Det är dags igen, ALLA LÄS! tack

Status
Ej öppen för fler svar.
Hejsan alla!

Vill faktiskt först och främst tacka alla Er som jag har lärt känna privat genom SH Pubkvällarna, lite genom MC åkningen också. Tycker att det har varit kanon då jag inte har haft chansen och köra MC själv av olika anledningar, har suttit bakpå några gånger.
Sedan tycker jag att det har varit lite uppochner på forumet, ibland dåligt, men mest kul. Finns vissa personer som jag tycker kan dämpa sig lite i sina uttal och sin negativa inställning på allt och alla.

Hoppas att det kommer ett nytt och roligt hojår då jag kommer köpa mig min första mc och ta kortet. Tycker att det är dags nu så att jag kan göra mer av det som jag har som Nr 1..... Filma.

Gott Nytt År och God Fortsättning på året 2005.

Vi ses på vägarna snart /Micke

Trango_B skrev:
Ja jag är medveten om det. Men jag hoppas att det kan bidra till något positivt :) . Det känns som om att det där var tvunget att komma upp någongång och nu var det jag som fick skriva det. Skriver det inte för att kasta skit utan för att jag hoppas det kan bidra lite till en förbättring. Känns som om denna tråden var det bästa och trevligaste stället att ventilera åsikten på.

Jag har aldrig mottagit ett endaste klagomål från dig, varken genom trådar eller via PM, om att du har tagit illa upp eller har stört dig på mig. Hur ska man kunna förbättra sig när man inte vet om att folk tar illa upp?

Kontakta mig direkt nästa gång istället, tack.

McB skrev:
Jag har aldrig mottagit ett endaste klagomål från dig, varken genom trådar eller via PM, om att du har tagit illa upp eller har stört dig på mig. Hur ska man kunna förbättra sig när man inte vet om att folk tar illa upp?

Kontakta mig direkt nästa gång istället, tack.

Det ska jag göra :)

Tycker det är bra att du tar upp det här Swedie! Har sett så många trådar blivit uppätna av "poppcornsmilies" och dylikt! Tror många hoppar över att skriva nya trådar bara för att slippa påhoppad...
Fortsätt som du gör Swedie, bra jobbat! :)

Kan det inte vara så att det nu är vinter och alla är lite pilska för att dom inte har kört sin älskling på ett tag nu??? :va

Iallfall är det vår snart och hoppas alla blir lite positivare...

Gott Nytt År!!! :fyllisar

Allså, McB och Mattias är forumets bästa moderatorer. Inte för att jag vet vem som tar bort vad men de är dem som klarar av att uttrycka sig i skrift bäst av alla här. Typ.
Om de förefaller elaka så är det av en grund.

En liknande tråd var uppe förra vintern har jag för mig och det slutade med att du Swedie varnade Mattias och bannade bla Valmers och Krisskross.

Angående McFilles inlägg om flinos, det var ju ganska dumt.
De elaka flinosarna används ju för att understrycka ironi och de "roliga" används nästan enbart av individer som inte klarar av att uttrycka sig som folk.

Jag tror att folk i övrigt använder "Rappotera stötande inlägg"-knappen för lite. Och om vi användare rappoterar nått, får alla moderatorer vetskap om det eller är det bara viss a som får det?

HanneZ har gjort ett jobb lika gott som någon annan moderator. Lite feg om att ta bort inlägg kanske men hans gräns för vad som inte är godtagbart kanske inte är samma som min.

Angående Swedies polare som har sin största fanclub bland de moppeåkande medlemmarna;
Det är bara något som gång på gång på gång har orsakat låsta trådar, hotade medlemmar och allmän frustration. Varför varnas inte dem? Det finns trots allt ett eget forum till dyrkan av honom.
Fast det skulle kanske påverka sponsorpengar/vadfanvetjag?

Edit: Packad och utan förmåga att stava.

Last edited:
Victor skrev:
Jag tror att folk i övrigt använder "Rappotera stötande inlägg"-knappen för lite. Och om vi användare rappoterar nått, får alla moderatorer vetskap om det eller är det bara viss a som får det?

Och den knappen sitter var då någonstans?
Jag har bara en svarsknapp i varje inlägg...

Ghost skrev:

Så:
report.gif

Ghost skrev:

Brevid symbolen som visar att användaren är online eller inte. Det vill säga ett "!" med blå bakgrund.
Sen såklart.....Skyller på fyllan.

Det är svårt som fan när man ser en anmälning typ 3 timmar efter den är gjord. Då har 30 pers redan quotat inlägget så att ta bort bara de räcker inte så då måste man ta bort alla o då går man miste om massor som stog i dom. Sen kan man väl gå in och ändra i varje men att sitta och ändra i 30 inlägg lite då och då har nog inte många tid me.

Överlag är det bättre att alla skriver vad de vill, när rasisterna skriver sitt så är det bättre att ignorera eller skratta åt dom. Argumenten är alltid samma och lika värdelösa.

/ Hannes

Victor skrev:
Och om vi användare rappoterar nått, får alla moderatorer vetskap om det eller är det bara viss a som får det?

Det är bara moderatorn/moderatorerna för den aktuella forumkategorin som får meddelandet.

Ehh jag kanske är jä*ligt korkad, men hur ser jag vem som är moderator? Vet att på andra forum så står det moderator under namnet typ, men här finns det väl inget sådant?

André E skrev:
Ehh jag kanske är jä*ligt korkad, men hur ser jag vem som är moderator? Vet att på andra forum så står det moderator under namnet typ, men här finns det väl inget sådant?

På index-/kategorisidan i forumdelen står moderatorns namn längst till höger om respektive avdelning, bl a.

abstruse skrev:
På index-/kategorisidan i forumdelen står moderatorns namn längst till höger om respektive avdelning, bl a.

Ja se på tusan!! Tack för att du bringade klarhet i denna fråga som jag har grubblat på länge... :tummenupp

Swedie skrev:
Jag borde ta bort och banna alla i 125-forumet eller? ibland får jag det i tankarna när "ni" inte kan uppföra er. Men berätta gärna om det söks en vettigare moderator eller fler...
Nej, jag vill inte att du ska banna alla i 125-forumet (även om det är frestande..) jag tycker inte heller det behövs nån till moderator, dom som finns räcker. Det som borde göras är att moderatorerna skulle varna dom som lägger taskiga inlägg!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP