Det händer INTE!

Chrille skrev:
Ja du har fel. Fler än dig har sagt så förut (utan versaler till o me)och flera av dom tystnat efter att ha skadat sig och tyvärr finns det dom som har tystnat för evigt också.

jo men MÅSTE ju tänka efter vad det är för hoj man sitter på menar jag.... du kan ju lika gärna klota ihjäl dig på en pv 50 om det skulle vara så!!!
ja ja jag ville bara säga vad jag tycker!
tycker inte man ska dömas bara för att man köpt sig en skön hoj som 1:a hoj!!?
:tummenupp
vet inte vad jag ville ha sagt tycker det e kul o bara trycke på dessa knappar på t-bordet!!
(spam) :rofl

granted79 skrev:
klart den e större!!
men alla som köper e grym sporthoj behöver väl inte vara helt oerfarna eller?? :)

80% procent av alla förare tror att de kör bättre än genomsnittet. Du, precis som alla andra tror det, men sanningen kan vara en annan...

Chrille skrev:
80% procent av alla förare tror att de kör bättre än genomsnittet. Du, precis som alla andra tror det, men sanningen kan vara en annan...

men då kan du väl lära mig o köra då "rossi"!!? :tummenupp
jag säger inte att jag e världsmästare men jag kan DEFINITIVT köra min hoj som den ska köras iaf!

granted79 skrev:
....
jag säger inte att jag e världsmästare men jag kan DEFINITIVT köra min hoj som den ska köras iaf!

Där har du problemet. DEN attityde orsakar problem.

Jag kan presentera dig för folk som kan köra din hoj som den ska köras(jag är inte en av dom). Du hade känt dig löjlig.

Chrille skrev:
Jo det kan man. DET ÄR INTE EN LÄMPLIG FÖRSTA HOJ FÖR NÅGON!

hur vet DU DET!!!!!
har du sett mig köra vet du vem jag e?????
varför kör du en gixxer 750?

Min första älskling var (och är) en Blade -96.
Skulle aldrig kunna inhandla en sur gixxer från 88 lr dyl, ser ni inte att dom är fula? :)

Har dock smakat asfalt två gånger.

1: Körde bakom en polare som körde sin lilla beemer, framför honom körde en kärring utan keps=livsfara i trafiken. Hon tyckte tydligen att hon skulle tvärnita mitt på storgatan här i stan o kolla något skyltfönster så polaren fick toknita o likadant jag, fick min högsta stoppie ever men olyckligtvis så bromsa jag lite för sent o käka lite diamantsvart lack på polarens bagagelucka, hojen for i backen o toppkåpan och en fotpinne flög åt helvete! Hmm.. Otur? kanske, okunskap? lite, observant? NEJ
Nu tänker ni: BMW+Blade=tokkörning, men icke.. 30-40 max... så är de...

2: För hög fart in i sväng med lite sånt där blött på vägen som inte är bra för fästet, bromsa lite för mkt o la ner kraftigt o vipps så kana jag efter hojen på ärslet o hörde hur pengarna skrapades bort. Kul? Ja faktiskt, om man bortser från plånboken som fick ta den stora smällen men de kostar att ligga på topp... lr va de backen? hmm :va

Är nöjd över min första hoj som har tagit mej många långa roliga mil genom landet, ångrar att ja inte köpte en retta men de får bli min nästa hoj.. wannabe :tummenupp

Men Puss o kram då... kör försiktigt... :fatta!

Varför heter de låsa upp bromsarna när dom ju egentligen är låsta? Har aldrig fattat de där? Menar, låser man ett lås så kan man ju inte röra de men låser man upp ett hjul så kan man röra de... verkar fel nånstans... förklaring tack :fyllisar

Last edited:
Chrille skrev:
Jo det kan man. DET ÄR INTE EN LÄMPLIG FÖRSTA HOJ FÖR NÅGON!

i vilket fall jag vill inte sitta här o bråka eller diskutera så att man blir arg eller du blir arg!!
jag vet iaf hur jag kör o hur jag tänker osv!
ha en trevlig sommar o kör lugnt! :tummenupp
mvh J

granted79 skrev:
...
varför kör du en gixxer 750?

Hmmm, för att det är min tredje hoj?
För att det är min andra TÄVLINGSHOJ??

:tungan

Kommer allvarligt talat aldrig köpa en R-hoj till gatan igen. Totalt värdelöst.

Plelle skrev:
Varför heter de låsa upp bromsarna när dom ju egentligen är låsta? Har aldrig fattat de där? Menar, låser man ett lås så kan man ju inte röra de men låser man upp ett hjul så kan man röra de... verkar fel nånstans... förklaring tack :fyllisar
Sitter du och super nu?

låsa upp bromsarna är ju att låsa dem helt enkelt, varfrö det ska vara upp vetifan men så är det ju ibland.

Läste nånstans bland alla svar att R6 är lättare att svänga med än en CB 400 -82 så nu ska jag börja öva på en sån istället!!!!!!! :yoparty

Mamma_W skrev:
Läste nånstans bland alla svar att R6 är lättare att svänga med än en CB 400 -82 så nu ska jag börja öva på en sån istället!!!!!!! :yoparty
båda är ungefär lika lätta, prova själv, vrid på styret på en sån o sen på din, kanske är det lättare på din tom, du har ju smala däck på.
Men visst nån hävdade tat cb400 var djävulens maskin och när han försökte hänga på de senaste R-hojarna så slutade det i skogen o mosad hoj.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8