Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
kommer nog inte veta var min moppe är om 14 år..byter varje år..![]()
men den är förmodligen en fliströja..![]()
UuuhuhuSäg inte så, jag har en sån tröja på mig nu!
Om man vill köra 0-100 på 600cc hojjar som har sin effekt uppe mot 10 tusen varv så får man väl träna sig på att slira koppling om man vill komma iväg fort? eller sliter det som fan![]()
Vill ju kunna dra iväg fort på min R6![]()
Det går ju. Sunkan här på forumet rostade ju mig med gamla 1200-motorn på Bromma förra sommaren med sin lite småtrimmade R6:a.
Det sliter ju alltid på kopplingen att starta så där, drevar man ned lite så sliter man lite mindre på kopplingen eftersom man inte behöver slira riktigt lika länge då. Men en R -hoj är ju gjort för att svänga med, ska man vara king vid rödljusen ska man väl skaffa en busa eller en V-max tex
är ganska ointressant vad en sporthoj gör 0-100 på då den inte är byggd för det avseendet. Det är på bana dom skall köras, o hur ofta ligger man i 0-100 då?
![]()
Det intressant i min fråga var hur det kom sig att min hoj gör 0-100 snabbare än de flesta sporthojar. Som nybörjare tycker man att såna saker är ganska spännande.
Men jag förstår att alla dessa sporthojar mer än gjorda för att åka snabbt 100-300 km/h än 0-100 km/h.
Det intressant i min fråga var hur det kom sig att min hoj gör 0-100 snabbare än de flesta sporthojar. Som nybörjare tycker man att såna saker är ganska spännande.
Men jag förstår att alla dessa sporthojar mer än gjorda för att åka snabbt 100-300 km/h än 0-100 km/h.
Som nämnts.
Starten är oerhört viktig.
Åk och titta på "en dag på strippen" eller "run what you brung" någon gång.
Brukar vara en del som testar sina BMW eller Porsche eller liknande.
Får ofta pisk av raggarholkar.
Vridmomentet i starten ger ett försprång som tar lång tid att hämta in.
När Tore Sandahl vunnit "Harley-drags" ett par gånger frågades han hur han fick till starterna.
"Släpper kopplingen på tomgång, sedan är det bara att vrida i väg den!"
Det är vridmoment!
Minns hojen med glädje, men hittar inga bilder.
Orange chopper med knölmotor.
Någon som sett?
Den här videosnutten av en svensk knöl på Västerås har jjag tittat på många gånger. Så coolt stuk på hela 40-talsekipaget.
http://www.youtube.com/watch?v=JVToEeo1yRo
/
Dessutom så slutar din hoj acca när den närmar sig 200-sträcket.. Då har sporthojen typ "bara" kommit upp i fart. Det (utväxlingen) påverkar 0-100 tiden en del.
Du har ju själv en "sporthoj" förresten, nervärdera inte 950n nu!![]()
Har du inte koppling på den, bara leka med den under hela registret,
Ajfan du vann denna gång.
Ok nu har jag 2matcher din och en sur sukka, har ju ingen manlighet kvar så kan lika gärna leka kaxig bakom tanjentbordet....
Den enda rettan du kan vinna över är denna.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |