Det är tur för andra att man kör hoj

Varför skällde du ut din polare efter noter när det var motorcyklisten som gjorde fel? Tycker jag låter dumt.

För att man kör ALDRIG ut förrns man är säker på att personen verkligen ska svänga, spec när det gäller MC.

Jag står alltid kvar i korsning tills ja ser att personen som blinkar verkligen bromsar oxå, eller om jag ser när blinkersen faktiskt slås på.

Varför skällde du ut din polare efter noter när det var motorcyklisten som gjorde fel? Tycker jag låter dumt.
Dels för att har glasögon och inte kan försvara sig, dels för att han aldrig ska göra samma misstag igen.

Efter jag hade skällt ut polaren efter noter tänkte jag på hur jävla lätt olyckan kan vara framme. Be careful out there...

Förstår faktiskt inte varför du skällde ut polarn massa, visst kan man ju ta det lite extra lungt när man ser en hojj, men såg inge större fel i det han gjorde.

Hade jag varit din polare hade jag fan blivigt förbannad o frågat vafan är fel på dig då jag inte gjort något fel men han har...

Enligt dig låter det som man ska köra av vägen bara man ser en hojj komma i närheten.
Är ju helt hojjförarens fel även om det aldrig är kul med olyckor.

Sen fattar jag inte hur mc-förare kan glömma blinkers då dom flesta blir skogstokig på bilar som inte blinkar etc.
Samt det kan gå Riktigt illa bara för man slarvar o kolla/tänka fall blinkersna e på.

Last edited:
hoppas jag alldrig stöter på dig i trafiken...

Vadå för att jag inte stannar och stockar upp trafiken ifall jag ser någon blinka för att svänga? Eller för att jag tycker det är dumt att skälla ut någon som fan för att någon annan gjort fel i trafiken?

Right back at ya iallafall :tummenupp

Vadå för att jag inte stannar och stockar upp trafiken ifall jag ser någon blinka för att svänga? Eller för att jag tycker det är dumt att skälla ut någon som fan för att någon annan gjort fel i trafiken?

Right back at ya iallafall :tummenupp

För att du lämnar noll utrymme för andra att göra misstag. Man kan väll iaf vänta tills man ser att han verkligen kommer svänga? :tummenupp

Varför vill du inte möta mig i trafiken?(kan väll inte va för att jag skickar in en hoj i en rondell i 50+++ blås utan mig på?:D )

Men vi kanske kan vara vänner ändå? bara inte i trafiken... :tummenupp :pannkyss

Jag förstår inte hur folk kan glömma, det är ju bara att slå på blinkersen, hålla kvar tummen på knappen, och trycka till efter svängen...

Varför är det så svårt att lära dig att stänga av blinkers?

Vad är det som säger att det är svårt? Det är bara så att det räcker med att man är disträ en gång och sen är olyckan ett faktum. Att däremot inte blinka brukar aldrig vara några problem då jag alltid kör snabbare än alla andra och svänger fortare än bilarna, då är det inga problem med att få någon i röven heller.

Förstår faktiskt inte varför du skällde ut polarn massa, visst kan man ju ta det lite extra lungt när man ser en hojj, men såg inge större fel i det han gjorde. Hade jag varit din polare hade jag fan blivigt förbannad o frågat vafan är fel på dig då jag inte gjort något fel men han har...
Då var han smartare än du. Han erkände sitt fel och höll med om att man svänger ut först när man tydligt ser att ett fordon saktar ner för att vara säker på att föraren fullföljer svängen.

På min yamaha från -81 sitter dels en givare på trippmätaren, dels ett tidrelä till blinkersen.
Slås av av sig själv efter 200m eller 2 minuter.
Jag har dock plockat bort det vid elstädning.
Bra idé dock.
Men jag satt och pillade på knappen även när automatiken funkade...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg