Det händer INTE!

Chrille skrev:
Visst, gashanteringen är relevant men det är bara en del. Gixxern kommer alltid ha ett nervöst chassie och en hispig maskin.

Går man däremot ut med kalla däck fulla i lera på gamle VFR'n och ger fullt så ruskar han lite på sig och tuffar därefter vidare....

Du har helt rätt här, me det kommer alltid att finnas puckon som tror att den enda skillnaden mellan en VFR och en R1 är att R1:an går fortare när man vrider på gasen och har säkrare chassi och bromsar....

Chrille skrev:
Men det vill jag!

Myspinnen, det är inte fråga om otur - det är en fråga om att du inte kan köra hoj än. Du har skaffat en hoj som anses vara olämplig som förstahoj av en anledning och du är dessutom ovan vid hur denna ska hanteras.

Trillar hojen på släpet så har du otur om ett band går av på mitten. Surrar du för löst eller bandet skavs av mot något så är det bristande kunnande(jag gjorde också så med min första hoj)
inte otur.

Kör du i diket pga att vilt hoppar upp eller tekniska fel på hojen så har du otur. Annars beror det på att du inte kan köra hoj. Det är väl inte otur, det är en självklar konsekvens av att du inte kan köra hoj.

Otur?

Dig blir man ju så förbannat trött på! :zpy

t-rex skrev:
Jag tycker inte du skall få vara med......
Jag har ändå inte nämnt alla där.. då vissa var lite skämmiga.. och vissa var ambulansrelaterade...ajja Övning ger färdighet och erfarenheter. hehee :p

Chris Ash skrev:
Mellanklass max 75 hk, ingen strypning tillåts whatsoever. Vore inte det nåt istället för det idiotiska mygelsystemet som finns idag?

Jo, dagens system är lite väl klent tilltaget. 75 vet jag inte om det är en lämplig gräns, men den bör åtminstone sättas så att det finns färdiga alternativ som går att köra som mellanklass.

För att anknyta till tråden så är väl den värsta vurpan jag gjort med en liten 50kubikare för årtusenden sen. Jag var 7 år gammal och lärde mig den hårda vägen att det är svårt att styra efter ett hopp. (av någon anledning kräver hjulen markkontakt för att fungera fullt ut).
Som minne efter detta har jag 13 stygn i högerbenet, eftersom jag råkade hamna underst. Efter det så har jag inte gjort några större tavlor, men några gånger har man väl lyckats välta omkull en cykel.

Nova skrev:
Dig blir man ju så förbannat trött på! :zpy

Jovisst blir man! Jag har ju så uppenbart fel också.

Humdidumdidum.... ute och åker med min hoj....Humdidumdidum......ojojoj vad vägen svänger o vad fort det går !!aaaaaaaahhhhhhh!!! :näsblod

Om jag kör omkull för att jag kör fortare än vad jag klarar av så har jag inte otur.

Freppa skrev:
Äh, eftersom jag är på så glatt humör idag så får jag väl stå på Moppefuc.....jag menar myspinnens sida.
edit: stvafle

Är man moppefucko när man är student och kör R6:a?

Chrille skrev:

Humdidumdidum.... ute och åker med min hoj....Humdidumdidum......ojojoj vad vägen svänger o vad fort det går !!aaaaaaaahhhhhhh!!! :näsblod

Om jag kör omkull för att jag kör fortare än vad jag klarar av så har jag inte otur.

Klart det är otur? Alla vet väl att folk utan/med nytagna körkort vet när de ska ta det lugnt och hur de ska bära sig åt för att inte hamna i olyckor. De har ju skrivit det i trådar här gång på gång?

Chris Ash skrev:
Klart det är otur? Alla vet väl att folk utan/med nytagna körkort vet när de ska ta det lugnt och hur de ska bära sig åt för att inte hamna i olyckor. De har ju skrivit det i trådar här gång på gång?

Fan ja, man gasar ju med huvvet ju!!! Tänkte inte på det :huvet

Chrille skrev:

Nej det är inte otur men det är konstigt att det är samma folk som ska tillrättavisa annat folk som gjort "fel" hela tiden.

Våga vägra ta ansvar för dina egna handlingar. Det är mitt motto. Det, och "död åt de röda" (Se där ja, då slängde man in en brandfackla i den politiska debatten också)

Nova skrev:
Nej det är inte otur men det är konstigt att det är samma folk som ska tillrättavisa annat folk som gjort "fel" hela tiden.

Visst. Vi kallar det "Jag vet bättre än dig, för jag är äldre och har gjort alla misstag. Lyssna på mig nu din slyngel!"

Freppa skrev:
Visst. Vi kallar det "Jag vet bättre än dig, för jag är äldre och har gjort alla misstag. Lyssna på mig nu din slyngel!"

Jepp, den gamla klassiska "Ett misstag motorcykel är ju alltid billigt och ofarligt så lär av dina egna misstag, inte andras"

Nova skrev:

Helt uppriktigt?! Det är en direkt utmaning att använda huvudet här i livet. Kör du av vägen pga för hög hastighet så har du varit dum. Klassiskt motmedel mot dum är att tänka. Tänker man när man kör hoj så är möjligheterna för ett lyckligt hojande betydligt större.

Alla kan vi göra misstag, och det är troligt att jag en vacker dag kommer köra av vägen för att jag är dum. Men jag försöker undvika det.

Last edited:
Äsch inte har man gjort alla fel för att begripa att det är fel, ibland räcker det ju med att man sett andra göra felen.

Personligen skulle jag inet lägga in en massa sånt här tjafs på forumet och sen tro att ingen skulle kommentera på ett för mig negativt sätt, det hade ju gått att annonsera efter de trasiga bitarna bara.

t-rex skrev:
ps - det kan vara så att en R1 är en bättre nybörjarhoj, detta är lite oklart än så länge. Asså, man måste ju inse att en R6 bara har 120 häst eller nåt. Köper man en litermaskin slipper man byta upp sig direkt eftersom man snabbt "växer ur" en 600.

Nja, enligt alla som verkligen vet så är exempelvis en turboladdad ZX12 klart bättre som förstahoj. En vanlig slö fabriks-R1:a tröttnar man på alldeles för fort. :trött
Annars står det väl fortfarande en rutig turbofazer till salu i Krokslätt...? Klart bättre nybörjarhoj än en trött R6. :tummenupp

Men fan vad alla ska vara duktiga att påpeka det uppenbara :kocko . Det fattar väl killen också att det inte var "otur" i ordets rätta bemärkelse.
Om man nu ska hålla på och tycka att man vet bäst om allting så kan man ju kanske gå direkt till uppenbarelsen att det inte alls finns någon "otur", bara orsak och verkan. Precis som det inte finns någon "slump".

Fan, killen vill ju bara ha lite sympati. Ska det vara så jävla svårt???

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8