Det blev en ZX-10-08

lema

BiH
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
2008 zx6r
Det blev en zx-10-08.Körde den hem från malmö igår och vilken skilnad från en r1-03.Den är helt brutal maskin eller det är jag som inbildar mig.
Det kommer att ta en stund innan jag vänjer mig vid en sån här monster.

Grattis. Den tänkte jag med köpa - fast det blev R1 -08 istället. Hade redan 5 ninjor och R1an var vansinnigt mycket snyggare.

Och jo, det är fet skillnad mellan -03orna och -08orna. Även R1 emellan. ZX10an ska ju vara strået vassare desutom.

körde bakam kompisen på en r1-02 och märkte specielt på raksträckor att den är mycket snabbare.

Jag hade en K6 1000 innan och nu en ZX10R 08:a. Det är som natt och dag.

Provkörde K7 1000 o CBR1000 08:a efter ca 200mil med ninjan o jag måste säga att tyckte att de går dåligt jämfört med ninjan... Jäklas mos i motorn.

Sen är sittställningen helt annorlunda oxå..

Jag hade en K6 1000 innan och nu en ZX10R 08:a. Det är som natt och dag.

Provkörde K7 1000 o CBR1000 08:a efter ca 200mil med ninjan o jag måste säga att tyckte att de går dåligt jämfört med ninjan... Jäklas mos i motorn.

Sen är sittställningen helt annorlunda oxå..

Hur är smidigheten på kawan om du jämför mot K6,an :confused:
Har sneglat lite på K5 / K6
Börjar bli sugen att byta hoj nu efter 3 säsonger på 954,an och jag tittar även på försäkringspremien :huvet

Nu blir man grymt sugen på en Ninja efter denna läsning.
Jag tittar lite på en 06:a men de har fått dåligt kritik. Vad säger Ni?! Vilken årsmodell skall man satsa på?

Finns en del 08:or just nu för rätt bra pris.
Det är ett jävla monster till att flytta på sig. En kalashoj =)

Hållermed. Har själv en zx10r -06, har kört ca 1000 mil med en, har även provkört polarens gsxr 1000 -07, denär lite mer komfortabel när man kör sakta i stan, men så fort man kommer upp över 60-70 så är ninjan sååååmycket roligare. Mycket mer brutal och skönare i kurvor (har iofs öhlins styrdämpare ett snäpp ifrån max)

Mitt tips är alla gånger zx10r, håller med ovanstående om att r1:an -08 och frammåt är brutalt snygg...=)

hade oxo en R1:a-03 o bytte till zx10r-08...som dag o natt!
tagga ner en i fram så blir den ännu roligare:yoparty

Jag tittar lite på en 06:a men de har fått dåligt kritik. Vad säger Ni?! Vilken årsmodell skall man satsa på?

-04 och -05 är riktigt håriga. Aningen kortare hjulbas på den årsmodellen gör att den är lite "ostabilare" och därmed roligare. :D

SÅ stor skillnad kan det väl inte vara? .. Eller?

Nej, inte på papper. Skiljer väl bara sisådär en halv sekund till 200. Men Kawan är brutal på toppen vilket gör att det känns som att den drar på ett sätt som inte kan beskrivas som annat än hysteriskt det sista den gör innan växling. Exempelvis så blir den (min iallafall) aningens orolig på toppen av framförallt 3:an å det är klart att i den farten så är det lite exalterande med styrfladder... Hade en gixxer 1000 -02 med helsystem å 156 på hjulet innan denna och den var betydligt mer civiliserad. Bättre hoj på landsväg faktiskt men på bana är ninjan oslagbar. IMHO.

Var väl mest att Kawasaki satte på så dåliga däck som original som gjorde den fick dålig kritik vill jag minnas. De lär ju va bytta sedan länge nu.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon