Det är tur för andra att man kör hoj

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Var ute och åkte bil med polaren idag. När vi kom till en korsning kom det en hoj från vänster med blinkers på för att svänga in. Polaren börjar köra framåt i tron att han ska svänga när jag vrålar till att han ska stanna. Och mycket riktigt, hojen hade bara glömt blinkersen på, så där som man gör ibland. Det hade blivit en grym smäll om vi hade kört ut. Efter jag hade skällt ut polaren efter noter tänkte jag på hur jävla lätt olyckan kan vara framme. Be careful out there...

Var ute och åkte bil med polaren idag. När vi kom till en korsning kom det en hoj från vänster med blinkers på för att svänga in. Polaren börjar köra framåt i tron att han ska svänga när jag vrålar till att han ska stanna. Och mycket riktigt, hojen hade bara glömt blinkersen på, så där som man gör ibland. Det hade blivit en grym smäll om vi hade kört ut. Efter jag hade skällt ut polaren efter noter tänkte jag på hur jävla lätt olyckan kan vara framme. Be careful out there...
Du är en hjälte!
:Bugar :Bugar :Bugar
Det är fan farligt att glömma blinkersen! Man kan ju knappast räkna med att bilisterna fattar att man kan glömma det.

Det där har hänt mig me´fast jag körde hojen... slängde mig på bromsarna och undvek kollision..

Jag har funderat på att koppla in nån slags tuta/summer till blinkersen som påmminer..........

Det där har hänt mig me´fast jag körde hojen... slängde mig på bromsarna och undvek kollision..

Jag har funderat på att koppla in nån slags tuta/summer till blinkersen som påmminer..........

Det finns ju på modernare bilar. T ex. vår Voyager piper när man har släp inkopplat och blinkar. Sno från en sådan och koppla in till ett par Koss typ.

Det finns ju på modernare bilar. T ex. vår Voyager piper när man har släp inkopplat och blinkar. Sno från en sådan och koppla in till ett par Koss typ.

När man på bilarna övergick från tickande bimetall relän till elektroniska relän, byggde man in en extramojäng som sköter tickandet....
På en hoj kan det vara svårt att höra något, men jag vet att det är någon MC tillverkare som har provat med en mojäng som knackar i styret så att det känns.

Annars finns det ju timers som slår av blinkersen efter ett visst antal blinkningar, säljs där andra MC grejor finnes...

el så gör man som jag o känner på den frenetiskt i tid o otid :gnissla

mje förstod de...formulerade på ett annat sätt först o såg efter jag tryckt på "skicka svar" att det blev formulerat så de verka som ja va sugen på dig..så fick panik o formulerade om o då blev de sådär... :gnissla

de e lugnt, jag geyar inte med okända människor :)
förresten,, jag gör ju inte de alls :rolleyes:

En av anledningarna till att jag har använt blinkers på hojen max ett tiotal gånger. Det är helt enkelt säkrare att köra utan.

2859028 När man på bilarna övergick från tickande bimetall relän till elektroniska relän, byggde man in en extramojäng som sköter tickandet....
På en hoj kan det vara svårt att höra något, men jag vet att det är någon MC tillverkare som har provat med en mojäng som knackar i styret så att det känns.

Annars finns det ju timers som slår av blinkersen efter ett visst antal blinkningar, säljs där andra MC grejor finnes...
Det där med knackandet i styret tycker jag vore en fenomenal ide´ går det att bygga själv på nåt enkelt vis?
Gärna så det överröstar twinvibbarna;)

Varför skällde du ut din polare efter noter när det var motorcyklisten som gjorde fel? Tycker jag låter dumt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg