Det är dags igen, ALLA LÄS! tack

Status
Ej öppen för fler svar.
Alla tycker och tänker vi olika - och det är väl bra!
Annars skulle vi leva i ett "MatriX"

GOTT NYTT ÅR PÅ ER

Swedie...du e helt enkelt bäst...!!! :tummenupp

Mycket väl valda ord, där dom som känner sig manade att ta åt sig förhoppningsvis gör det. Och att alla dom positiva människor som trots allt finns här, sprider en positiv stämmning över SH som har gjort VÄLDIGT mycket gott för många som har detta galna intresse. :tungan

TJING för ett härligt o glatt 2005, även om det dessvärre kommer att börja olidligt sorgligt och tragiskt för alldeles för många :( Ni ska veta att det finns många som tänker på er och sörjer med er. Vi får hjälpas åt att få dessa människor att komma tillbaka till en dräglig tillvaro. Stötta o lyssna o inte ge upp.

Nyårspuss o kram till alla goá sporthojare :pussa

//Madelene

Det finns en kategori människor som saknar självförtroende, dom ser sig själv som en seriefigur när dom skriver inlägg, oftast är dom inte alls så kaxiga och elaka när man träffar dom irl, tvärtom så är dom blyga och osäkra, konstigt nog så spyr dom galla på varandra istället för att vara sig själv och skaffa nya polare på SH.

Tänk om alla kunde vara den dom är både irl och på SH, dom flesta i Roadracing sektionen träffar man på banor runt om i landet, nästan alla är trevliga och man har lärt känna massor av nya polare genom SH.

Va den du är och spela inte allan så slipper det bli otrevligt när man träffas irl.

Moderatorerna gör ett bra jobb, men dom kan inte jobba 24 timmar om dygnet med att rensa ut skitinlägg.

Håll ut mina vänner, snart så är det vår och hojen rullar igen.

:pannkyss

Moderatorer, läs!

Till en början, gör som McFille sa, ta bort "arga" smilies som jag tyckler bara skapar otrevlig stämmning när de används mot forumsmedlemmar. Kanske man ska lägga in en "irriterad"-smilie så man kan uttrycka sig med bild att man är irriterad över något/någon istället för arg på!

Jag ser detta forum som en dockusåpa där allt för många personer är instängda på ett alltför litet utrymme. Somliga måste vara där alla andra är för att inte känna sig ensamma men kan ändå inte låta bli att kläcka ut sig saker som andra irriterar sig på. Svårt att göra nåt åt...

Forumskategorier som Mek/Teknik, Styling, Försäkring och några till är forum med konkreta ramar som folk förstår och håller sig till! Dessa forum fungerar helt klart bäst! Offtopic och det allmännna forumet är som en stor hönsgård. Har sina "upps and downs", där är det mkt folk och åsikter mm som luftas friskt. RR-forumet har blivit bättre med fler underkategorier men eftersom det är sport som talas så blir det ju lite småfighter då och då, inget man inte överlever.

Min slutsats är att ju fler forumskategorier som införs ju bättre kvalitet blir inläggen i dem. Detta följs dock av stora nackdelar. Man har svårt att överblicka alla forum sammtidigt, folk har svårt att precisera sina inlägg i kategorierna...kort sagt är för mkt forumskategorier dåligt, och för få ger sämre kvalitet på inläggen. Tycker vi har en ganska bra balans för tillfället och om folk bli bättre på att skriva i rätt forum (här kan moderatorerna göra ett bättre jobb) skulle forumet bli så bra det kan bli.

Just ja: GOTT NYTT ÅR SPORTHOJ.COM MED MEDLEMMAR!

Har inte så mycket annat att säga än, bra tråd och:

Gott Nytt År Alla!!!

Nu börjar jag fira med en liten Whiskey :banana

Jag tycker det skulle kosta runt en hundring att regga sig på sporthoj.com, liksom f.x somethingawful.com.
På det viset är man säker att det endast är personer med en äkta intress av sporthojer som reggar sig, och diskussionerna kommer att bli bättra.
Och alla har väl råd med en hundring om det är sporthoj.com det gällar?

//Ronni

RacerKeld skrev:
Jag tycker det skulle kosta runt en hundring att regga sig på sporthoj.com, liksom f.x somethingawful.com.
På det viset är man säker att det endast är personer med en äkta intress av sporthojer som reggar sig, och diskussionerna kommer att bli bättra.
Och alla har väl råd med en hundring om det är sporthoj.com det gällar?

//Ronni

Nej, nej och nej. Ett forum som börjar ta betalt för sina tjänster tappar direkt mångfalden. Ingen bra idé.

RacerKeld skrev:
Well, det är ju precis mångfalden som är problemet här, så jag tror nog inte du kan säge nej så definitivt.
Kolla http://forums.somethingawful.com och se om du tyckar dët är ett tråkigt forum pga månglande mångfald.

Sedan när är mångfald ett problem?

Nej, ett forum skall man inte behöva betala för, så länge det inte erbjuds något annat också. Om jag bara har en enda fråga jag behöver svar på, eller kanske t.o.m är väldigt duktig och kan svara på frågor ingen annan kan, ska jag då tvingas betala 100 kr för det? Nej.

Ris och Ros.

För det första så anser jag att SH är ett riktigt bra chatforum där jag lärt känna många mycket trivsamma personer. Tack för det Sweedie. Det är också självfallet du som sätter gränsen på detta forum då det är din skapelse. Men, jag delar faktiskt inte din uppfattning om att forumet är på väg att spåra ur. Att tonen emellanåt är hård är något man får ta när alla ska få säga sitt. Något som jag anser faktiskt är det fina med just internetforum. Visst förekommer sådant som osmakliga personangrepp men till dessa hör vanligtvis inte kritik av andras åsikter. Givetvis ska det finnas moderatorer som föregår med gott exempel och rensar bort direkta olagliheter men att bekymra sig om sarkastiska inlägg tycker inte jag är en uppgift för dessa.

Som jag ser det finns egentligen bara två vägar att gå. Den ena är massa moderatorer som rensar bort allt som någon kan uppfatta som personangrepp eller otillbörligt. Den andra, som jag själv föredrar, är att så långt det är möjligt låta folk komma till tals. Om någon uppträder elakt, fult, omoget eller liknande slår detta vanligtvis tillbaka på individen själv precis som i "vanliga" livet.

Sammanfattningsvis tycker i alla fall jag att SH uppfyller de krav jag har på ett chatforum och ser fram emot nästa års MC chattande, partytrådar och underhållande debatter.

Gott Nytt År!

/Olzki

McB skrev:
Sedan när är mångfald ett problem?

Nej, ett forum skall man inte behöva betala för, så länge det inte erbjuds något annat också. Om jag bara har en enda fråga jag behöver svar på, eller kanske t.o.m är väldigt duktig och kan svara på frågor ingen annan kan, ska jag då tvingas betala 100 kr för det? Nej.
Mångfald är ett problem när folk som inte bidrar med någonting, skrivar i många diskussioner - utan att bidra med något.
Och precis som du själv skrivar - om du bara har en enda fråga du behöver svar på, och inte vill komma på sporthoj.com mer, behöver vi då dina input?
Om du är ganska duktig och kan svara på svåra frågor, har du väl också en intress i, att de frågor du svarer på är från vettigt folk, som har en äkta intress i sporthojar, och inte mopedåkare som frågar kring däckstorlek på en 45 cc moped?
Vad tyckte du om http://forums.somethingawful.com ?

Och i trådens anda, tack för att du lyssnar och inte bara säger nej :tummenupp

//Ronni

Olzki skrev:
Sammanfattningsvis tycker i alla fall jag att SH uppfyller de krav jag har på ett chatforum och ser fram emot nästa års MC chattande, partytrådar och underhållande debatter.

Gott Nytt År!

/Olzki
Jag håller med, dina inlägg är helt i min smak, lite gruff får man räkna med om man sticker ut nosen, har man glimten i ögat så funkar det rätt bra.

RacerKeld skrev:
Mångfald är ett problem när folk som inte bidrar med någonting, skrivar i många diskussioner - utan att bidra med något.
Och precis som du själv skrivar - om du bara har en enda fråga du behöver svar på, och inte vill komma på sporthoj.com mer, behöver vi då dina input?

Är forumet till för dess besökare, eller är besökarna till för forumet? Svara på den frågan så förstår du varför din tankegång inte fungerar.

RacerKeld skrev:
Om du är ganska duktig och kan svara på svåra frågor, har du väl också en intress i, att de frågor du svarer på är från vettigt folk, som har en äkta intress i sporthojar, och inte mopedåkare som frågar kring däckstorlek på en 45 cc moped?

Om jag är riktigt duktig och kan svara på svåra frågor så ligger i de övriga besökarnas intresse, alt. siteägarens intresse, att få mig att stanna kvar på siten. Att införa en avgift är inte rätt metod.

RacerKeld skrev:

Jag har inte besökt forumet, eftersom jag inte kan utnyttja alla funktioner utan att betala för det. Vilken relevans det har i vår diskussion förstår jag inte.

#Olsson# skrev:
:D Fast det har blivit mycket bättre på senare tid. Ni har t o m kommit på tjusningen med att köra i grupp. Och det utan att för den skull behöva vara gravt homosexuell. :rofl

Det är bra att du är inne och kollar till oss ibland, vet att du innerst inne vill köra runt på en 125a och umgås med 16 åringarna :pannkyss

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP