Det var den säsongen det!!

Som sagt så var det det där med ekonomin ju.

du har ju ingen aning om vad som är trasigt :va därav kan du ju inte veta vad reservdelarna kostar? det är bara att riva samt kolla pris på delar, så dyrt blir det nog inte om du kan skruva själv!

Det var så stor bit att det känns som att det skulle höras ordentligt om det var ett drev, kan det inte vara en shiftgaffel eller något annat som inte är i konstant ingrepp?

Startmotordrev?

Jag bara gissar hejvilt, men det är ju inte mekforumet, så ta svaren med en skopa salt.

gissar startkrans eller startmotordrev....
det är väl dom dreven som det "slår" i mest....

men som sagt..... du kommer aldrig att få ett svar som är 100% rätt....

riva och kolla... eller chansa och åka!:banana

Utifrån..

Kan biten ha legat i det kärl du tömde oljan i redan innan? Hände en kompis till mig, som nästan fick infarkt innan han förstod...

Lycka till!

Kan man lossa startmotorn utan att dela motorn så går det väl att inspektera ganska lätt.

Har du kommit åt startknappen med motorn igång nån gång :confused:

Jag gjorde det enda rätta, folk tjatar ju så förbannat annars. Jag rev så mycket det gick utan att behöva riva avgas- och/eller kylsystemet. Hittade ingenting, kliniskt rent.
Ringde sen en kompis med roliga fiberoptiska instrument som gick igenom hela motorn. Och hör här: på drivande axeln har en halv "tand" från drevet till första växeln gått av, men det tog ett bra tag att hitta. Kontentan av det hela blev: tryck dit ett filter, fyll på olja å ge fan i att dundra i första växeln på höga varv så är det inga problem.

Men man får väl ändå skicka ett tack till alla tjur-skallar härinne som tjatar tills man inte kan sova och börjar skruva istället.

:yoparty:yoparty:yoparty

:tummenupp

Byt olja och kör på som vanligt, får du problem med nån funktion så är det bara att riva skiten. Om du inte får nåt problem så är det bara gasa vidare och glömma biten du hittade. Varför skapa ett problem som inte har någon betydelse för framtida drift?

Byt olja och kör på som vanligt, får du problem med nån funktion så är det bara att riva skiten. Om du inte får nåt problem så är det bara gasa vidare och glömma biten du hittade. Varför skapa ett problem som inte har någon betydelse för framtida drift?

Precis så jag tänker nu, men man vart ju lite skakis när man såg klumpen av metall som satt fast i pluggen när man tappade ur den.

Tanken har hela tiden varit att hoppas på att den håller över sommaren å gå in i renoveringskoma under vintern, totalrenovering alltså.:yoparty

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph