"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Vad fick du 2:or på?

Visst kör du en GT nu?

Japp, GT.

Egentligen bara skitgrejer.

Länkarmsbussningar.
Bakre bromsskivor.
CO- Halt - Troligen pga hål i avgassystemet.

Det enda som är kostsamt är avgassystemet - vet inte riktigt hur jag ska lösa den biten utan att betala hiskeligt med pengar..
Det övriga får bli med en öl i garaget tills helgen...

Bilen i sig är faktiskt sund med så gott som noll rost.
Finns en Busso till salu som jag lurar lite på....al.jpg

Japp, GT.

Egentligen bara skitgrejer.

Länkarmsbussningar.
Bakre bromsskivor.
CO- Halt - Troligen pga hål i avgassystemet.

Det enda som är kostsamt är avgassystemet - vet inte riktigt hur jag ska lösa den biten utan att betala hiskeligt med pengar..
Det övriga får bli med en öl i garaget tills helgen...

Bilen i sig är faktiskt sund med så gott som noll rost.
Finns en Busso till salu som jag lurar lite på....View attachment 453438
Jag antar att du har koll på handlarna nere på kontinenten. En del saker de har är till riktigt bra priser...

Den här har jag god erfarenhet av:

https://shop.alfisti.net/

Jag har kollat lite på amerikanska husvagnar på youtube, och har dessutom en släkting i USA som har husvagn.

HUR I H_VETE FÅR DOM VAGNARNA SÅ TUNGA????

Dom måste ju fan smälta bly och hälla in i ramstrukturen på dom?
Minsta lilla snigelskal väger ju över 1800kg, släktingen har en popupvagn med tältduk som sidor och den är för tung att dra med en personbil med V6a... (hon har ingen Pickup, hon är lite udda på det sättet)

När jag berättade att vi drog husvagn med en SAAB 900 med en 2L rad4a , och att dom flesta vagnarna här väger under 1500kg så att man kan dra dom med normala personbilar höll hon på att smälla av.
När jag dessutom berättade att det var riktiga vintervagnar som folk använde i fjällen när dom åker skidor så trodde hon att jag drev med henne, så vi googlade lite.

Jag berättade att våran Kabe från 80 talet hade vattenburen värme och höll temperaturen bra även när det vare som kallast, hon bor i Colorado och skulle vilja kunna vintercampa.

Tydligen är det inte isoleringen som väger i USA i alla fall :D

Kan inte mycket om vagnar i USA, men denna (airstream) har inredning i trä som troligen väger en del. Dubbla AC-aggregat, 140L vatten, TV, spis, fläkt, micro, kyl&frys, dubbla gasoltuber, rejäl ramkonstruktion, isolerade väggar, osv. Mer som ett litet hus än en husvagn egentligen.

Drar med en Silverado. Runt 2L/mil, så inte jättefarligt dyrt att dra runt på.

Rejäla doningar till drag.

bc802e20fffa1fed92b4b2e1cebeefa4.jpg

Kan inte mycket om vagnar i USA, men denna (airstream) har inredning i trä som troligen väger en del. Dubbla AC-aggregat, 140L vatten, TV, spis, fläkt, micro, kyl&frys, dubbla gasoltuber, rejäl ramkonstruktion, isolerade väggar, osv. Mer som ett litet hus än en husvagn egentligen.

Drar med en Silverado. Runt 2L/mil, så inte jättefarligt dyrt att dra runt på.

Rejäla doningar till drag.

bc802e20fffa1fed92b4b2e1cebeefa4.jpg

Nej med amerikanska bensinpriser.

Nej med amerikanska bensinpriser.

I början av -98 kostade "regular" 87 cent per gallon i Lynchburg VA.

Själv köpte jag Sony WH-1000XM3 igår (2700:-). Brusreduceringen rular fett. Att kunna spela på låg volym utan att det läcker in ljud från lövblåsare, vedkapar, spikande på uteplatser, dubbdäck, ungjäklar etc måste bara upplevas. Låter bra gör de också!

1 literstetra latte, passar utmärkt när jag hjular wheelar runt med min lattebruna emmaljunga! :OutlÅ :yoparty

Är den senaste?
Det är det! Jag tog i så jag skämdes, det är först då man e riktigt nöjd!

Jupp, tre flaskor blev det igår.. en till henne och två till mig. (en bit kött uppepå förra bilden men knepig vinkel)

20200424-103117.jpg

Mums! Har varit föör härligt väder det senaste, man kommer ju bli ledsen när vädret återställer sig och blir som det "ska" vara i april/maj.

Najs, funderar själv på en 3700x. Kolla om du kan köra minnena i högre Mhz då Ryzen gillar det, upp mot 3000 kanske?

I framtiden möjligen. Kör med XMP påslaget och får passmark 35863 mot "officiella" 32877 och jag vill undvika blåskärmar på min SQL-prestanda-lab-burk. Debuggar 400 GB stora databaser och att köra dbcc tar sån jämra tid att köra efter bsod.

Ynf! Liiite expensive though. Den får ett passmark score på 14085 medans den (förmodad g2) version av 3900x jag köpte förra veckan gav 35863 (officiellt 32877). Håller mig fortfarande till stationära "så mycket mera för pengarna".

Vill inte ha stationär, så det får bli en sån här. Den kommer räcka länge! Men håller med om att det är rent av prisvärt mot en bärbar..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back