Jo men innan dess så hade den stått i Nordgrens tält i ett antal timmar! Om du inte kommer ihåg så började det med att du ville låna en distans. Din hoj hade ju inte gått att köra på då den bl.a inte varvade över 10k.
Innan din hoj lämnade tältet så hade du fått hjälp med att ställa in kolvhöjd/squish vilket du inte ens hade kollat när du bytt cylindrar/kolvar. En av dina cylindrar byttes ut då det fanns spricka i den och en kolvring byttes ut för att det var ett jack på den sen dina avgasventiler hade gått in å repat den + kolven när du körde utan distansen. Var något till som saknades om jag inte minns fel och nått som satt fel monterat. Även att ställa in avsgasventilerna fick du hjälp med då du inte hade kollat dom heller när du satte ihop din hoj efter att du hade nypt en kolv på Sviesta.
Nordgren hjälpte dig mycket! Utan hjälp så hade du nog inte fått några tider alls under den helgen! Både han och jag kan dessutom intyga om att din hoj inte är risig! Men du har en lägre nivå på att vilja ha hojen i optimalt skick. Att Pålle ställer in squish, ställer in avgasventilerna, gör rent allt efter varje pass och byter enligt rekomendationerna för kit-delar är inte att dalta med hojen som om det vore en bebis eller vad du skrev.
Att Nordgren och jag hjälpte dig var för att vi ville visa dig hur man gör när man mekar på en racerhoj pluss att vi ville ha ut dig på banan för att det är kul med fler motståndare att fajtas med!