandel. Är det ok att slå sin flickvän? Är det ok att knäa sin pojkvän i skrevet? Men om hon/han tiggde om det?

För att fatta mig kort: Inget våld mot någon partner är någonsin ok, oavsett kön.

gladh

Skalman skrev:
Det framgår inte av artikeln att det är ironi. Skulle tro att rätt många som läser artikeln INTE uppfattar den som ironisk, och det enda de då uppnått är ytterligare motsättningar mellan svinen (läs: alla med snopp) och extremfeministerna, samt att ännu fler sätter likhetstecken mellan feminist och manshatare.

tråkigt om folk inte uppfattar ironin, men risken att folk misstolkar vad man försöker säga löper man ju varje gång man sätter något på pränt.

visst, det hör ungdomen till att uttrycka sina åsikter med extrema metoder, o alla gånger kanske det inte är rätt väg att gå, men till syvende och sist så sympatiserar jag ändå med deras andemening.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard