"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Ang dragkroken så BORDE Experten och Doblons krokar fungera. Ev att elsatsen skiljer sig åt. Jag hade ringt Mekonomen och hört med dem.

Inte "Doblo" utan "Scudo". Citroen Jumpy, Peugeot Expert och Fiat Scudo skall vara samma bil men med olika märken på. Jag har köpt grejer från skrotar till "Expert" och satt på min "Jumpy" utan problem. Dock satt dragkroken på när jag köpte bilen så om peugeots eller fiats passar på citroen eller vise versa vet jag inte men troligt.

Det var inte dyrt!
Vad är det som gör 1.9-motorn till ett sämre val förutom att den är jävligt trött?
Jag har tänkt använda bilen som crossbuss och arbetshäst.

Ang dragkroken så BORDE Experten och Doblons krokar fungera. Ev att elsatsen skiljer sig åt. Jag hade ringt Mekonomen och hört med dem.

Jävligt trött som sagt och enligt mekarpolare så är det betydligt mer problem med allt från tändspolar till oljepump. Jag har haft Partner 1.9 på mitt gamla jobb för länge sen och jag misstänker att det är samma motor och det var inte många mil mellan verkstadsbesöken. Visserligen kördes de ganska hårt men det klarar 2.0:an av galant sägs det.

Inte "Doblo" utan "Scudo". Citroen Jumpy, Peugeot Expert och Fiat Scudo skall vara samma bil men med olika märken på. Jag har köpt grejer från skrotar till "Expert" och satt på min "Jumpy" utan problem. Dock satt dragkroken på när jag köpte bilen så om peugeots eller fiats passar på citroen eller vise versa vet jag inte men troligt.

Just ja, Scudon har ju också samma kaross. Expert och Jumpy har samma dragkrok enligt skroten och många andra delar också tar jag för givet. Skönt när man ska börja leta reservdelar men jag hoppas slippa det på ett tag :gnissla

Man kan inte ha för många knivar.

707.jpg

SGA Stock/ MOE Forend, Dark Earth.
Big Speed Safety for Rem 870.
SM 6-Round Shotshell Holder fits *Rem 870/1100/11-87.

Fem semesterdagar ut i pengar = pimp till hagelpump.

Har inte köpt något idag, däremot spenderade jag en del av mina surt förvärvade slantar på den här igår :yoparty

954672_605453426133524_274625882_n.jpg

Nu ska jag bara ro kortet iland sen kommer det bli mängder med hojåkande :crash (fyller 24 i Augusti)

Frambromsar! Sexkolvsok från en gixxer750 :banana Nu jävlar ska det bli stopp på RD:n! :D :tummenupp

Bromsar.JPG

Tar jag som en fet komplimang med tanke på att jag hängt med i den stora världen utanför SH way longer än du lille visp!

Då vet du ju hur det är här inne. Hormonstinna småpojkar med adrenalinet sprutandes då de precis fått komma ut på "grönbete" (dvs nystartad hojsäsong), tro fan det kastas omogenheter åt alla håll här liksom...:gnissla Inget att bry sig om :)

Inte idag men häromdagen fick äntligen jag tummen ur och beställde mitt 7,5kg tunga gjutgärnsgaller till Webern.
Grillar alltid mycket men i år skall det djävlar i mig slås rekord! :banana :brinnerup
cig-1.jpg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...