Äh, eftersom jag är på så glatt humör idag så får jag väl stå på Moppefuc.....jag menar myspinnens sida.
Min första hoj var en GSX-R 1100 från -88. MYCKET dumt val av förstahoj. Hade jag vetat det jag tror mig veta idag hade jag fortfarande köpt den, men faktum är detta:
Jag har dragit i backen 5 ggr under min karriär:
1:a gången var 3 dagar innan uppkörning. Skulle köra åt sidan med min handledare och gick ut i grussträngen och bromsade. Okunskap.
2:a gången var 1 dag innan jag åkte på Old Gixxer Tour Norge 2002. För hög hastighet in i en kurva, bromsade på mig och hade knappt styrfart när jag gick av vägen (cirka 1 1/2 km/h var hastigheten). Erfarenheten hade 1: sett till att jag inte körde för fort och 2: OM jag kört för fort, hjälpt mig släppa bromsen och lägga ner i kurvan istället för att bromsa på mig. Okunskap.
3:e gången var jag ute och körde med Liwa. Bromsar utanför polishögskolan i solna, grussträng, plums i backen. Okunskap/lite otur
4:e gången med Kain vid rondellen Forum Nacka. Hade käkat på McD och glömde bort att däcken hunnit kallna. En bil i rondellen fick tvärnita när en unge sprang ut i gatan. Jag hade uppmärksamheten någon annanstans och fick nypa bromsen så inihelvete. La omkull. Okunskap/idioti.
5:e gången var med en ny hoj. Hayabusan. Blev påkörd av en bilist som tyckte att ickefungerande blinkers på ett släp samt att han inte "förstod vad han såg i backspegeln" (Oh ja, HAN skall ha körkort.... eller inte). Fortfarande inte återställd. Okunskap/Otur
Man kan skylla på mycket, men i mina fall är det ALLTID okunskap, tillochmed i fall 5 där det inte var mitt fel. Man lär sig att ALLA vill döda en i trafiken. Seså, skyll nu inte på otur, inse att du valt en dålig, men jävligt snygg hoj, stå för det och var glad. Hojen går att fixa, du lever och körkort tar du snart. Kommer jag klota igen? Kanske. hoppas inte det. Men gör jag det så är det pga okunskap troligen, inte otur.
Det hade varit MYCKET värre om vi kommit på att du skenförsäkrat hojen på dina föräldrar eller nåt......
/Freppa - Klotkungen 2003.
Ps. Kom igen nu pöjkar och flecker: Berätta nu om hur ni gjort bort er så att våra vänner på 17 år kan få vatten på sin kvarn när de köper en R1:a som första hoj.
edit: stvafle