Gimli
Medlem
Jaha, idag var det dags.
Skulle ha servicedag idag, kollade så filtret släppte någorlunda lätt innan jag plockade bulten och lät oljan flöda. Det fina i det hela var att när jag fiskade upp bulten ur oljan så det en rejäl metallflisa på magneten, och med rejäl menar jag verkligen rejäl, 12 mm lång 6 mm bred kilformad. Har inte en aning om vad det kan vara och med årets ekonomi (nybliven fader för andra gången) så kan man lugnt säga att det inte blir nå mer åka i år
Skulle det vara någon som känner sej väldigt givmild och kan mycket om gamla suzukis så är jag tacksam för all hjälp jag kan få om hur jag ska kolla igenom motorn på smidigaste sättet. Har själv stor verktygsvana och bra garage, men har aldrig dissikerat en mc-motor förr.
H


Skulle ha servicedag idag, kollade så filtret släppte någorlunda lätt innan jag plockade bulten och lät oljan flöda. Det fina i det hela var att när jag fiskade upp bulten ur oljan så det en rejäl metallflisa på magneten, och med rejäl menar jag verkligen rejäl, 12 mm lång 6 mm bred kilformad. Har inte en aning om vad det kan vara och med årets ekonomi (nybliven fader för andra gången) så kan man lugnt säga att det inte blir nå mer åka i år

Skulle det vara någon som känner sej väldigt givmild och kan mycket om gamla suzukis så är jag tacksam för all hjälp jag kan få om hur jag ska kolla igenom motorn på smidigaste sättet. Har själv stor verktygsvana och bra garage, men har aldrig dissikerat en mc-motor förr.
H

