Det mesta om 25kW strypkit

A2 (mellanklass)
maxeffekt 35 kW
vikt/effektför-hållande max 0,2 kW/kg
får endast strypas från max dubbla effekten

Och en Ninja 900 lär ju ha mer än 70kW original... Eller?

Han skriver ju att han inte ska ta A2 utan A obegränsat och då spelar det ju ingen roll hur många kW den hade från början.

Däremot KOMMER de kolla effekten i papperen på uppkörningen så du måste regga om den för att få köra upp för obegränsat kort på den.
 
Han skriver ju att han inte ska ta A2 utan A obegränsat och då spelar det ju ingen roll hur många kW den hade från början.

Däremot KOMMER de kolla effekten i papperen på uppkörningen så du måste regga om den för att få köra upp för obegränsat kort på den.
Det jag menar är att den, trots att den är strypt, inte längre räknas som begränsad (A2) och då kanske räknas som tung? Har A obegränsad ngn minimieffekt för att få köras upp på?
 
Det jag menar är att den, trots att den är strypt, inte längre räknas som begränsad (A2) och då kanske räknas som tung? Har A obegränsad ngn minimieffekt för att få köras upp på?

A obegränsad kräver en maskin >595 cc och 40 kW. Körkortsklassningen sitter i körkortet och inte i motorcykeln. Kontentan är att han inte får köra upp för A obegränsad som hojen är registrerad idag.
 
Godafton!
Är det någon som vet om man kan åka på sin numera strypt 25Kwh hoj direkt till registreringsbesiktningen eller är det släp som gäller?
 
Sitter och överväger att fixa så min KTM får 25 kw istället för 24 kw, så jag får använda den vid uppkörningen istället för att hyra ifrån skolan och allt.

MEN, jag hittar inte ett strypkit på 25 kw i trådstarten, bara 21 kw, någon som kan komma med en hjälpande hand om vart man kan hitta rätt? Svensk ÅF eventuellt?
 
Hur fungerar det om jag ska regga tillbaka sen från 25 kw till ostrypt?

behöver man intyg att man tagit bort strypningen då också? eller är det bara plocka bort och boka reg. besiktning?

någon som vet?
 
Hur fungerar det om jag ska regga tillbaka sen från 25 kw till ostrypt?

behöver man intyg att man tagit bort strypningen då också? eller är det bara plocka bort och boka reg. besiktning?

någon som vet?

Nepp, du ska bara behöva göra om registreringsbesiktningen, säga att den är ostryp, besiktningsmannen kanske kanske tar en sväng med din hoj för att "känna" på de fria hästarna sedan blir det lite knapptryckande i datorn och en kaffekopp senare är din hoj fri på pappret (och förhoppningsvis i verkligheten också).
 
En liten bump, jag har nyss köpte en zx6r som är reggad som 35kw på pappret och jag har tänkt ta bort strypningen och enligt tidigare ägare så skulle det bara vara några brickor i förgasaren.

Någon som vet var det finns monteringsanvisningar för stypkiten? Som jag förstår det så följer dom med när man köper men det kanske även finns på nätet?

Den viktiga frågan är om man brukar behöva bestycka om om man sätter dit/tar bort stypsatsen?
 
Det är bara till att plocka bort tank, luftburk och sen förgasarna. Brickorna ser du i insuget.

Oftast är det ingen ombestyckning.
 
Okej tack för svar! Jag får ta och kolla, räcker väl bara med att jämföra original bestyckning med vad som sitter på antar jag.
 
Strypbrickorna kan även vara kombinerat med gasstopp eller trottelstopp. Det bästa är att kolla.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top