"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Det är dubbelsidiga stenar, så en sten är 250, 1000 och den andra är 2000, 5000 men jag valde vilka jag skulle ha själv.
Har inte slipat med sten sen jag henade liarna på gården med en gammal arvesten, så nu får man lära sig att göra det med knivar istället. :hihi

Hej, var hittad du dom där stenarna, pris?

Jag ock Street Bandit är lite intresserade av pris och var? :)

Den här..fast igår i ärlighetens namn.

Sukan mindre.png

Hann köra den 3,5 mil innan en buss i mötande körfält fick för sig att göra en vänstersväng 20 m. framför mig där jag kom farande. Blixtbromsning och nedlägg. Hann dra in armar o ben o kura ihop mig någorlunda innan jag landade brevid bussen. Hyfsat oskadad förare, men min "nya" hoj på verkstaden efter ca 1 timmas ägande :(

View attachment 453719

Hann köra den 3,5 mil innan en buss i mötande körfält fick för sig att göra en vänstersväng 20 m. framför mig där jag kom farande. Blixtbromsning och nedlägg. Hann dra in armar o ben o kura ihop mig någorlunda innan jag landade brevid bussen. Hyfsat oskadad förare, men min "nya" hoj på verkstaden efter ca 1 timmas ägande :([/QUOTE

Fan så trist!

Skönt du klarade dig men riktigt tråkigt med hojen. Stannade bussen sen och du fick tag på han?

- Tack, bussen stannade o hon behöll dörrarna stängda. En bilist som samtidigt stoppade trafiken rusade fram o ropade att hon skulle öppna dörrarna o kontakta ledningscentralen. Så åkte hon iväg till närmsta busshållplats o inväntade Polisen.

Vad kör du med för "grit"?
Och vilka stenar?

Jadu, fan vet vad de heter eller vad märket kan kallas. Vet bara att pappa köpte med dem hem ifrån Japan när han var där över, diverse grovlekar från något hundratal upp till ett par tusen grit. Prima grejer ska det vara iallafall :)

Jag tycker att man klarar sig ganska bra med en dubbelsidig sten om sidornas styrka ligger på omkring 500 respektive 1000. Beroende på hur pedantisk man är och hur blank och fin egg man vill ha såklart. Den sten jag använder mest är en sådan "kombisten" på i runda slängar den grovkornigheten, den grövre sidan duger fint till att grovslipa och kan få bort även större hack och chipp i eggen medan den finare ger en pappersskärande om än inte blankpolerad egg som jag tycker duger alldeles utmärkt för gemene mans köksbruk. Jag gillar inte att slipa rakknivsvasst på mina köksnivar, dels vill jag gärna märka ifall jag råkar skära mig och det är ett sånt jävla jobb att upprätthålla en sån skärpa. Då kör jag hellre på en bruksskärpa som klarar det segaste köttet jag kan komma att utsätta den för utan att bli slö för minsta lilla :)

Jadu, fan vet vad de heter eller vad märket kan kallas. Vet bara att pappa köpte med dem hem ifrån Japan när han var där över, diverse grovlekar från något hundratal upp till ett par tusen grit. Prima grejer ska det vara iallafall :)

Jag tycker att man klarar sig ganska bra med en dubbelsidig sten om sidornas styrka ligger på omkring 500 respektive 1000. Beroende på hur pedantisk man är och hur blank och fin egg man vill ha såklart. Den sten jag använder mest är en sådan "kombisten" på i runda slängar den grovkornigheten, den grövre sidan duger fint till att grovslipa och kan få bort även större hack och chipp i eggen medan den finare ger en pappersskärande om än inte blankpolerad egg som jag tycker duger alldeles utmärkt för gemene mans köksbruk. Jag gillar inte att slipa rakknivsvasst på mina köksnivar, dels vill jag gärna märka ifall jag råkar skära mig och det är ett sånt jävla jobb att upprätthålla en sån skärpa. Då kör jag hellre på en bruksskärpa som klarar det segaste köttet jag kan komma att utsätta den för utan att bli slö för minsta lilla :)

Tackar! :tummenupp

View attachment 453719

Hann köra den 3,5 mil innan en buss i mötande körfält fick för sig att göra en vänstersväng 20 m. framför mig där jag kom farande. Blixtbromsning och nedlägg. Hann dra in armar o ben o kura ihop mig någorlunda innan jag landade brevid bussen. Hyfsat oskadad förare, men min "nya" hoj på verkstaden efter ca 1 timmas ägande :(

Tur det gick bra med dig!
Hoppas du får tillbaka hojen i ett nafs! :tummenupp

Köpte en Kawa 750H2 idag!!!
En typ 40-årig dröm som nu kunde förverkligas. :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti