Det var den säsongen det.

klantarsle :)
höll stället denna gång också?

R2 skrev:
klantarsle :)
höll stället denna gång också?
Ett hål på axeln blev det men annars helt ok. Femte gången nu och då börjar det bli dags att laga de två hål som finns. Klart godkänt!

Är helt sjukt imponerad över hur smidig man är efter att de spikat ihop benet. Mitella slängde jag igår. Jag har inte särskilt ont och mycket god rörlighet i axel/armbåge. Jag skulle kunna köra Knutstorp men Sandra sa bestämt nej. Undrar varför? :va

Man ska inte klaga på lite maskinfel :rolleyes: det är värre när kroppen får stryk!

Krya på dig!

Men det blir som sagt ett manligt ärr :tummenupp

Zilversurfer skrev:
Ungefär som mitt jävla nyckelben, efter 4 månader har skiten inte läkt ännu!!! Har växt helt fel, knakar & knastrar - och sticker upp 2 cm. Nu pratar läkarna om att knäcka upp benet och lägga det tillrätta. Varför i h***ete gjorde dom inte det direkt!!!!

T.ycksyndommig

4 månader, störtlöljigt :D Det har gått 1½ år sedan jag bröt mitt och det är fan inte bra ännu. :mad:

Mad Moose skrev:
4 månader, störtlöljigt :D Det har gått 1½ år sedan jag bröt mitt och det är fan inte bra ännu. :mad:
Det har gått fem dagar sedan jag bröt mitt och det känns redan oförskämt bra. :)
Kollade till hojen och det var inte mycket alls som gått sönder. Expansionskammaren och toppkåpan var det som fått mest stryk. Skönt att det inte var värre.

Goodstuff skrev:
Det har gått fem dagar sedan jag bröt mitt och det känns redan oförskämt bra. :)
Det är nog ingen slump att dom flesta som har privat sjukförsäkring blir opererade på studs. Det är 2 år sen mitt rök o precis som älgen har jag fortfarande problem.

Zilversurfer skrev:
Ungefär som mitt jävla nyckelben, efter 4 månader har skiten inte läkt ännu!!! Har växt helt fel, knakar & knastrar - och sticker upp 2 cm. Nu pratar läkarna om att knäcka upp benet och lägga det tillrätta. Varför i h***ete gjorde dom inte det direkt!!!!

T.ycksyndommig

Trodde att jag var ensam om att ha ett trasslande nyckelben. I jämförelse så har jag bara gått 5 veckor, men det vill bara inte läka. Knastrar och knakar mest hela tiden.
Fattar inte varför de inte bara opererar in en hylsa som sätts runt nyckelbenet. Skulle ju läka på en pisskvart då. Mina benbitar är i knapp kontakt, det är därför som det läker så illa. :död
Ja, plus att jag är vek då. :hihi

Det är ju dels en kostnadsfråga och dels att man inte vill skära i folk om man inte måste, alla ingrepp/operationer innebär ju vissa risker. Jag är glad att jag gick sönder ordentligt för det verkar skitdrygt att inte få det opererat.

Goodstuff skrev:
Det är ju dels en kostnadsfråga och dels att man inte vill skära i folk om man inte måste, alla ingrepp/operationer innebär ju vissa risker. Jag är glad att jag gick sönder ordentligt för det verkar skitdrygt att inte få det opererat.

En annan kass grej är att jag tydligen inte får vara sjukskriven. Nyckelbensbrott är inte tillräckligt tydligen.
Tror att operationspriset skulle kunna rättfärdigas i vissa fall pga att man inte kommer tillbaka till jobbet lika fort.

Jag heter Lasse skrev:
Nyckelbensbrott är inte tillräckligt tydligen.

Borde det vara det? Beror väl på jobb iofs, är man flyttkarl eller brandman så kanske man får svårt men nog borde man kunna sköta de flesta normala jobb med ett brutet nyckelben.....

Fan vad jag vill köra på Knutstorp i helgen. Försökte en försiktig framstöt här hemma men det kom inte på fråga. :gråta

Goodstuff skrev:
Fan vad jag vill köra på Knutstorp i helgen. Försökte en försiktig framstöt här hemma men det kom inte på fråga. :gråta
Man lovar bara att hon får tillbringa en heldag i Ullared så får man tillåtelse :tummenupp

Chris Ash skrev:
Borde det vara det? Beror väl på jobb iofs, är man flyttkarl eller brandman så kanske man får svårt men nog borde man kunna sköta de flesta normala jobb med ett brutet nyckelben.....

Nu var jag visserligen redan sjukskriven :rolleyes: när jag vurpade och bröt nyckelben och revben, men inte sjutton skulle jag ha kunnat ta mig till ett jobb direkt efter det. Kunde ju inte ens duscha och sånt själv :rodnar. Och nej, jag har inte särskilt låg smärtgräns.
Tror snarare att det kan vara som Oscar skrev; beror nog på hur man bryter sig.

Nr:18 skrev:
Man lovar bara att hon får tillbringa en heldag i Ullared så får man tillåtelse :tummenupp
Det märks att du inte känner min sambo....

Angående sjuksrivning så är det säkert väldigt varierande från fall till fall. Jag har jobbat hela veckan men dock bara kontorsjobb. Inga problem.

Var på återbesök och då kunde man konstatera att jag lyckats böja plattan och även nyckelbenet när jag halkade i en grässlänt i helgen. Således komemr läkningen ta lite längre tid. Dessutom har operationssåret infekterats så nu varar det och jag måste äta antibiotika.
Dyrt med läkarbesök och mediciner - är uppe i 1500 and counting.

Sambon gillar inte idén om ett B-race om en månad. Undrar vad hon tycker när jag säger att jag vill träna innan dess? :va

99 % av nyckel-bensfrakturer läcker utan resttillstånd.
En stor randomiserad studie gjordes av världen främsta axelkirurger Neer visade att en bråkdel får problem.
Dom som operaras är där det
finns mer än 2 fragment och det inte har kontakt.
utebliven läckning och dom kan man plattfixera i efterhand
Huden är hotad
är Kärlnervskador

SH doktorn :hihi

2ono skrev:
99 % av nyckel-bensfrakturer läcker utan resttillstånd.
En stor randomiserad studie gjordes av världen främsta axelkirurger Neer visade att en bråkdel får problem.
Dom som operaras är där det
finns mer än 2 fragment och det inte har kontakt.
utebliven läckning och dom kan man plattfixera i efterhand
Huden är hotad
är Kärlnervskador

SH doktorn :hihi
Vad är restillstånd?
Jag hade fyra delar vilket förklarar operationen. Nu kommer nyckelbenet bli lite krokigt men det är ok. Drygare med varande operationsärr men det verkar bättre nu sedan jag började med antibiotikan.

Goodstuff skrev:
Vad är restillstånd?
Jag hade fyra delar vilket förklarar operationen. Nu kommer nyckelbenet bli lite krokigt men det är ok. Drygare med varande operationsärr men det verkar bättre nu sedan jag började med antibiotikan.

Att dom inte läker=vanligast, smärttillstånd pga mjukdelsskador i kringliggande muskler och ledkapslar ffa mot skuldran infästning.

Många tror att op är den bästa lösningen, faktum är att öppnar man och fixerar är risken ännu större att det inte läker .
I ditt fall är det ingen tvekan dock.

Har rannsakat mig själv och är övertygad om att olyckan berodde på att rädslan tog överhanden. Jag tyckte helt enkelt farten in i Esset var för hög och nöp lite på bromsen. Fegis.
Ska till sjukhuset för sista kollen nästa vecka. Krokigt och dant är nyckelbenet men funktionen är toppen. Fett ärr har man också...
Men det är glömt och nu ska det köras fortare nästa år, men mest mysträna med Teddy. :)

Gustav O skrev:
Har rannsakat mig själv och är övertygad om att olyckan berodde på att rädslan tog överhanden. Jag tyckte helt enkelt farten in i Esset var för hög och nöp lite på bromsen. Fegis.
Bara att bita ihop och lägga ner. För djärv nedläggningsvinkel finns inget som heter.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back