Det är väldigt tufft att vara lapplisa.

Status
Ej öppen för fler svar.
Förjävligt att poolen inte var djupare :mad:

Har man en gång fått en felaktig p-bot finns ingen återvända från "the dark side"

Haha, tror det finns något mer än att de bara tog en p-mupp sådär, antagligen polare, eller svensexa eller dylikt. Vem vet:va

Men att hota slå nån med basebollträ för man har skrattar åt en film på tuben måste vara ganska vrickat? :psykopat

Det är ju svårt att skratta åt det när hjärnan tycker synd om den där ensamma killen som blir hånad och slängd i vattnet. Fan vad jag är tråkig och gammal. Säkert kommunist också.

Det är ju svårt att skratta åt det när hjärnan tycker synd om den där ensamma killen som blir hånad och slängd i vattnet. Fan vad jag är tråkig och gammal. Säkert kommunist också.

Jag förstår din poäng. Skratta inte då. Men vad fan har du med ifall jag skrattar att göra?

Det är samma skitmentalitet som får saker förbjudna i samhället bara för att nån jävla idiot stör sig och ska gnälla arslet av sig. Gillar man inte saker så kan man ju gå och tjura i sitt eget hem då och låta folk få ha sitt roliga. Men nej såklart, har inte ni roligt då ska ingen annan jävel få ha det heller.

Kukattityd. PunGt.

Jag förstår din poäng. Skratta inte då. Men vad fan har du med ifall jag skrattar att göra?

Det är samma skitmentalitet som får saker förbjudna i samhället bara för att nån jävla idiot stör sig och ska gnälla arslet av sig. Gillar man inte saker så kan man ju gå och tjura i sitt eget hem då och låta folk få ha sitt roliga. Men nej såklart, har inte ni roligt då ska ingen annan jävel få ha det heller.

Kukattityd. PunGt.

Medhåll.

Jag har lite svårt att förstå att du verkar blir så jävla upprörd. Det här är internet och många tycker helt olika. Om ingen "får" klaga så kan du ju PM:a länken till dina kompisar så slipper du tjatet.

Kukattityd. PunGt.

Lugn nu!
Alla hojåkare är fd mobboffer och bokstavsbarn som i vuxen ålder har fullfjädrade auktoritetsproblem och med tuffa skinnkläder, svart visir och grejs ska ta hämnd inte bara på myndighetspersoner utan även alla bilister, övriga svenssons och resten av samhället :D

Jag har lite svårt att förstå att du verkar blir så jävla upprörd. Det här är internet och många tycker helt olika. Om ingen "får" klaga så kan du ju PM:a länken till dina kompisar så slipper du tjatet.

Jag är inte värst upprörd faktiskt. Hade jag varit det så hade jag inte suttit framför datorn :)
Och det var inte riktat mot dig specifikt heller, men visst folk får väl skriva vad de vill, men som jag sa man får posta vad man vill oxå.
Det jag irriterar mig på är att det har börjat poppa upp en massa folk med "prettoattityd" i varenda tråd på det här forumet. Det är inte kul. Och är det inte kul så kommer folk dra.

Och som jag just skrev så hatar jag folk med den attityden som jag just beskrev i förra inlägget. Det var väl inte så svårt att begripa?

Förjävligt att poolen inte var djupare :mad:

Har man en gång fått en felaktig p-bot finns ingen återvända från "the dark side"

Haha, tror det finns något mer än att de bara tog en p-mupp sådär, antagligen polare, eller svensexa eller dylikt. Vem vet:va

Men att hota slå nån med basebollträ för man har skrattar åt en film på tuben måste vara ganska vrickat? :psykopat

Vem är det som har hotat?
Till er som njuter, ni var nog dem som stod i skolan o hejade på mobbarna

Alla hojåkare är fd mobboffer och bokstavsbarn som i vuxen ålder har fullfjädrade auktoritetsproblem och ska ta hämnd inte bara på myndighetspersoner utan alla svenssons och resten av samhället med tuffa skinnkläder, svart visir och grejs :D

Nja, jag stämmer inte in på det och bokstavsbarn fick jag googla :hihi

Skulle snarare vilja säga att det där är dagens Emos och "alternativa människor" :rolleyes:

Just när man i det närmaste gett upp hoppet om forumet och dess forna glansdagar dyker Indya upp och ställer allt tillrätta. Du är en sann fascist iklädd en empatikers skrud.

Eller så är det bara den gamla dubbelmoralen som gör sig påmind.

O sen finns de såna som dig, wishes he had it but he never will :D ..:tungan

Passa dig så jag inte sprider ut på sh att du är väktare och har uniform, då kommer du betraktas som myndighetsperson och åka i närmsta fontän illa kvickt du med :D

Det är skillnad på att mobba folk och att ge någon vad den förtjänar.

Personer som dig ska alltid se det som svart och vitt,
Mobbare och ickemobbare (och mobbarnas fega åskådare i detta fallet)

Jag vet inte hur du definierar mobbare?
Enligt mig är det en person som systematiskt trycker ner en eller flera individer
tills de inte klarar det mer.

På dig låter det snarare som att man är en mobbare bara för att man tillhörde/tillhör de större/starkare.

Över 39000 medlemmar. Inte konstigt att inte alla håller med. Hade det varit en tråkig video bara hade jag skitit i att kommentera. Jag blev lite illa berörd av den där så därför kommenterade jag. Folk kommer INTE att dra. De kommer eventuellt att hota med det och tjura på Bike i en vecka. Sen tillbaka. Garanterat. Pungt. :D

Jag är inte värst upprörd faktiskt. Hade jag varit det så hade jag inte suttit framför datorn :)
Och det var inte riktat mot dig specifikt heller, men visst folk får väl skriva vad de vill, men som jag sa man får posta vad man vill oxå.
Det jag irriterar mig på är att det har börjat poppa upp en massa folk med "prettoattityd" i varenda tråd på det här forumet. Det är inte kul. Och är det inte kul så kommer folk dra.

Och som jag just skrev så hatar jag folk med den attityden som jag just beskrev i förra inlägget. Det var väl inte så svårt att begripa?

Du har rätt. Förlåt. Vi är såna som spottar på uteliggare oxå. Vi hatar ALLA invandrare och bögar. Vi har noll empati och vi bedriver folkmord på förtryckta människor. Allt för att vi skrattade åt ett klipp på youtube.

:rolleyes: :gnissla

Över 39000 medlemmar. Inte konstigt att inte alla håller med. Hade det varit en tråkig video bara hade jag skitit i att kommentera. Jag blev lite illa berörd av den där så därför kommenterade jag. Folk kommer INTE att dra. De kommer eventuellt att hota med det och tjura på Bike i en vecka. Sen tillbaka. Garanterat. Pungt. :D

Nu är du lite o-oljad va? Jag provar igen då: Folk får tycka vad fan de vill. Men är det bara negativt så kan man ju hålla tyst om det och bläddra vidare. Med 39000 medlemmar så finns det garanterat en tråd för dig oxå.

Folk drar hela tiden, sen att de ersätts av andra är en annan sak.
Personligen har jag i princip slutat läsa i MC-relaterat fullständigt just pga den attityden verkar vara rejält utbredd där. Nu verkar den komma hit till OT oxå.

Last edited:
Det är skillnad på att mobba folk och att ge någon vad den förtjänar.

Personer som dig ska alltid se det som svart och vitt,
Mobbare och ickemobbare (och mobbarnas fega åskådare i detta fallet)

Jag vet inte hur du definierar mobbare?
Enligt mig är det en person som systematiskt trycker ner en eller flera individer
tills de inte klarar det mer.

På dig låter det snarare som att man är en mobbare bara för att man tillhörde/tillhör de större/starkare.

Det är sant, vi vet inte exakt vad denna lapplisa har gjort men.......LÅT VARA.
I värsta fall har väl han gjort en felbdömning.
Jag har själv fått p-böter trots att biljettautomaten var ur funktion, överklagde och fick rätt.
Det betyder inte, att om jag fått se lapplisan, att jag handgripligen gett mej på henne/honom.
Sedan håller jag väl med dig om beskrivningen av en mobbare

Det är sant, vi vet inte exakt vad denna lapplisa har gjort men.......LÅT VARA.
I värsta fall har väl han gjort en felbdömning.
Jag har själv fått p-böter trots att biljettautomaten var ur funktion, överklagde och fick rätt.
Det betyder inte, att om jag fått se lapplisan, att jag handgripligen gett mej på henne/honom.
Sedan håller jag väl med dig om beskrivningen av en mobbare

Ni har nått en retorisk återvändsgränd och kommer i sak aldrig vinna denna debatt. En utav retorikens grundläggande regler är att man måste få publiken att gilla en. Det uppnår man inte genom att beskriva hur man ska slå sönder någons knäskålar med ett basebollträ.

Tänk efter innan Ni släpper en till brainfart*. :tummenupp

Förövrig kan jag upplysa om att jag inte heller tycker att det är rätt att kasta honom i fontänen. Samtidigt förstår jag inte liknelsen mellan att skratta åt videoklippet och en våldtäktsman.

*A spontaneous stupid (Stupid the noun, not stupid the adjective) usually accompanied by loss of train of thought and saying something fantastically stupid without realising it.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...